Wikia

Runite ore
Rune Ore1.PNG
Algemene informatie
Uitgebracht op 13 augustus 2001
Ook bekend als? Rune ore
Alleen voor members? Nee
Quest item? Nee
Ruilbaar? Onbekend bewerk
Draagbaar? Nee
Opstapelbaar? Nee
Destroy Drop
Examine This needs refining.
Gewicht 2.25 kg
Marktinformatie
High Alchemy 1.920 coins
Low Alchemy 1.280 coins
Winkelprijs 3200 coins
Exchange prijs 11.419 coins (info)
[bekijk][overleg]
Runite ore

Runite ore is een soort erts dat verkregen kan worden met de Mining skill in verschillende plaatsen in RuneScape. Je kan het smelten met 8 stukken coal met de Smithing skill om een runite bar te vormen, waarmee je verschillende soorten wapens en armour kan maken.

Runite ore kan gemined worden met een Mining level van 85 of hoger, waarvoor je 125 Mining experience krijgt. Nadat het gemined is duurt het gemiddeld 20 minuten totdat het erts weer beschikbaar is. Omdat dit zo lang duurt wisselen de meeste spelers die runite minen van wereld in plaats van hierop te wachten.

Runite ore kan gebruikt worden om het sterkste soort armour te maken van free-to-play. Het is het zeldzaamste soort erts, aangezien er maar 7 plaatsen zijn waar het gemined kan worden. Hiervan zijn er 5 op members' servers en 2 op free-to-play servers, en het is de meest waardevolle soort erts in RuneScape. Omdat het zo zeldzaam is, heeft Jagex noted runite ore een extreem zeldzame drop gemaakt van Cockroach soldiers in de Stronghold of Player Safety.

Locaties Edit

  • In free worlds zijn er maar 5 runite rocks, waarvan 2 te vinden boven de lava maze in de level 46 wilderness. Dit zorgt ervoor dat het erg gevaarlijk is om runite ore te minen in non member's worlds, omdat er een kans is aangevallen te worden door andere spelers.
  • De overige drie zijn in de Mining guild om hier te komen moet je 45 Dungeoneering hebben en 60 mining en om het te mijnen heb je 85 mining nodig.

Lavamine21.png

Referenties Edit

Grand Exchange Database Check price

Around Wikia's network

Random Wiki