Wikia

Zamorak's opstand

4.178pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Zamorak's opstand
Grafsteen Zaros.png
Vond plaats in
Zaros's paleis
Uitkomst
Zamorak wint.
Strijders
Zamorak en zijn rebelse leden Zaros en zijn bodyguards
Commandanten
Zamorak Zaros
Kracht
Zamorak, Hazeel, Thammaron, Viggora, Zemouregal, Drakan en verschillende andere Zaros (niet dood) en verschillende bodyguards van Zaros
Slachtoffers
Onbekend Zaros (niet dood)
Alle bodyguards van Zaros
Vorige oorlog
Onbekend
Volgende oorlog
God Wars

De gebeurtenis die Zamorak's opstand wordt genoemd, is één van de meest belangrijkste gebeurtenissen in Gielinor en RuneScape. Tijdens deze opstand wist Zamorak met de Staff of Armadyl Zaros zijn goddelijke krachten in hem te zuigen waardoor Zamorak een god werd en zijn rijk overnam. Dit evenement nam plaatst aan het einde van de Second Age wat de God Wars veroorzaakte.

De opstand Edit

Nadat de Mahjarrats, grote overwinningen voor de god Zaros hadden geboekt, bezat Zaros over het grootste rijk van de Second Age. Zijn rijke reikte van de Kharidian Desert toten met Edgeville en Morytania. Zaros's generaal, Zamorak, was een Mahjarrat en wilde zelf de macht overnemen. Hij sloot in het geheim een bondgenootschap die bestonden uit onder andere: Enakhra, Hazeel, Viggora, Thammaron, Zemouregal, Lucien, Lord Lowerniel Vergidiyad Drakan en vele anderen.

Volgens geruchten hielp de god Saradomin ook mee met de opstand en gaf goedkeuring om hem de Staff of Armadyl te geven. Zamorak was uit op deze staf en wist dat deze zeer krachtige krachten bezit en wilde met hulp van deze staf Zaros verslaan. Sinds de recente gebeurtenissen uit de While Guthix Sleeps quest, blijkt dat ook de Stone of Jas nodig is om een god te worden. Het is echter onbekend of Zamorak ook gebruik maakte van dit voorwerp.

Zamorak had onder tussen een leger opgesomd die hem zou helpen met het verwerpen van Zaros. Door Zamorak's status als generaal, kon hij gemakkelijk het paleis van Zaros binnen komen met zijn leger. Zaros, die van niks af wist werd overrompeld toen Zamorak de troonzaal binnen kwam stormen. Zamorak's volgelingen vielen Zaros's bodyguards aan zodat het een één op één gevecht werd tussen Zamorak en Zaros. Naar een lang en machtig gevecht, wist Zamorak, Zaros neer te slaan met de Staff of Armadyl en zoog daarmee al Zaros's goddelijke krachten uit hem, dat vervolgens in Zamorak op ging. Zamorak bezat op dat moment goddelijke krachten en werd officieel een god.

Weinig is bekend over het lot van Zaros, maar Zamorak verbande hem, maar vrees hem nog steeds.

Na de verbanning van Zaros Edit

Na de opstand, deden Zamorak en Saradomin er alles aan om alles over Zaros uit te wissen van de geschiedenis. Ondertussen had Zamorak het grootste gedeelte van Zaros's macht overgenomen en Zamorak en Saradomin jaagden op volgelingen van Zaros en vernietigde elk document over Zaros. Duizenden volgelingen van Zaros werden vermoord, die niet Zamorak wilde volgen. De Zarosse Mahjarrats zoals Jhallan gingen op de vlucht voor het leger van Zamorak. De Mahjarrat Azzanadra bleef ook trouw aan Zaros en wist tot aan de helft van Third Age stand te houden tegen de legers van Zamorak. Uiteindelijk wisten de Zamorakianse legers Azzanadra op te sluiten. Ook Akthanakos werd opgesloten in een andere gedaante omdat hij Zaros nog steeds trouw was.

Around Wikia's network

Random Wiki