Tormented demon

Overleg0
4.318 pagina's
op deze wiki

Doorverwezen vanaf Tormented Demon

Tormented demon
Tormented DemonTormented demon (quest)
Gevechtsinformatie
Combat level 450
Life points 3260
Aanvalsstijl Melee, Ranged en Magic
Max hit 269 (Magic en Ranged), 189 (Melee)
Zwakte Silverlight Silverlight en Darklight Darklight
Stab weakness icon Stab
100% drops Ashes
Examine Lucien must be incredibly powerful if he can bind such demons to his will.
[bekijk][overleg]

They were described to me as taller than greater demons, and seemingly in a state of perpetual torment - magically flaying skin and on fire! - which made them even more angry and dangerous than 'normal' demons [1].

Een Tormented Demon, ook wel bekend als een TD, is een monster dat werd gebracht op 26 november 2008, tijdens de uitkomst van While Guthix Sleeps. Twee Tormented demons zullen verschijnen als Lucien tijdens de quest er twee oproept met de Daemonicas Abhoris spreuk. Spelers zullen beide demonen moeten doden om de quest te kunnen voltooien. Tijdens de quest zullen spelers de Stone of Jas aanraken waardoor de skills van de speler exponentieel zullen stijgen waardoor de demonen weinig weerstand kunnen bieden tegen de speler. De Tormented demons zijn op het moment de op 10 na sterkste monsters in RuneScape.

De lichamen van de Tormented demons blijken deels organisch te zijn en deels Dragon (metaal). Doordat de Tormented demons gedeeltes van het Dragon armour dragen, zullen ze de onderdelen van een Dragon platebody achterlaten als spelers ze vermoorden. Ook hebben ze de mogelijkheid om Dragon claws achter te laten. Door hun drops zijn ze een populaire aantrekkingskracht geworden voor spelers.

De Tormented demon kan 26 schade aanbrengen met Magic, Ranged en Melee. Hun magic aanvallen zullen oranje van kleur zijn waardoor er een oranje lijn achter hun zal verschijnen. De ranged aanval zal zwart van kleur zijn en de melee aanval zal alleen gebruikt worden als een speler recht voor de demon staat, waardoor hij zijn klauwen gebruikt om aan te vallen waardoor er een witte lijn ontstaat. Om te kunnen overleven is het aangeraden om tijdens het gevecht te verwisselen van Prayer. De Tormented demons leven in een Multicombat gebied waardoor meerdere speler tegelijkertijd kunnen aanvallen en spelers zich kunnen organiseren in teams. Echter, zullen na de quest meerdere demons in het gebied zijn waardoor andere demonen andere spelers kunnen aanvallen. Spelers kunnen echter GEEN Cannon opstellen, dan krijg je een berichtje "A powerful presence in the cave stops you from setting up the cannon". Deze demons hebben ook een heel hoog defence en zal daarom ook lang duren voordat je hem dood hebt. De demons hebben de mogelijkheid om een schild te openen waardoor het bijna onmogelijk wordt om door heen te slaan. Dit schild kan alleen opgeheven worden door het slaan met een Darklight op het wezen.

Locatie Bewerken

Hoe kom je er Bewerken

De Tormented demon bevinden zich in de Ancient Guthix Temple, op de huidige plaatst waar de Stone of Jas stond. Om in de tempel te komen hebben spelers een Sapphire lantern nodig om via de Light creatures te reizen. De snelste route is vanaf de kelder van Lumbridge, door de Lumbridge Swamp Caves en vervolgens naar de Tears of Guthix grot waar de speler met een Light creature naar beneden moet gaan.

Strategie Bewerken

Torment 800x600

Een Tormented demon.

Een Tormented Demon zal zichzelf omringt hebben een vuur schild dat het grootste gedeelte van de schade op zich neemt, waardoor spelers veel minder schade zullen aanrichten. De enige manier om het schild te verwijderen is door het slaan met een Darklight, de Tormented Demon zal echter hiermee weinig schade krijgen. Na ongeveer 60 seconde zal het schild weer geactiveerd worden en zullen spelers opnieuw met een Darklight het schild moeten verwijderen. Ook zal een Tormented Demon gebruik van de een protect Prayer om de aanvallen van de speler te blokkeren. De protect prayer die de demon aan zal zetten, zal afhangen van welke aanval stijl de demon het meeste schade mee krijgt. De demon zal van prayer veranderen als de demon 31 schade gekregen heeft van één aanval stijl. De Dragon scimitar special attack zal geen effect hebben om de prayer van de demon te verwijderen. De demon zal oneindig prayer gebruiken en zal door geen één enkel voorwerp of mogelijkheid verwijderd kunnen worden. Doordat de prayer van de demon niet op kan gaan zal het immuun zijn voor Smite. Ook is de demon immuun voor vergiftiging van elk wapen.

Tormented Demon schild

Een geactiveerd schild.

In de meeste gevallen zal de demon eerst met Magic aanvallen, en zal overschakelen van magic naar Ranged. Ook zal de demon na een bepaalde periode een effectieve gebied-spreuk uitspreken, die alle spelers in een bepaald gebeid zal raken, dat ook 26 schade kan aanbrengen. Na het gebruik van de gebied-spreuk, zal zijn aanval stijl veranderen. Het is sterk aangeraden om gebruik te maken van een Prayer verhogend uitrusting en het verwisselen van Prayers, dat afhangt van de aanval van de demon is ook sterk aangeraden. Een combinatie van het Barrows equipment, zoals Verac's set en Karil's set zal een goede keuze zijn.

Wanneer spelers in een groep of team Tormented demons aanvallen, is het aangeraden om een even getal aan spelers die met melee, ranged en magic aanvallen te hebben, waardoor de demon constant van prayer veranderd. Voor spelers die met melee aanvallen is het aangeraden om altijd een Darklight mee te brengen en overschakelen naar een Dragon halberd of een Godsword als het schild neer is. Voor magiërs is het aangeraden om Ice of Blood barrage spreuken te gebruiken uit het Ancient Magicks spreuken boek of het gebruik van Claws of Guthix of Fire surge. Het is aangeraden voor Rangers om Ruby bolt (e) en Diamon bolt (e) te gebruiken of een Crystal bow. Holy water zal geen effect hebben op een Tormented demon. Een kleinere groep zal gemakkelijk een demon kunnen vermoorden, maar een grotere groep zal effiecienter zijn. Maar aangezien het monster vaak kostbare drops heeft, gaan veel spelers alleen omdat ze niet willen delen. Voor spelers die niet voor de kostbare drops gaan maar voor Combat training, is het aangeraden om met een clan van 3 of 4 spelers te gaan. Dan moet dit echter wel een zeer ervaren clan zijn. Voor clans die wat minder ervaren zijn, kunnen het best met een clan van 7 a 8 man.

Voor spelers die alleen gaan, is het aangeraden om minstens twee verschillende aanval stijlen te gebruiken, meest aangeraden zal Melee of Ranged zijn. Ranged zal meer schade kunnen aanrichten met het gebruik van het effect van enchanted bolts en is significant goedkoper dan magic. Safe spot bestaan, maar zullen moeilijk zijn om te vinden om de demon op afstand te houden omdat er meerdere demonen in het gebied zijn. Een handige plek zal achter de pilaren zijn, maar zorg er wel voor dat slechts één demon jouw aanvalt. Zelfs als de demon vast zal zitten, kan de demon met magic aanvallen dat zeer gericht schade zal aanbrengen. Als je met Magic aan de slag wil gaan, moet je zeker 70 Magic hebben. Gebruik dan sterke waterspreuken.

Spelers die Summoning gebruiken, wordt het aangeraden om gebruik te maken van een Bunyip, Unicorn stallion, Ice titan, Fire titan of een Moss titan voor extra genezing. Alternatieve familiars zullen een Pack yak of een War tortoise zijn, voor extra voorraden door het gebruik van de beast of burden optie. Voor de rest moet je je natuurlijk goed voorbereiden. Het is handig om 15 of meer sharks (haaien) mee te nemen, omdat deze veel lifepoints genezen. Ook is het aanbevolen om meerdere super strength potions mee te nemen. Als je melee wilt gaan gebruiken op deze demon is het handig om een Darklight te gebruiken. Heb je geen Darklight, dan kan een Armadyl of Bandos godsword ook een alternatief zijn.

