Wikia

Dit artikel gaat over een Range gebruikt in Cooking. Voor de Ranged skill, zie Ranged.

Range

Een range

Stove

Een Stove

Een Range of Cooking range is een object dat vooral gebruikt wordt om food te koken in de Cooking skill. Om raw food (rauw voedsel) te koken, 'use' (gebruik) je het op de range. Bijna al het food kan op een range worden gekookt, behalve bepaalde speciale gevallen die gekookt moeten worden op een fire (vuurtje) met een iron spit. Je kan ook seaweed gebruiken met een range, om er soda ash van te maken.

Alle ranges hebben een kleinere kans om voedsel te verbranden dan een gewoon vuur, en de range in Lumbridge Castle heeft een nog lagere kans. Je zal toch soms nog food verbranden, tot je het benodigde cooking level van een food bereikt hebt, zodat je het niet meer verbrandt.

Er zijn ook verschillende andere dingen die je als een range kan gebruiken, maar die niet de naam 'range' dragen. Een voorbeeld zijn de sulphur vents in de TzHaar die als range gebruikt kunnen worden. Members kunnen ook verschillende ranges, ovens en stoves bouwen in de kitchen (keuken) van hun Player-owned house.

LocatiesEdit

Er zijn vele plaatsen waar je ranges kan vinden. Ze worden op de minimap aangeduid met het Rangeicon icoon. Hier volgen enkele locaties.

Free-to-playEdit

Pay-to-playEdit

Lumbridge Castle rangeEdit

Range in Lumbridge

De Lumbridge Castle range

De range in Lumbridge Castle heeft een nog lagere kans om food te verbranden dan andere ranges. Je moet wel de Cook's Assistant quest gedaan hebben om het te gebruiken. Het noemt een Cook O Matic-100.

De dichtstbijzijnde banken zijn de Culinaromancer's chest in de kelder (waarvoor je het eerste deel van de Recipe for Disaster quest gedaan moet hebben) en degene op het dak van Lumbridge Castle.

Sulphur ventsEdit

Sulphur vents zijn kleine, ronde gaten in vulkanische rots waaruit hete sulphur en gassen opreizen. Je kan ze enkel vinden in de TzHaar. Je kan er ook food op koken. Een ervan bevindt zich behoorlijk dicht bij de bank, en is handig gelegen.

Het kan ook als safe spot gebruikt worden om eenmonster met range of magic aan te vallen.

Around Wikia's network

Random Wiki