Wikia

Noob

4.178pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Stub.png Dit artikel is een stub!

Een Noob, Newb, N00B, etc.. is waarschijnlijk het meeste gebruike woord in MMORPG games. Het betekent beginneling, maar word vaker gebruikt in de betekenis van stommeling. Mensen voelen zich vaak aangevallen door het woord, maar het heeft geen zin om iemand te rapporteren die je uitscheldt voor Noob! Want Jagex ervaart dit woord niet als kwetsend of discriminerend. Je kan beter die persoon in je Ignore list zetten of weggaan, mensen die voor noob worden uitgescholden zijn vaak mensen die irritant zijn, gratis spullen vragen of opscheppen. Het woord wordt vooral gezegd tegen personen met lage levels. Tegen personen met hoge levels zeggen ze meestal froob, wat stommeling van een hoog level betekend. Als je voor noob of froob wordt uitgemaakt, moet je je daar niet al te veel van aantrekken. Vaak is het niet eens de bedoeling van de speler die jouw uitscheldt om beledigend over te komen, want meestal wordt dit woord gebruikt als grapje, en een speler wiens bedoeling het écht is om je te kwetsen, zal iets veel ergers zeggen. Iemand die discrimineert of iets anders naars zegt, moet je uiteraard rapporteren.

Het woord noob, wordt op verschillende plekken gebruikt in RuneScape, zo staat dit woord bijvoorbeeld geschreven op de vloer van de God Wars Dungeon en is het een afkorting voor New Order Occult Bookists.

Woorden met een gelijke betekenis als Noob Edit

  • Nub
  • Nob
  • Newbie
  • Noobish
  • Nooby
  • Nooblet
  • Nublet
  • Newby
  • Naab
  • Newb
  • Nuub
  • Nubcake
  • Narb
  • Noobz0r
  • Froob
  • Fr00b
  • Fr00bie
  • Choob
  • Ch00b
  • Ch00bie
  • Chooblet
  • Beginner
  • Newbest
  • Newber

Around Wikia's network

Random Wiki