Aanbevolen skills Bewerken

  • 70+ Ranged-icon
  • 70+ Strength-icon
  • 70+ Attack-icon
  • 70+ Defence-icon
  • 70+ Constitution-icon (70 Constitution is inderdaad aanbevolen, maar lager kan ook.)
  • 55+ Prayer-icon)
  • Een Beast of burden, gevecht familiar of een genezende familiar.

Aanbevolen inventory Bewerken

Aanbevolen uitrusting Bewerken

Slot Voorwerpen (Meest effectieve → minst effectief)
Helm Verac's helm, Void ranger or melee helm (als je void gebruikt) Helm of neitiznot Berserker helm
Nek Amulet of fury Amulet of glory Amulet of power Holy of een Unholy symbol God stole
Cape Ava's alerter Ava's accumulator Soul Wars cape Fire cape Ava's attractor
Ammunitie
(met het gebruik van een Rune crossbow)
Diamond bolts(e) Broad bolts Ruby bolts(e) - Schakel over naar een andere als de demon de helft van zijn levens is verloren.
Torso Karil's leathertop of Void knight top (als je de Void equipment gebruikt) Black d'hide body Armadyl chestplate
Benen Verac's plateskirt of Void knight robe (als je de Void equipment gebruikt) Black d'hide chaps Armadyl plateskirt
Ranged wapen Rune crossbow Crystal bow Dark Bow
Melee wapen Godsword Dragon halberd Abyssal whip
Schild Dragonfire shield Spirit shield (met sigil) Unholy book
Handschoenen Barrows gloves of Void knight gloves (als je de Void equipment gebruikt) Combat bracelet Black spiky vambraces
Schoenen Snakeskin boots Dragon boots Rune boots Ranger boots Climbing boots
Ring Ring of wealth - Alleen voor solo, zal geen effect hebben met Lootshare. Archers' ring Explorer's ring Ring of life

Drops Bewerken

100% DropsBewerken

Afbeelding Item Hoeveelheid Zeldzaamheid GE Marktprijs
Infernal ashes Infernal ashes 1 Altijd 5,387

WapensBewerken

Afbeelding Item Hoeveelheid Zeldzaamheid GE Marktprijs
Adamantite battleaxe Adamant battleaxe 1 Vaak voorkomend 2,334
Rune Mace Rune mace 1 Vaak voorkomend 8,469
Rune sword Rune sword 1 Vaak voorkomend 12,300
Rune arrows Rune arrow 42 Zeldzaam 7,224
Rune battleaxe Rune battleaxe 1 Zeldzaam 24,800
Bestand:Rune spear.PNG Rune spear 1 Zeldzaam 12,500
Steel arrows Steel arrow 150 Zeldzaam 6,150
Dragon claws Dragon claws 1 Zeldzaam 16,767,198
Dragon spear Dragon spear 1 Heel zeldzaam 37,233
Bestand:Adamant javelin.PNG Adamant javelin 20 Heel zeldzaam 1,460
Rune two-handed sword Rune 2h sword 1 Heel zeldzaam 44,000

ArmourBewerken

Afbeelding Item Hoeveelheid Zeldzaamheid GE Marktprijs
Bestand:Rune-sq-shield-inv.png Rune sq shield 1 Vaak voorkomend 23,000
Bestand:Rune-chainbody-inv.png Rune chainbody 1 Weinig voorkomend 31,300
Rune med helm Rune med helm 1 Weinig voorkomend 11,400
Rune kiteshield Rune kiteshield 1 Heel zeldzaam 42,100
Bestand:Dragon med helm.png Dragon med helm 1 Heel zeldzaam 60,000

Food/PotionsBewerken

Afbeelding Item Hoeveelheid Zeldzaamheid GE Marktprijs
Shark Shark 5-15 Weinig voorkomend 6,060 - 18,180
Super defense potion Super defence (3) 1-6 Weinig voorkomend 322 - 1,932
Prayer potion Prayer potion (3) 1-3 Weinig voorkomend 4,966 - 14,898

