Wikia

Quest details:
Spirit of Summer
Startlocatie
Ga naar de Ruïn ten oosten van Bounty Hunter. Voor het hek staat een meisje. Volg haar tot het huisje en stap in de portal.
Uitgebracht op
Onbekend bewerk
Moeilijkheidsgraad
Experienced Gemiddeld
Duur
Gemiddeld
Enkel voor members?
Ja
Vereiste skills
  • 40 Construction
  • 26 Farming
  • 35 Prayer
  • 19 Summoning
Vereiste quests
Voorwerpen die nodig zijn
Ghostspeak amulet, Spirit wolf pouch (1 tot 3), Desert wyrm pouch (1 tot 3), Spirit scorpion pouch (1 tot 3)
Monsters te doden
Geen
Light creature Waarschuwing!

Start Edit

Je kunt de Quest starten bij de Ruïne in het oosten van Bounty Hunter en ten westen van Clan Wars.

Portal

Begin locatie

Om de Quest te beginnen moet je in het huisje stappen de Spirit Realm in. Je kunt dit doen door het huisje binnen te lopen en als je een bericht krijg op yes klikken.

Als je op ja hebt geklikt zul je een filmpje zien waar geesten met elkaar proberen te communiceren door middel van emoties.

Communicatie Edit

Spirit Summer Rings
Begin

Praat met het meisje in het zuiden met de ringen om haar heen. Het meisje kan niets zeggen omdat die ringen om haar heen zitten. Je zult ze er dus moeten verwijderen.

Bij het meisje zie je een man. Praat met hem. Zorg wel dat je je amulet of ghostspeak altijd tijdens de Quest aan hebt anders zul je niet met geesten kunnen praten! Praat met de man. De man kan alleen communiceren met emoties. Dus moet jij terug communiceren.

Als de man bijvoorbeeld de emotie Yes gebruikt moet jij terug communiceren met de emotie No, Angry of Wave. Je zult er één moeten uitkiezen. Als je een emotie goed hebt zul je een bericht ontvangen in je chatbox dat het goed is, als het fout is zul je een bericht krijgen dat het fout is en zullen alle ringen weer terug komen.

Emoties van de man Mogelijke antwoorden
Yes No, Angry, Wave
No Angry, Wave, Cheer
Bow Yes, No, Angry, Shrug
Angry Bow, Shrug, Cheer
Wave Angry, Bow, Shrug
Shrug Yes, No, Wave, Cheer
Cheer Yes, Bow, Wave

Doe alle emoties goed en de ringen zullen om haar verdwijnen.

Help Summer Edit

Nu je het meisje bevrijdt hebt uit de ringen kan je met haar praten. Praat met haar ze is een beetje onbegrijpelijk. Maar ze bedoelt dat je naar de ruïne in het westen van de Wildernis moet. De Ruïne kun je vinden ten westen van Bounty Hunter.

Stap uit de dimensie en ga naar de Ruïne toe.

Ruïne 2

Praat met het meisje bij de westelijk Ruïne van de Wildernis. Je kunt haar vinden ten noordoosten van de Farmingpatch. Ze zal je weer naar haar dimensie brengen. In die dimensie zal je een dode plant zien. Praat weer met de spirit en vraag wat deze plaats is. Tijdens het gesprek kom je erachter dat ze eerst op krachten moet komen om iets begrijpelijks te zeggen. Vraag aan haar wat je moet doen. Ze zal je vertellen dat je een ton moet vullen en iets moet wassen.

OpfrissenEdit

Ga terug naar de normale wereld van RuneScape door met het meisje te praten. Ze zal je weer naar de gewone wereld sturen.

Zoek nu een emmer. Die kun je vinden in het gebouw dichtbij de plant. Pak de emmer en vul de emmer met water wat in de barrel zit. Ga nu weer terug naar de dimensie. Je zult een filmpje zien waarin het meisje zich schoon maakt.

Summer's etenEdit

Loop nu naar het westen van het gebied. Het meisje staat bij een beeld. Vraag opnieuw wat je moet doen. Nu heeft ze honger. Ga weer uit de dimensie door weer met het meisje te praten. Pluk nu de mushrooms van de boomstam. Als je ze hebt geplukt ga je weer terug de dimensie in. Nu zul je een filmpje zien dat het meisje de paddenstoelen van de boomstam plukt en opeet.

Paddenstoelen

Summer's klerenkastEdit

Praat nu weer met het meisje in de dimensie. Je kunt haar vinden in het grootste huis van het dorpje. Vraag weer wat je moet doen. Ze vertelt dat ze kapotte kleren aanheeft en nieuwe wilt. Ze kan haar kast echter niet open krijgen. ze wilt dat je haar kledingkast repareert.

