Phoenix

1rightarrow.png Voor het artikel over de dungeon, bekijk de Phoenix lair pagina.

Phoenix
Phoenix
Gevechtsinformatie
Combat level 235
Life points 2550
Slayer level Level 51
Slayer XP 5000 voor de eerste keer, 500 voor elke keer daarna
Aanvalsstijl Magic
Max hit 290 (oneveer)
Zwakte Stab weakness icon.png Stab
Overige informatie
Alleen voor members? Ja
Uitgebracht op 6 January 2009
100% drops Geen
Examine Goodness, gracious, great bird of fire!
[bekijk][overleg]
Phoenix Chathead.png
Een Phoenix (in het Nederlands Feniks) is een level 235 monster die gevochten kan worden in de Phoenix Lair. Er werd op de phoenix gestemd in de Guaranteed Content Poll op 28 april 2008. Ze werd ook genoemd in de Behind the Scenes van november 2008, en in de Behind the Scenes van januari 2009. De phoenix, samen met de Phoenix lair was de eerste update van 2009. De phoenix kan gevochten worden in de Phoenix lair. Ze is onderdeel van een Distraction and Diversion waar spelers haar kunnen vermoorden, en een ritueel moeten uitvoeren zodat de phoenix weer herboren zou worden. Spelers moeten de In Pyre Need quest voltooid hebben en moeten 51 Slayer.gif hebben om haar te kunnen bevechten. Spelers kunnen de phoenix één keer per dag verslaan.

VechtenEdit

A player slaying the phoenix.png

Een speler die de phoenix aanvalt.

Als de speler de In Pyre Need quest hebt voltooid en 51 slayer hebben, kunnen ze de Phoenix lair doorstaan en de phoenix uitdagen, één keer per dag.

Aangezien de bewakers in de grot de phoenix bewaken, zullen ze ingang blokkeren voor de speler.

De phoenix zelf heeft een combat level van 235 en heeft een sterke verdediging. Een Zamorakian spear werkt erg effectief tegen haar. Ze valt vooral aan met magic en kan tot 20 schade aanbrengen. Het wordt daarom aangeraden dat speler Protect form magic gebruiken tegen haar en haar aanvallen met melee, met het gebruik van een Super strength potion. De hele grot is een multicombat gebied, dus spelers kunnen familiars met hun meenemen.

Ze maakt gebruik van een "Dust Attack" die de speler zijn of haar stats kan verlagen, zelfs als ze protect from magic op hebben. De stats die verlaagd worden zijn: Attack, Magic en Ranged.

Als de phoenix verwond is, moet men een tinderbox gebruiken op de pyre base om het te laten branden zodat de phoenix kan herrijzen uit haar as. Praat vervolgens met haar en ze zal de speler belonen met 5 phoenix quills en 5.000 Slayer experience. Voor de kills daarna zal de speler slechts 500 slayer experience verkrijgen. Spelers zullen ook 7.500 firemaking experience verdienen samen met 3.000 fletching experience en 1.000 crafting experience als een beloning en de kans om een phoenix pet te krijgen.

WeetjesEdit

  • De examine tekst kan verwijzen naar een liedje uit 1957, Great Balls of Fire.
  • Als de speler een tinderbox op de Wounded Phoenix gebruikt in plaats op de pyre, zal ze zeggen: "Light the pyre, not me!"
Wikipedia
Wikipedia heeft een artikel over: