Wikia

Tirannwn
Tirannwn groot
Geografische informatie
Ook bekend als

Tirry, Elf Land

Hoofdstad

Prifddinas

Steden en

locaties

Lletya, Elf Camp, Prifddinas, Tyras Camp, Port Tyras

Bergtoppen

Arandar (aan de grens van Kandarin)

Overige informatie
Alleen voor members

Ja

Aantal altaren

1

Aantal banken

1

Teleportatiemiddelen naar het konikrijk

Elf teleport crystal

Rassen

Elf, Bear, Wolf, Rabbit

[bekijk][overleg]
Locatie op de Kaart
Kandarin
Onbekende Tirannwn Kandarin
Onbekende

Isafdar intro

Een voorbeeld van de prachtige bossen in Tirannwn.

Tirannwn is de regio ten westen van Kandarin, op het westelijke einde van Gielinor. Het is een lege elven wereld, overdekt door bossen, en grotendeels afgesneden van de rest van RuneScape. Je kan het alleen betreden na het voltooien van de Underground Pass quest. Andere wegen van ingang zijn door de poorten van Arandar, Een charter schip nemen naar Port Tyras (beide hebben ze de voltooien van Regicide nodig), en het activeren van de elf teleport crystal, die je krijgt onder Mourning's Ends Part I om naar Lletya te teleporteren. Houd in de gaten dat de fairy ring code D-L-R je theoretisch in het koninkrijk zal teleporteren, maar je zal uitlopen op een doodlopende weg.

Het is de enige regio van RuneScape waar elven wonen. Er wordt gezegd dat de elven hier terugtrokken, maar er is niet gezegd wanneer. De elven leefden voor vele honderden jaren, en zagen de God Wars.

Behalve elven leven er ook nog konijnen, dire wolves en grizzly bears in Isafdar, een gigantisch woud wat veel van Tirannwn beslaat. Er zijn vele valstrikken in Isafdar, wat reizen heel moeilijk en gevaarlijk maakt. Zie Traps voor meer informatie. Het is slim Anti-poison potions en eten mee te nemen. Level 56 agility is nodig om door heel Tirannwn te komen, want spelers komen langs dense forest dat level 56 Agility nodig heeft om te passeren.

Belangrijke Locaties Edit

Belangrijke NPC'sEdit

ValstrikkenEdit

Tirannwn zit vol met valstrikken die je niet makkelijk ziet, dus let goed op. Er zijn 3 type valstrikken. Tirannwn is littered with traps that are not easily noticed, so be wary. There are three types of traps:

  • Leaf trap: Kan tot 15 hitten. Ga er dichterbij en klik op jump bij de dichtstbijzijnde kant.
  • Spring traps: Kan ongeveer 8 hitten. Klik op de basis van de val om te passeren. Falen zal je damagen, en je teruggooien.
  • Tripwire: Moeilijk te zien, en je moet erover heen springen. Falen zorgt voor 4 pijlen die twee keer 5 op je hitten, en je vergiftigen..

NOTE: Als je een Prayer Book (van The Great Brain Robbery), en een Holy Symbol meeneemt, kan je helen van vergiftigen, en het kost je maar 3 prayer points per heal.

QuestsEdit

MuziekEdit

  • Far away
  • Forest
  • Breeze
  • Woodland
  • Everywhere
  • Settlement
  • Crystal Castle
  • Meridian

Extra Info Edit

  • Er zijn magic trees dichtbij Islwyn.
  • Er zijn plekken waar je adamant ore kan hakken, dichtbij Islwyn.
  • Ten noorden van de Elf Tracker is een Whiteberries spawn.
  • Spelers moeten door sommige delen van Tirannwn Dense Trees passeren. Dit is een obstakel, maar je kan hem niet falen.

Overig Edit

Heel Tirannwn heeft een Welsh Thema (Deel van Engeland), wat je duidelijk kan zien aan namen van Elven, plaatsen, etc.

  • Veel elven hebben typische Welshe namen.
  • Isafdar betekend 'Lowest' (omdat het het meest zuidelijke deel van het gebied is, of misschien omdat het laag is).
  • Lletya kan vertaald worden in herberg of barak (wat het ook is).
  • Prifddinas betekend 'Hoofdstad' (geen uitleg nodig)
  • Een lek in de wereldkaart van een paar jaar geleden liet een groot wit-groen gebied aan het water ten westen van Tirannwn zien, wat misschien een toekomstige update wordt.