Tormented demon

Tormented demon
Tormented DemonTormented Demon
Gevechtsinformatie
Combat level 450
Life points 3260
Aanvalsstijl Melee, Ranged en Magic
Max hit 269 (Magic en Ranged), 189 (Melee)
Zwakte Silverlight.png Silverlight en Darklight.png Darklight
Stab weakness icon.png Stab
100% drops Ashes
Examine Lucien must be incredibly powerful if he can bind such demons to his will.
[bekijk][overleg]

They were described to me as taller than greater demons, and seemingly in a state of perpetual torment - magically flaying skin and on fire! - which made them even more angry and dangerous than 'normal' demons [1].

Een Tormented Demon, ook wel bekend als een TD, is een monster dat werd gebracht op 26 november 2008, tijdens de uitkomst van While Guthix Sleeps. Twee Tormented demons zullen verschijnen als Lucien tijdens de quest er twee oproept met de Daemonicas Abhoris spreuk. Spelers zullen beide demonen moeten doden om de quest te kunnen voltooien. Tijdens de quest zullen spelers de Stone of Jas aanraken waardoor de skills van de speler exponentieel zullen stijgen waardoor de demonen weinig weerstand kunnen bieden tegen de speler. De Tormented demons zijn op het moment de op 10 na sterkste monsters in RuneScape.

De lichamen van de Tormented demons blijken deels organisch te zijn en deels Dragon (metaal). Doordat de Tormented demons gedeeltes van het Dragon armour dragen, zullen ze de onderdelen van een Dragon platebody achterlaten als spelers ze vermoorden. Ook hebben ze de mogelijkheid om Dragon claws achter te laten. Door hun drops zijn ze een populaire aantrekkingskracht geworden voor spelers.

De Tormented demon kan 26 schade aanbrengen met Magic, Ranged en Melee. Hun magic aanvallen zullen oranje van kleur zijn waardoor er een oranje lijn achter hun zal verschijnen. De ranged aanval zal zwart van kleur zijn en de melee aanval zal alleen gebruikt worden als een speler recht voor de demon staat, waardoor hij zijn klauwen gebruikt om aan te vallen waardoor er een witte lijn ontstaat. Om te kunnen overleven is het aangeraden om tijdens het gevecht te verwisselen van Prayer. De Tormented demons leven in een Multicombat gebied waardoor meerdere speler tegelijkertijd kunnen aanvallen en spelers zich kunnen organiseren in teams. Echter, zullen na de quest meerdere demons in het gebied zijn waardoor andere demonen andere spelers kunnen aanvallen. Spelers kunnen echter GEEN Cannon opstellen, dan krijg je een berichtje "A powerful presence in the cave stops you from setting up the cannon". Deze demons hebben ook een heel hoog defence en zal daarom ook lang duren voordat je hem dood hebt. De demons hebben de mogelijkheid om een schild te openen waardoor het bijna onmogelijk wordt om door heen te slaan. Dit schild kan alleen opgeheven worden door het slaan met een Darklight op het wezen.

Locatie Edit

Hoe kom je er Edit

De Tormented demon bevinden zich in de Ancient Guthix Temple, op de huidige plaatst waar de Stone of Jas stond. Om in de tempel te komen hebben spelers een Sapphire lantern nodig om via de Light creatures te reizen. De snelste route is vanaf de kelder van Lumbridge, door de Lumbridge Swamp Caves en vervolgens naar de Tears of Guthix grot waar de speler met een Light creature naar beneden moet gaan.

Strategie Edit

Torment 800x600.jpg

Een Tormented demon.

Een Tormented Demon zal zichzelf omringt hebben een vuur schild dat het grootste gedeelte van de schade op zich neemt, waardoor spelers veel minder schade zullen aanrichten. De enige manier om het schild te verwijderen is door het slaan met een Darklight, de Tormented Demon zal echter hiermee weinig schade krijgen. Na ongeveer 60 seconde zal het schild weer geactiveerd worden en zullen spelers opnieuw met een Darklight het schild moeten verwijderen. Ook zal een Tormented Demon gebruik van de een protect Prayer om de aanvallen van de speler te blokkeren. De protect prayer die de demon aan zal zetten, zal afhangen van welke aanval stijl de demon het meeste schade mee krijgt. De demon zal van prayer veranderen als de demon 31 schade gekregen heeft van één aanval stijl. De Dragon scimitar special attack zal geen effect hebben om de prayer van de demon te verwijderen. De demon zal oneindig prayer gebruiken en zal door geen één enkel voorwerp of mogelijkheid verwijderd kunnen worden. Doordat de prayer van de demon niet op kan gaan zal het immuun zijn voor Smite. Ook is de demon immuun voor vergiftiging van elk wapen.

