Wikia

Obsidian equipment

Overleg0
4.319 pagina's
op deze wiki
Obsidian warrior helm equipped

Obsidian equipment, in het Nederlands Obsidiaan uitrusting, is een uitrusting afkomstig uit TzHaar City. Het is enkel voor members beschikbaar. Om de uitrusting te kunnen dragen moet de speler minstens 60 Attack, 60 Strength, 60 Magic, 60 Ranged of 60 Defence hebben. De enige uitzondering is de cape: hiervoor zijn geen bepaalde levels nodig. Het harnas van de uitrusting kan niet verkocht worden aan andere speler en kan enkel gemaakt worden door obsidian bars om te smeden. Die bars worden gemaakt van obsidian shards, die enkel verkrijgbaar zijn door de Fight Cauldron minigame te spelen na de The Brink of Extinction quest.

Wapens Bewerken

Obsidian wapens zijn wapens waarvoor 60 Attack, Strength, Ranged of Magic voor nodig is, afhankelijk van het soort wapen. De Toktz-xil-ul is een Ranged wapen, de Toktz-mej-tal is een Magic staf en de overige zijn melee wapens. De wapens kunnen op verschillende manieren verkregen worden: door ze te kopen in een winkel in TzHaar City voor Tokkul, door ze te kopen van een andere speler of door ze als een zeldzame drop te krijgen van de TzHaar in TzHaar city.

Naam Main hand bonussen Off-hand bonussen Defence-icon Constitution-icon Prayer-icon Attack-icon Ranged-icon Magic-icon Equipped inventory button
Type Schade Precisie Type Schade Precisie
Toktz-xil-akToktz-xil-ak P2P icon Stab 735 1132 - - - 0 +0 0 0% 0% 0% Weapon slot
Tzhaar-ket-emTzhaar-ket-em P2P icon Crush 576 1132 - - - 0 +0 0 0% 0% 0% Weapon slot
Tzhaar-ket-omTzhaar-ket-om P2P icon Crush 1371 1132 - - - 0 +0 0 0% 0% 0% 2h slot
Toktz-xil-ekToktz-xil-ek P2P icon Stab 576 1132 - - - 0 +0 0 0% 0% 0% Weapon slot
Toktz-mej-talToktz-mej-tal P2P icon - - 1132 - - - 0 +0 2 0% 0% 0% 2h slot
Toktz-xil-ulToktz-xil-ul P2P icon Thrown 735 1132 - - - 0 +0 0 0% 0% 0% Weapon slot

Capes Bewerken

Er zijn ook een aantal capes die tot het obsidian equipment gerekend worden. De obsidian cape kan verkregen worden door het te kopen in de wapenwinkel in TzHaar City voor 90 000 Tokkul of als zeldzame drop van TzHaar. De fire cape kan alleen verkregen worden als beloning voor de Fight Caves, wanneer de speler de TzTok-Jad verslagen heeft. De TokHaar-Kal kan alleen verkregen worden als beloning voor de Fight Kiln minigame, wanneer de speler Har-Aken gedood heeft. Alle drie zijn het melee capes.

Melee weakness icon
Naam
Main hand bonussen Off-hand bonussen Defence-icon Constitution-icon Prayer-icon Attack-icon Ranged-icon Magic-icon Equipped inventory button
Obsidian capeObsidian cape P2P icon - - - - - - 18 +0 0 1.8% 1.8% 1.8% Cape slot
Fire capeFire cape P2P icon - - - - - - 25 +0 2 2.2% 0% 0% Cape slot
Bestand:TokHaar-Kal.pngTokHaar-Kal P2P icon - - - - - - 44 +0 2 2.4% 0% 0% Cape slot

Harnas Bewerken

Het obsidian harnas is een hybride uitrusting en 60 Defence is vereist om het te kunnen dragen. Het kan niet geruild of gealched worden en kan enkel verkregen worden door obsidian bars om te smeden. 85 Smithing is vereist om de hele set te kunnen maken. Obsidians bars worden gemaakt van obsidian shards, die gedropt worden door de monsters in de Fight Cauldron. Om deze minigame te kunnen spelen moet de The Brink of Extinction quest voltooid zijn.

Obsidian armour werkt als een normaal hybride harnas in het grootste deel van RuneScape, maar in TzHaar City zelf zal het alle schade die de speler krijgt, drastisch verlagen. Dit geldt ook voor PvP combat in de Fight Pit. Elk onderdeel van het harnas verlaagt zelf de schade voor een klein deel: als de hele set gedragen wordt, wordt de gekregen schade met 55% verlaagd en met 45% zonder de kiteshield.