Seeds Bewerken

Afbeelding Item Hoeveelheid Zeldzaamheid GE Marktprijs
Herb seed 2 Avantoe seed 1-2 Vaak voorkomend 1,864 - 3,728
Belladonna seed 1 Belladonna seed 1 Vaak voorkomend 36
Herb seed 2 Harralander seed 1-2 Vaak voorkomend 7 - 14
Jangerberry seed 2 Jangerberry seed 1-3 Vaak voorkomend 70 - 210
Herb seed 2 Marrentill seed 1-2 Vaak voorkomend 4 - 8
Bestand:Mushroom spore 1.png Mushroom spore 1 Vaak voorkomend 17
Wildblood seed 2 Wildblood seed 1-3 Vaak voorkomend 22 - 66
Herb seed 2 Kwuarm seed 1-2 Vaak voorkomend 2,816 - 5,632
Cactus seed 5 Cactus seed 4-10 Weinig voorkomend 164 - 410
Limpwurt seed 2 Limpwurt seed 1-2 Weinig voorkomend 172 - 344
Herb seed 2 Ranarr seed 1-2 Weinig voorkomend 12,600 - 25,200
Spirit weed seed 2 Spirit weed seed 1-2 Weinig voorkomend 2,312 - 4,624
Strawberry seed 3 Strawberry seed 1-4 Weinig voorkomend 115 - 460
Herb seed 2 Toadflax seed 1-2 Weinig voorkomend 2,126 - 4,252
Watermelon seed 2 Watermelon seed 1-3 Weinig voorkomend 2,583 - 7,749
Whiteberry seed 1 Whiteberry seed Weinig voorkomend 26
Herb seed 2 Dwarf weed seed 1-2 Weinig voorkomend 21,000 - 42,000
Herb seed 2 Lantadyme seed 1-2 Weinig voorkomend 22,900 - 45,800
Herb seed 2 Torstol seed 1-2 Zeldzaam 292,600 - 585,200
Herb seed 2 Snapdragon seed 1-2 Zeldzaam 61,400 - 122,800
Herb seed 2 Cadantine seed 1-2 Zeldzaam 1,209 - 2,418

HerbsBewerken

Afbeelding Item Hoeveelheid Zeldzaamheid GE Marktprijs
Grimy avantoe Grimy avantoe 1-11 Vaak voorkomend 3,809
Grimy cadantine Grimy cadantine 1-11 Vaak voorkomend 1,869
Grimy guam Grimy guam 1-11 Vaak voorkomend 297
Grimy harralander Grimy harralander 1-11 Vaak voorkomend 565
Grimy irit Grimy irit 1-11 Vaak voorkomend 2,536
Grimy marrentill Grimy marrentill 1-11 Vaak voorkomend 164
Grimy tarromin Grimy tarromin 1-11 Vaak voorkomend 562
Grimy lantadyme Grimy lantadyme 1-11 Vaak voorkomend 6,215
Grimy kwuarm Grimy kwuarm 1-11 Vaak voorkomend 3,775
Grimy ranarr Grimy ranarr 1-11 Weinig voorkomend 5,777
Grimy dwarfweed Grimy dwarf weed 1-11 Weinig voorkomend 5,050

Gems, Ores en BarsBewerken

Afbeelding Item Hoeveelheid Zeldzaamheid GE Marktprijs
Diamond Diamond 3-5 (noted) Vaak voorkomend 19,935 - 33,225
Adamant bar Adamant bar 3-5 Vaak voorkomend 7,620 - 12,700
Uncut sapphire Uncut sapphire 1 Heel zeldzaam 741
Uncut emerald Uncut emerald 1 Heel zeldzaam 1,220
Uncut ruby Uncut ruby 1 Heel zeldzaam 3,006
Uncut diamond Uncut diamond 1 Heel zeldzaam 8,696
Dragonstone Dragonstone 1 Heel zeldzaam 67,600
Runite bar Rune bar 1 Heel zeldzaam 15,400
Bestand:Silver Ore.PNG Silver ore 100 (noted) Heel zeldzaam 23,500

