Rammernaut

Rammernaut
Rammernaut.
Gevechtsinformatie
Combat level Verschillen
Life points Verschillen
Aanvalsstijl Melee
Max hit Verschillen
Zwakte Magic weakness icon.png Magic
Overige informatie
Alleen voor members? Nee
Uitgebracht op 12 april 2010
100% drops Geen
Examine He's big, and he's not pleased to see you.
[bekijk][overleg]
Mod aan het tekenen.png Dit artikel bevat grammaticafouten

Dit artikel of sectie bevat verschillende grammatica- of spelfouten en moet verbeterd worden.

Grim Reaper schoonmaken.png Dit artikel heeft een schoonmaak nodig!

Dit artikel of sectie moet verbeterd worden.

De Rammernaut is een boss monster gevochten aan het eind van een level tijdens de Dungeoneering skill. Vergelijkbaar met de andere monsters ontgrendeld Dungeoneering op niveau 36, is Rammernaut eenvoudiger aangezien hij slechts melee gebruikt. Als gevolg hiervan, is het mogelijk om hem te vermijden vanaf het allereerste begin als de speler begint met een goede reeks, variërende aanvallen en nooit de entree verlaten (dit is nog steeds slechts een tijdelijke maatregel). Rammernaut zal aanvallen met een speciale aanval waardoor hij spelers van hem weg duwt en grote schade kan aanrichten.

Strategie Edit

Rammernaut spec.gif

Rammernaut's speciale aanval.

Een manier om hem te verslaan, zonder enige schade op te lopen, is het assortiment met een goede boog en pijlen en rond de de kamer lopen als hij dicht bij de speler komt. Een goede strategie bij het vechten in teams, voor de speler, is momenteel om Rammernaut aan te vallen door rond te draaien in de kamer, terwijl de anderen hem aanvallen. Als Rammernaut van doelwit veranderd, moet die speler rondjes om hem draaien en hem telkens aanvallen. Hierdoor kunnen spelers zijn speciale aanval proberen te voorkomen. Deze aanval is vergelijkbaar met die van de Saradomin generaal, Commander Zilyana, of één van de strategieën voor de Corporeal Beast.

Het is mogelijk om de "CHARGE" aanval te voorkomen, maar alleen als de speler het kan anticiperen om een snelle aanval te doen en vervolgens weer van hem weg te lopen. Dit kan het best gedaan worden als de speler buiten bereik is bij het begin. Spelers kunnen de aanval ook vermijden door dicht bij een muur te staan, en precies op tijd weg te lopen. Dit zal ertoe leiden Rammernaut de muur raakt. Als de speler geraakt wordt met deze aanval, verliest de speler de mogelijkheid tot het gebruik van Prayer. Zodanig is het sterk aan te raden om een inventaris vol met de beste vis te hebben. Verder, als de speler eenmaal is geraakt met deze aanval, zal de speler worden verdoofd voor een paar seconden en zal niet in staat zijn om te kunnen bewegen. Gedurende deze tijd, zal Rammernaut met een tweede aanval komen die de verdediging verlaagt. Als de speler geraakt wordt en verbijsterd wordt, is het aangeraden om je onmiddellijk te genezen tot bijna volledige gezondheid (je kunt toch niet aanvallen gedurende deze tijd).

Aangezien de Rammernaut een melee baas is, kan het mogelijk zijn om een combinatie van Magie te gebruiken om hem omlaag te brengen, maar voor gratis spelers met melee en een varieerde uitrusting waarschijnlijk zal dit waarschijnlijk niet genoeg schade kunnen aanrichten. Hij is ook immuun voor verstrikken en andere bindende spreuken van magie. Ranged is effectief voor ongeveer 30 seconden, waarna hij vervolgens begint met het volgen van de speler rond de kamer. Sommige spelers vinden dat melee met een stab aanval effectiever is dan het gebruik van magic, ondanks het feit dat dit een strijd is tegen de combat driehoek.

Vengeance kan zeer effectief zijn, aangezien deze baas zeer hoge schade kan aanbrengen, dus is het de moeite waard om te investeren in het maken van runes voor Vengeance.

DropsEdit

Weetjes Edit

  • Rammernaut's naam kan een verwijzing zijn naar het Engels woord "Juggernaut", wat een groot, stevige constructie kan voorstellen. Dit verwijst dan naar zijn armour en gigantische wapen.
  • Rammernaut kan verwijzen naar Darknut, een "mini baas" in de Legend of Zelda series.
  • Rammernaut's wapen is vergelijkend met die van een Ancient mace, alleen een grotere variant ervan.