Wikia

Superheat Item

4.178pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Superheat Item
Superheat Item icon.png
Enkel voor Members? nee
Level 43
gebruikt 1 Nature
4 Fire
Spellbook Normaal
Experience 53
Quest Geen
Lectern Geen

Superheat Item is een spreuk waarmee men ores kan smelten zonder gebruik te moeten maken van een smeedoven. Het vereist een magic level van 43 en verbruikt 1 nature rune en 4 fire runes. De spreuk kan door zowel f2p-spelers als p2p-spelers gebruikt worden.

Naast een magic level van 43 heeft men ook een smithing level nodig dat gelijk of hoger is als het benodigde smithing level dat vereist is voor het smelten van die ores met een smeedoven.

Wanneer men probeert deze spreuk over andere voorwerpen dan ores uit te spreken, bekomt men de typische 'splash-animatie'. Men is de runes dan niet kwijt en er is ook geen experience gewonnen of een bar gesmolten. Ores in genoteerde vorm kunnen niet met Superheat Item worden gesmolten.

Deze spreuk wordt vaak gebruikt door spelers die veel aan mining doen, maar niet voortdurend van de mijnen naar de smeedoven willen lopen. Hun ores worden dan meteen gesmolten, waardoor er plaats vrijkomt voor andere ores. Hierdoor kunnen ze langer mijnen zonder te hoeven banken.

Tip: wanneer een speler Superheat Item gebruikt in combinatie met een Coal bag (dungeoneering) en een smelting urn, kan deze 10 bars per inventory maken. Zo kan een speler tot 900+ mithril bars smelten in 60 minuten.

Around Wikia's network

Random Wiki