Wikia

Tweede tijdperk

4.178pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

De Second Age, ook wel het tweede tijdperk, begon toen Guthix ging slapen aan het eind van de First Age. Tijdens de slaap van Guthix kwamen vele goden naar Gielinor, waaronder ook Zaros. De god Icthlarin bracht een oorlogzuchtig ras, genaamd de Mahjarrat, naar Gielinor. Enkele jaren hebben zij hem gediend, echter later kwamen zij onder de leiding van Zaros. Waarom zij van leider zijn veranderd is niet geheel duidelijk. Men vermoedt dat zij Icthlarin niet oorlogszuchtig genoeg vonden, en Zaros hen macht beloofde in zijn rijk. Hij vestigde met de Mahjarrat een machtig rijk op Gielinor en was gedurende dit tijdperk de machtigste god van Gielinor. Daarom wordt dit ook wel 'het gouden tijdperk van Zaros ' genoemd . Eén van de generalen van de Mahjarrat was Zamorak. Samen met andere Mahjarrat verraadde hij Zaros. Zamorak wou met de Staff of Armadyl, een machtig wapen die hij gestolen had, Zaros neersteken, terwijl enkele andere Mahjarrat de trouwe aanhangers van Zaros uit de weg hielden. In een strijd tussen Zaros en Zamorak doorboorde de staff zowel Zaros als Zamorak. Hierbij vloeiden de krachten van Zaros over in het lichaam van Zamorak, die nu een god werd. Zamorak nam het rijk van Zaros over, en de trouwe aanhangers van Zaros moesten noodgedwongen de woestijn in vluchten. Het einde van het rijk van Zaros betekende het einde van het tweede tijdperk.

Overige gebeurtenissenEdit

Around Wikia's network

Random Wiki