Als het harnas gebruikt wordt in gevechten, dan is er voor elk onderdeel 50% kans dat het een beetje zal kapotgaan en een 'charge' zal verliezen. Die kans kan verlaagd worden tot 20% door Tokkul in de kist bij de Fight Cauldron minigame te stoppen.

Afbeelding Naam Smithing-icon level vereist Aantal Obsidian bar nodig Aantal Obsidian shard nodig Verkregen Exp Schade verlaagd in TzHaar City Aantal charges
Obsidian gloves Obsidian gloves 80 1 12 75 5% 4000
Obsidian boots Obsidian boots 81 1 12 75 5% 4000
Obsidian warrior helm Obsidian warrior helm 82 2 24 150 9% 4000
Obsidian mage helm Obsidian mage helm
Obsidian ranger helm Obsidian ranger helm
Obsidian kiteshield Obsidian kiteshield 83 3 36 225 10% 4000
Obsidian platelegs Obsidian platelegs 84 3 36 225 12% 4000
Obsidian plateskirt Obsidian plateskirt
Obsidian platebody Obsidian platebody 85 5 60 375 14% 4000
Volledige set (drie helmen, maar platelegs of plateskirt) 85 19 228 1425 55%

Er bestaat geen hybride obsidian helm, maar in plaats daarvan zijn er drie helmen, die elk tot een van de gevechtsstijlen behoren: de obsidian warrior helm (Melee), de obsidian ranger helm (Ranged) en de obsidian mage helm (Magic). Elk van deze helmen zal ook de precisie van aanvallen van zijn stijl tegen obsidian monsters met 10% verhogen. De helmen zullen ook de bonussen van een slayer helmet krijgen als de Slayer taak van de speler TzHaar is: de toegebrachte schade en de precisie van de aanvallen van de speler zullen elk met 12.5% verhoogd worden.

Obsidian armour zal kapotgaan wanneer het al zijn charges verliest. Als het kapotgegaan is, zal het verdwijnen en moet de speler een nieuwe set maken. Het armour kan wel hersteld worden als het nog charges overheeft: dit kan gedaan worden door obsidian shards op het onderdeel te gebruiken. Elke shard zal 100 charges herstellen. Bij het herstellen zullen eerst onderdelen die op dat moment gedragen worden gerepareerd worden en de aangevulde charges worden verdeeld over alle items. Een volledig hersteld obsidian armour kan in een armour case in de costume room van een player-owned house bewaard worden.

Zero weakness icon Hybrid
Naam
Obsidian warrior helmObsidian ranger helmObsidian mage helmObsidian helm P2P icon - - - - - - 226 +720 0 0% 0% 0% Head slot
Obsidian platebodyObsidian platebody P2P icon - - - - - - 168 +1080 0 0% 0% 0% Torso slot
Obsidian plateskirtObsidian plateskirt P2P icon - - - - - - 161 +810 0 0% 0% 0% Legs slot
Obsidian platelegsObsidian platelegs P2P icon - - - - - - 161 +810 0 0% 0% 0% Legs slot
Obsidian bootsObsidian boots P2P icon - - - - - - 36 +135 0 0% 0% 0% Boots slot
Obsidian glovesObsidian gloves P2P icon - - - - - - 36 +135 0 0% 0% 0% Gloves slot
Obsidian kiteshieldObsidian kiteshield P2P icon - - - - - - 146 +675 0 0% 0% 0% Shield slot

OverigBewerken

Er zijn ook nog andere obsidian voorwerpen die defensieve bonussen geven, maar niet tot de obsidian armour set behoren. Deze voorwerpen kunnen immers niet gemaakt worden met obsidian bars en gaan ook nooit kapot. De Toktz-ket-xil is een melee schild waarvoor 60 Defence nodig is. De Tokkul-Zo is een ring, die verkregen wordt als beloning voor de The Elder Kiln quest. Deze ring heeft ook een bepaald aantal charges, waarmee de schade tegen bepaalde wezens verhoogd zal worden. Als de charges op zijn, zal de ring echter niet verdwijnen.

Toktz-ket-xilToktz-ket-xil P2P icon - - - - - - 229 +900 0 0% 0% 0% Shield slot
TokKul-ZoTokKul-Zo P2P icon - - - - - - 2 +0 0 1.5% 1.5% 1.5% Ring slot

Rond het netwerk van Wikia

Willekeurige wiki