Tormented Demon schild.PNG

Een geactiveerd schild.

In de meeste gevallen zal de demon eerst met Magic aanvallen, en zal overschakelen van magic naar Ranged. Ook zal de demon na een bepaalde periode een effectieve gebied-spreuk uitspreken, die alle spelers in een bepaald gebeid zal raken, dat ook 26 schade kan aanbrengen. Na het gebruik van de gebied-spreuk, zal zijn aanval stijl veranderen. Het is sterk aangeraden om gebruik te maken van een Prayer verhogend uitrusting en het verwisselen van Prayers, dat afhangt van de aanval van de demon is ook sterk aangeraden. Een combinatie van het Barrows equipment, zoals Verac's set en Karil's set zal een goede keuze zijn.

Wanneer spelers in een groep of team Tormented demons aanvallen, is het aangeraden om een even getal aan spelers die met melee, ranged en magic aanvallen te hebben, waardoor de demon constant van prayer veranderd. Voor spelers die met melee aanvallen is het aangeraden om altijd een Darklight mee te brengen en overschakelen naar een Dragon halberd of een Godsword als het schild neer is. Voor magiërs is het aangeraden om Ice of Blood barrage spreuken te gebruiken uit het Ancient Magicks spreuken boek of het gebruik van Claws of Guthix of Fire surge. Het is aangeraden voor Rangers om Ruby bolt (e) en Diamon bolt (e) te gebruiken of een Crystal bow. Holy water zal geen effect hebben op een Tormented demon. Een kleinere groep zal gemakkelijk een demon kunnen vermoorden, maar een grotere groep zal effiecienter zijn. Maar aangezien het monster vaak kostbare drops heeft, gaan veel spelers alleen omdat ze niet willen delen. Voor spelers die niet voor de kostbare drops gaan maar voor Combat training, is het aangeraden om met een clan van 3 of 4 spelers te gaan. Dan moet dit echter wel een zeer ervaren clan zijn. Voor clans die wat minder ervaren zijn, kunnen het best met een clan van 7 a 8 man.

Voor spelers die alleen gaan, is het aangeraden om minstens twee verschillende aanval stijlen te gebruiken, meest aangeraden zal Melee of Ranged zijn. Ranged zal meer schade kunnen aanrichten met het gebruik van het effect van enchanted bolts en is significant goedkoper dan magic. Safe spot bestaan, maar zullen moeilijk zijn om te vinden om de demon op afstand te houden omdat er meerdere demonen in het gebied zijn. Een handige plek zal achter de pilaren zijn, maar zorg er wel voor dat slechts één demon jouw aanvalt. Zelfs als de demon vast zal zitten, kan de demon met magic aanvallen dat zeer gericht schade zal aanbrengen. Als je met Magic aan de slag wil gaan, moet je zeker 70 Magic hebben. Gebruik dan sterke waterspreuken.

Spelers die Summoning gebruiken, wordt het aangeraden om gebruik te maken van een Bunyip, Unicorn stallion, Ice titan, Fire titan of een Moss titan voor extra genezing. Alternatieve familiars zullen een Pack yak of een War tortoise zijn, voor extra voorraden door het gebruik van de beast of burden optie. Voor de rest moet je je natuurlijk goed voorbereiden. Het is handig om 15 of meer sharks (haaien) mee te nemen, omdat deze veel lifepoints genezen. Ook is het aanbevolen om meerdere super strength potions mee te nemen. Als je melee wilt gaan gebruiken op deze demon is het handig om een Darklight te gebruiken. Heb je geen Darklight, dan kan een Armadyl of Bandos godsword ook een alternatief zijn.