Ga terug naar de echte wereld en verzamel twee planken, 4 spijkers en een hamer. Planken kun je vinden bij het kerkhof ten oosten van Bounty Hunter en ten westen van Clan Wars. De spijkers (Nails) en een hamer kun je vinden bij het anvil in het oosten van het dorpje waar je nu bent.

Als je alle spullen hebt, repareer dan de kast in de echte wereld. Als je dat gedaan hebt moet je weer terug gaan naar de dimensie van het meisje.

Als je weer naar de dimensie van het meisje gaat zul je zien dat ze haar kleding kast opent.

Kast

Summer's popEdit

Ga weer met het meisje praten als je het filmpje hebt gezien. Ze vertelt dat ze haar pop weer terug wilt. haar pop ligt onder de Limpwurt plant en kan haar pop er niet uit halen.

Ga dus weer terug naar de echte wereld. Nu moet je een nieuwe plant gaan planten. Doorzoek de kisten om een seed te vinden. Pak ook een rake in het noordoosten van de ruïne. Hark nu met je rake het onkruid weg. Pak nu een seed dibber en plant het zaadje. het zal 10 minuten duren voordat de plant volledig is gegroeid. Ook zal de plant niet doodgaan. Wacht 10 minuten tot de plant is volgroeid.

Volgroeide plant

Als je 10 minuten hebt gewacht en de plant is helemaal volgroeid moet je de plant er NIET uittrekken! Omdat de dimensie van het meisje de omgekeerde wereld is zal je de plant er juist inplanten en zal het meisje de pop niet kunnen vinden.

Ga nu terug naar de dimensie van het meisje. Je krijgt nu weer een filmpje te zien dat het meisje haar pop weer vindt.

Pop

Nu zal het meisje eindelijk normaal kunnen praten. Ga dus met haar praten. Ze verteld dat haar ziel nu helemaal goed is hersteld en dat ze Summer heet. Nu zal ze je teleporteren naar de Ruïne in het oosten van de Wildernis.

Het monster gevangen zetten Edit

De altaren activerenEdit

Praat opnieuw met Summer en ze zal zeggen dat haar familie honderden jaren geleden is vermoord. Op het moment wordt haar familie gevangen gehouden door een beest. Het beest ontneemt steeds hun krachten en voegt het bij zijn eigen krachten toe. Bied haar je hulp aan. Vraag ook hoe je dit moet oplossen. Ze zal je vertellen dat Jallek een aantal schijven heeft gevonden waarmee je de energie van je Summoningbeesten kan gebruiken. Hiermee kan je het beest doden. De schijven moeten nog wel geactiveerd worden. Vraag aan haar waar het alar zich bevindt en ze zal je de weg wijzen naar een kelder in het huisje aan de overkant. Volg haar het huisje in en ga de ladder af en praat met Summer.

Je moet nu de disks activeren. Vraag haar hoe je dat moet doen. Ze zal je vertellen dat je 5 Bones en een Skull op het altar moet leggen.

Altar

Ga dus de spullen zoeken. De skull kun je vinden bij de ruïne in de normale wereld. En de bones kun je vinden door Monsters te vermoorden.

Als je alle spullen hebt use je alles op het altar. Nu zul je een filmpje zien dat je de alataren hebt geactiveerd. Als je dat hebt gedaan praat je weer met Summer. Ze zal je vertellen dat je in de disken leven moet stoppen van je Summoningmonsters. Pak dus je de drie verschillende pouches. Het liefst van elke soort drie!

De Spirit BeastEdit

Nu moet je het beest in de val lokken. Volg de volgende stappen goed!

  • Neem drie soorten pouches mee naar de oostelijke ruïne dimensie.
  • Loop in de dimensie naar het noorden totdat je de disk met een grote wolf erop ziet.
  • Roep je wolf bij de schijf op en zorg ervoor dat de wolf op de schijf blijft staan.

Altar wolf

Spirit beast 3

  • Doe nu hetzelfde op de nieuwe schijf met je desert wyrm.
  • Als de desert wyrm gelukt is, doe je weer hetzelfde met de schijf van de spirit scorpion.
  • Als je het monster drie keer hebt geëlektrocuteerd, is het monster verzwakt, en zal het gevangen worden genomen.

Gevangen

Spirit beast gevangen

Je beloning ophalenEdit

Praat met één van de drie geesten om het beest. Als je uitgepraat moet je met Summer praten. Opeens terwijl jullie aan het praten zijn zal het beest woest worden en laat de grond weer trillen.

Spirit beast woest

Ze zal je vlug naar de echte wereld brengen en je je beloning geven.

Beloning Edit

Spirit of summer beloning

Vervolg Quest Edit

Na het voltooien heb je de mogelijkheid om de volgende Quest te doen:

Overige Edit

Dit is RuneScape's eerste Wildernis Quest!

Around Wikia's network

Random Wiki