Runes en TalismansBewerken

Afbeelding Item Hoeveelheid Zeldzaamheid GE Marktprijs
Death Rune Death rune 20-40 Vaak voorkomend 6,820 - 13,640
Lava-rune Lava rune 20-45 Vaak voorkomend 2,920 - 6,570
Law Rune Law rune 20-45 Vaak voorkomend 5,740 - 12,915
Fire Talisman Fire talisman 2-5 Vaak voorkomend 4,700 - 11,750
Blood Rune Blood rune 10-20 Weinig voorkomend 3,800 - 7,600
Nature Rune Nature rune 67 Heel zeldzaam 13,132

CharmsBewerken

Charm drop percentages
Geen charm Gold charm Green charm Crimson charm Blue charm

46 - 51%

10 - 13%

6 - 9%

12 - 15%

17 - 21%

OverigBewerken

Afbeelding Item Hoeveelheid Zeldzaamheid GE Marktprijs
Coins 1000 Coins 3000-15000 Weinig voorkomend Niet verkocht
Ancient effigy Starved ancient effigy 1 Weinig voorkomend Niet verkocht
Ruined dragon armour slice S Ruined dragon armour slice 1 Zeldzaam 2,700,000
Ruined dragon armour lump Ruined dragon armour lump 1 Zeldzaam 2,800,000
Ruined dragon armour shard S Ruined dragon armour shard 1 Zeldzaam 2,800,000
Half key l Loop half of a key 1 Zeldzaam 19,200
Half key t Tooth half of a key 1 Zeldzaam 58,000
Clue scroll Clue scroll (hard) 1 Zeldzaam Niet verkocht
Bestand:Lefthalf.png Shield left half 1 Heel zeldzaam 66,100
Clue scroll Clue scroll (elite) 1 Heel zeldzaam Niet verkocht

Weetjes Bewerken

  • Op 4 December 2008, veranderde Jagex de drop tabellen voor de Tormented demons en maakte ze moeilijker om te vermoorden door het gedrag te veranderen richting de magiërs en de rangers.
We have made a couple of changes to the behaviour and drop tables of the tormented demons. Due to the layout of the area they are in, they didn't behave the way we had planned, and a knock-on effect of this was that they became a lot easier to defeat. We also made an error when we calculated how many demons players would normally be able to kill over a certain period of time, which resulted in the dragon platebody parts being dropped at a more frequent rate than we had intended. To fix these problems, and to balance the demons to our initial design, the following changes have been made:
  • The demons will behave more appropriately against Ranged and Magic attacks, and not try to use melee attacks if the opponent is attacking them from a distance.
  • The drop chances of the individual dragon platebody pieces have been reduced to give the drop rate we intended, considering the frequency at which they are killed.
  • Op 9 December 2008 werd een stille update uitgebracht waardoor de demons gevaarlijker werden, in verband met het gebruik van safe spots.
  • Op 20 januari 2009 kwam er een andere update om de bug te verwijderen waardoor spelers met het te snel verwisselen van hun Darklight, het schild van de demons kon verwijderen met een ander wapen.
  • Na 12 Juli 2009 gingen er geruchten onder spelers dat het gedrag van de demons opnieuw is veranderd, waardoor ze weer gevaarlijker zouden zijn gemaakt.
  • Nadat de RuneTek game Engine update kwam op 2 September, werden de Tormented demons opnieuw gevaarlijker, doordat de demons bewegingen veranderd werd waardoor safespots erg moeilijk was.
  • De uitrusting van de Tormented demon's bovenste pantser, is vergelijkbaar met de kleuren als die van het Barrows equipment.
  • De Ruined Dragon Armour, de onderdelen van het Dragon platebody, zijn vergelijkbaar met hun eigen uitrusting.
  • Er kwam een update uit waardoor de demons makkelijker werden om tegen te vechten: een geluid werd toegevoegd waar een "grom" te horen is als de demon zijn multi-combat spreuk gaat uitvoeren.

Verwijzingen Bewerken

  1. http://www.runescape.com/kbase/guid/postbag_39 "Postbag form the Hedge 39"

Rond het netwerk van Wikia

Willekeurige wiki