Aanbevolen skills Edit

  • 70+ Ranged
  • 70+ Strength
  • 70+ Attack
  • 70+ Defence
  • 70+ Constitution (70 Constitution is inderdaad aanbevolen, maar lager kan ook.)
  • 55+ Prayer)
  • Een Beast of burden, gevecht familiar of een genezende familiar.

Aanbevolen inventory Edit

Aanbevolen uitrusting Edit

Slot Voorwerpen (Meest effectieve → minst effectief)
Helm Verac's helm, Void ranger or melee helm (als je void gebruikt) Helm of neitiznot Berserker helm
Nek Amulet of fury Amulet of glory Amulet of power Holy of een Unholy symbol God stole
Cape Ava's alerter Ava's accumulator Soul Wars cape Fire cape Ava's attractor
Ammunitie
(met het gebruik van een Rune crossbow)
Diamond bolts(e) Broad bolts Ruby bolts(e) - Schakel over naar een andere als de demon de helft van zijn levens is verloren.
Torso Karil's leathertop of Void knight top (als je de Void equipment gebruikt) Black d'hide body Armadyl chestplate
Benen Verac's plateskirt of Void knight robe (als je de Void equipment gebruikt) Black d'hide chaps Armadyl plateskirt
Ranged wapen Rune crossbow Crystal bow Dark Bow
Melee wapen Godsword Dragon halberd Abyssal whip
Schild Dragonfire shield Spirit shield (met sigil) Unholy book
Handschoenen Barrows gloves of Void knight gloves (als je de Void equipment gebruikt) Combat bracelet Black spiky vambraces
Schoenen Snakeskin boots Dragon boots Rune boots Ranger boots Climbing boots
Ring Ring of wealth - Alleen voor solo, zal geen effect hebben met Lootshare. Archers' ring Explorer's ring Ring of life

Drops Edit

100% DropsEdit

Voorwerp Hoeveelheid Zeldzaamheid Marktprijs per stuk
Infernal ashes.png Infernal ashes 1 1 Altijd 1.162 coins

WapensEdit

Voorwerp Hoeveelheid Zeldzaamheid Marktprijs per stuk
Adamant battleaxe.png Adamant battleaxe 1 2 Vaak 4.021 coins
Rune mace.png Rune mace 1 2 Vaak 7.336 coins
Rune sword.png Rune sword 1 2 Vaak 13.004 coins
Rune arrow 5.png Rune arrow 42 4 Zeldzaam 151 coins
Rune battleaxe.png Rune battleaxe 1 4 Zeldzaam 23.730 coins
Rune spear.png Rune spear 1 4 Zeldzaam 10.861 coins
Steel arrow 5.png Steel arrow 150 4 Zeldzaam 14 coins
Dragon claw.png Dragon claw 1 4 Zeldzaam 136.602 coins
Off-hand dragon claw.png Off-hand dragon claw 1 4 Zeldzaam 104.606 coins
Dragon spear.png Dragon spear 1 5 Heel zeldzaam 36.387 coins
Adamant javelin.png Adamant javelin 20 5 Heel zeldzaam 65 coins
Rune 2h sword.png Rune 2h sword 1 5 Heel zeldzaam 36.889 coins

ArmourEdit

Voorwerp Hoeveelheid Zeldzaamheid Marktprijs per stuk
Rune sq shield.png Rune sq shield 1 2 Vaak 21.454 coins
Rune chainbody.png Rune chainbody 1 3 Ongewoon 28.926 coins
Rune helm.png Rune helm 1 3 Ongewoon 10.572 coins
Rune kiteshield.png Rune kiteshield 1 5 Heel zeldzaam 30.891 coins
Dragon helm.png Dragon helm 1 5 Heel zeldzaam 58.594 coins

Voedsel/PotionsEdit

Voorwerp Hoeveelheid Zeldzaamheid Marktprijs per stuk
Shark.png Shark 5-15 3 Ongewoon 956 coins
Super defence (3).png Super defence (3) 1-6 3 Ongewoon 7.174 coins
Prayer potion (3).png Prayer potion (3) 1-3 3 Ongewoon 2.512 coins

