Statistics screen

Skills interface.PNG

Statistics scherm

Statistics.png
In dit scherm staan je Skills. Skills zijn de levels van een speler. Je kunt je skills bekijken op je Runescape scherm, Stats (grafiekje). Door allerlei acties te doen krijg je Experience in een skill, en bij een bepaald aantal experience ga je een level omhoog. Skills stellen je in staat allerlei dingen te doen in het spel, zoals magische spreuken, bomen kappen, vissen, vechten en nog veel meer. Er bestaan ook verbanden tussen skills, zo kunnen vissen die je vangt met de Fishing skill worden gebruikt voor de Cooking skill of de bomen die je hakt met Woodcutting kun je gebruiken voor Firemaking en voor Fletching.

Er zijn in totaal 24 skills in RuneScape, members kunnen ze allemaal gebruiken en trainen, non-members kunnen er 15 gebruiken en trainen.

Als spelers de muis op een skill houden, en niet klikken, dan komt er een mini schermpje te staan die verschillende dingen aangeeft:

  • Je level
  • Je Experience die je hebt
  • De hoeveelheid Experience voor het volgende level
  • De hoeveelheid Experience die je nog moet halen voor het volgende level.

Ook kan je in de statistics screen zogenaamde "goals" zetten. Dit zijn doelen die je kan stellen voor een bepaald level. Je kan bijvoorbeeld voor een quest een bepaald level nodig hebben. Klik met de rechtermuisknop op het vakje van de skill waar je je goal in wil zetten, kies "set goal" en vul het gewenste level in. Nu zal, wanneer je je muis op het skillvakje houdt, je total exp in die skill, exp naar het volgende level, de exp naar het gewenste level en het percentage van de hoeveelheid exp die je al hebt gehaald voor het gewenste level.