De populaire Wildernis minigame, Clan Wars, heeft een kolossale update ondergaan deze week.

De volgende keer dat je een speler uitdaagt tot een clan oorlog zul je merken dat er een hele reeks nieuwe opties beschikbaar is die aan je gevechtssmaak tegemoet komt. Je kan bijvoorbeeld kiezen of spelers de mogelijkheid hebben terug te keren naar de strijd nadat ze dood zijn gegaan, hoe lang een gevecht mag duren, hoeveel kills er nodig zijn om te winnen en zelf welke gevechtsstijlen zijn toegestaan tijdens het gevecht.

Je wilt misschien een eind aan het gevecht maken als één van de teams slecht vijf overlevenden overheeft. Dit voorkomt het najagen van erg energieke volhouders die maar niet willen blijven staan. O, en als liever echte straffen hebt voor falen kun je ervoor kiezen om spelers al hun spullen te laten verliezen bij het doodgaan.

Daarnaast is er een reeks arena's met verschillende landschappen, dus je zal meer keuze hebben waar je wilt vechten. Heb je liever obstakels die Magic/Ranged aanvallen blokkeren of obstakels die dat niet doen? Hou je van lege ruimtes zonder enige obstakels? De originele Clan Wars arena zal natuurlijk beschikbaar blijven, hoewel sommige delen single-combat zijn geworden.

Clan Wars biedt de aanvontuurlijker vechters een paar grote, free-for-all (iedereen in z'n uppie) arena's. Loop gewoon eens binnen, alleen of met vrienden, en bereid je voor om tegen iedereen die je tegenkomt te vechten. Er zijn geen combat restricties in deze arena's, dus je kan zelf kiezen wat je leuk vindt.

Calladin, de Clan Wars baas, heeft ook iets nieuws te bieden. Hij zal je een vriend (of vijand!) laten kiezen, als je roeper. Wanneer je in de Clan Wars arena bent zal elk bericht van die speler gekopieërd worden naar je scherm, dus het zal een stuk makkelijker zijn om zijn berichten te vinden in de chaos van het gevecht. Dus, kies je favoriete opties en bereid je voor om te vechten, strijder!

Ander nieuws...

Herbloreristen zullen blij zijn om te horen dat Bob Barter, de expert op het gebied van kruidenprijzen bij de Grand Exchange, nu een nieuwe dienst aanbiedt. Als je het hem vriendelijk vraagt, zal hij door je inventory zoeken en proberen je 3,2 en 1 dosis potion te combineren tot 4 dosis potions. Hij weet zelf hoe dat moet met barbarian potions en calquat kegs.

Als je een chisel gebruikt op een groot stuk granite kan je het nu in kleinere stukjes hakken om te gebruiken als Summoning ingrediënten.

Een handige rechts-klik optie is toegevoegd aan de ghost-disciples bij de Ectofuntus om spelers te helpen hun tokens te verzamelen, zelf wanneer ze geen Amulet of Ghostspeak dragen.

Één van de Skeletal Wyverns leek level 158, in plaats van level 140, ook al was hij niet sterker dan de andere level 140 Wyverns. Zijn level is aangepast om dat met dat van de rest te laten overeenstemmen.

Eniola, de banker bij het Ourania altaar zal vanaf nu een betaling vragen van spelers die zijn diensten willen gebruiken om gekochte spullen van de Grand Exchange te verzamelen.

Ons Grafische team is druk bezig geweest om nog meer bugs op te lossen, waaronder deze:

  • De Battle Hood, die je als belong van Fist of Guthix kan krijgen, leek eerder groen dan paars in spelers hun inventories. Het heeft nu weer zijn juiste kleur teruggekregen.
  • Sinds de grafische update van dit jaar merkten spelers dat hun computers problemen hadden met het maken van bepaalde gebieden van de kaart. Dit resulteerde in lage hoeveelheden frames. We hebben een aantal veranderingen gemaakt aan verscheidene delen van het landschap om dit probleem te verkleinen.
  • Wanneer een vrouwelijk karakter een Verac's Helm droeg, leek haar haar uit verhouding met de rest van haar lichaam.
  • De Cavalier hoed leek, in combinatie met een Highwayman Mask, te hoog boven het hoofd van de dragen de zweven.
  • Spelers die de nieuwe Ringmaster Hoed dragen merkten dat hun hoed vreemd boven hun hoofd danste.
  • De helm die je kan krijgen van het Drill Demon random event zorgde ervoor dat spelers hun haar verloren wanneer ze hem afnamen.
  • Crab shell gauntlets zorgden ervoor dat de polsen van spelers van kleur veranderden!
  • Wanneer een speler ervoor koos een undead chicken te dragen tijdens de Animal magnetism quest - en wie zou zoiets niet dragen? - merkte hij soms dat de kip een eind van zijn hand verscheen.
  • De Zamorak Banner, die je kunt maken in de workshop van je huis, strekte zich uit door spelers hun hoofden.
  • De Bandos Tassets hingen aan de voorkant te veel naar beneden. Dit leidde tot grafische glitches.
  • De Amulet of Catspeak was verkeerd geplaatst op vrouwelijke karakters.
  • Snakeskin Vambraces zorgden ervoor dat armen van spelers in vreemde richtingen bewogen.
  • De Saradomin, Zamorak en Guthix coifs, die je kan krijgen van Treasure Trails, hadden vaak het probleem dat ze het hoofd van de dragen doorzichtig maakten.