ZadenEdit

Voorwerp Hoeveelheid Zeldzaamheid Marktprijs per stuk
Avantoe seed 5.png Avantoe seed 1-2 2 Vaak 298 coins
Belladonna seed 5.png Belladonna seed 1 2 Vaak 474 coins
Harralander seed 5.png Harralander seed 1-2 2 Vaak 17 coins
Avantoe seed 5.png Avantoe seed 1-2 2 Vaak 298 coins
Jangerberry seed 5.png Jangerberry seed 1-3 2 Vaak 3 coins
Marrentill seed 5.png Marrentill seed 1-2 2 Vaak 10 coins
Bittercap mushroom spore 5.png Bittercap mushroom spore 1 2 Vaak 20 coins
Wildblood seed 5.png Wildblood seed 1-3 2 Vaak 54 coins
Kwuarm seed 5.png Kwuarm seed 1-2 2 Vaak 4.451 coins
Cactus seed 5.png Cactus seed 4-10 3 Ongewoon 220 coins
Limpwurt seed 5.png Limpwurt seed 1-2 3 Ongewoon 511 coins
Ranarr seed 5.png Ranarr seed 1-2 3 Ongewoon 1.022 coins
Spirit weed seed 5.png Spirit weed seed 1-2 3 Ongewoon 404 coins
Strawberry seed 5.png Strawberry seed 1-4 3 Ongewoon 109 coins
Toadflax seed 5.png Toadflax seed 1-2 3 Ongewoon 801 coins
Watermelon seed 5.png Watermelon seed 1-3 3 Ongewoon 605 coins
Whiteberry seed 5.png Whiteberry seed 1-3 3 Ongewoon 30 coins
Dwarf weed seed 5.png Dwarf weed seed 1-2 3 Ongewoon 1.200 coins
Lantadyme seed 5.png Lantadyme seed 1-2 3 Ongewoon 926 coins
Torstol seed 5.png Torstol seed 1-2 4 Zeldzaam 3.428 coins
Snapdragon seed 5.png Snapdragon seed 1-2 4 Zeldzaam 549 coins
Cadantine seed 5.png Cadantine seed 1-2 4 Zeldzaam 5.702 coins

HerbsEdit

Voorwerp Hoeveelheid Zeldzaamheid Marktprijs per stuk
Grimy avantoe.png Grimy avantoe 1-11 2 Vaak 3.132 coins
Grimy cadantine.png Grimy cadantine 1-11 2 Vaak 5.445 coins
Grimy guam.png Grimy guam 1-11 2 Vaak 105 coins
Grimy harralander.png Grimy harralander 1-11 2 Vaak 95 coins
Grimy irit.png Grimy irit 1-11 2 Vaak 2.725 coins
Grimy marrentill.png Grimy marrentill 1-11 2 Vaak 134 coins
Grimy tarromin.png Grimy tarromin 1-11 2 Vaak 32 coins
Grimy lantadyme.png Grimy lantadyme 1-11 2 Vaak 3.882 coins
Grimy kwuarm.png Grimy kwuarm 1-11 2 Vaak 5.359 coins
Grimy ranarr.png Grimy ranarr 1-11 3 Ongewoon 2.832 coins
Grimy dwarf weed.png Grimy dwarf weed 1-11 3 Ongewoon 3.872 coins

Gems, Ores en BarsEdit

Voorwerp Hoeveelheid Zeldzaamheid Marktprijs per stuk
Diamond.png Diamond 3-5 (noted) 2 Vaak 1.927 coins
Adamant bar.png Adamant bar 3-5 2 Vaak 2.734 coins
Uncut sapphire.png Uncut sapphire 1 5 Heel zeldzaam 939 coins
Uncut emerald.png Uncut emerald 1 5 Heel zeldzaam 1.848 coins
Uncut ruby.png Uncut ruby 1 5 Heel zeldzaam 3.507 coins
Uncut diamond.png Uncut diamond 1 5 Heel zeldzaam 3.934 coins
Dragonstone.png Dragonstone 1 5 Heel zeldzaam 9.546 coins
Rune bar.png Rune bar 1 5 Heel zeldzaam 14.187 coins
Silver ore.png Silver ore 100 (noted) 5 Heel zeldzaam 70 coins

Runes en TalismansEdit

Voorwerp Hoeveelheid Zeldzaamheid Marktprijs per stuk
Death rune.png Death rune 20-40 2 Vaak 174 coins
Lava rune.png Lava rune 20-45 2 Vaak 523 coins
Law rune.png Law rune 20-45 2 Vaak 210 coins
Fire talisman.png Fire talisman 2-5 2 Vaak 1.946 coins
Blood rune.png Blood rune 10-20 3 Ongewoon 421 coins

CharmsEdit

Charm drop percentages
Geen charm Gold charm.png Green charm.png Crimson charm.png Blue charm.png

46 - 51%

10 - 13%

6 - 9%

12 - 15%

17 - 21%

OverigEdit

Voorwerp Hoeveelheid Zeldzaamheid Marktprijs per stuk
Coins 1000.png Coins 3000-15000 3 Ongewoon Niet verkocht
Starved ancient effigy.png Starved ancient effigy 1 3 Ongewoon Niet verkocht
Ruined dragon armour slice.png Ruined dragon armour slice 1 4 Zeldzaam Niet verkocht
Ruined dragon armour lump.png Ruined dragon armour lump 1 4 Zeldzaam Niet verkocht
Ruined dragon armour shard.png Ruined dragon armour shard 1 4 Zeldzaam Niet verkocht
Loop half of a key.png Loop half of a key 1 4 Zeldzaam 18.109 coins
Tooth half of a key.png Tooth half of a key 1 4 Zeldzaam 26.738 coins
Dragon limbs.png Dragon limbs 1 4 Zeldzaam 11.331.484 coins
Clue scroll (hard).png Clue scroll (hard) 1 4 Zeldzaam Niet verkocht
Shield left half.png Shield left half 1 5 Heel zeldzaam 64.239 coins
Clue scroll (elite).png Clue scroll (elite) 1 5 Heel zeldzaam Niet verkocht

Weetjes Edit

  • Op 4 December 2008, veranderde Jagex de drop tabellen voor de Tormented demons en maakte ze moeilijker om te vermoorden door het gedrag te veranderen richting de magiërs en de rangers.
We have made a couple of changes to the behaviour and drop tables of the tormented demons. Due to the layout of the area they are in, they didn't behave the way we had planned, and a knock-on effect of this was that they became a lot easier to defeat. We also made an error when we calculated how many demons players would normally be able to kill over a certain period of time, which resulted in the dragon platebody parts being dropped at a more frequent rate than we had intended. To fix these problems, and to balance the demons to our initial design, the following changes have been made:
  • The demons will behave more appropriately against Ranged and Magic attacks, and not try to use melee attacks if the opponent is attacking them from a distance.
  • The drop chances of the individual dragon platebody pieces have been reduced to give the drop rate we intended, considering the frequency at which they are killed.
  • Op 9 December 2008 werd een stille update uitgebracht waardoor de demons gevaarlijker werden, in verband met het gebruik van safe spots.
  • Op 20 januari 2009 kwam er een andere update om de bug te verwijderen waardoor spelers met het te snel verwisselen van hun Darklight, het schild van de demons kon verwijderen met een ander wapen.
  • Na 12 Juli 2009 gingen er geruchten onder spelers dat het gedrag van de demons opnieuw is veranderd, waardoor ze weer gevaarlijker zouden zijn gemaakt.
  • Nadat de RuneTek game Engine update kwam op 2 September, werden de Tormented demons opnieuw gevaarlijker, doordat de demons bewegingen veranderd werd waardoor safespots erg moeilijk was.
  • De uitrusting van de Tormented demon's bovenste pantser, is vergelijkbaar met de kleuren als die van het Barrows equipment.
  • De Ruined Dragon Armour, de onderdelen van het Dragon platebody, zijn vergelijkbaar met hun eigen uitrusting.
  • Er kwam een update uit waardoor de demons makkelijker werden om tegen te vechten: een geluid werd toegevoegd waar een "grom" te horen is als de demon zijn multi-combat spreuk gaat uitvoeren.

Verwijzingen Edit

  1. http://www.runescape.com/kbase/guid/postbag_39 "Postbag form the Hedge 39"