Wikia

Nardah

4.178pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Nardah
Nardah.png
Geografische informatie
Koninkrijk Kharidian Desert
Alleen voor members? Ja
Aantal banken 1
Aantal altaren 1 (Na de Spirits of the Elid quest)
Muziek Over to Nardah
Heerser Awusah the Mayor
Teleportatiespot Geen
Gildes Nee
Inwoners Mensen

Nardah map.png

[bekijk][overleg]

Locatie op de Kaart
Uzer Hunter area
Pollnivneach Nardah Mos'Le Harmless
Agility Pyramid
Nardah stad.PNG

Nardah

Nardah is een klein stadje in het zuiden van de Kharidian Desert en is alleen toegankelijk voor members. Het is een uitgedroogdde stad waar water 1000 coins per waterskin (4) kost.

GeschiedenisEdit

Nardah is gesticht in de Third Age door een vrouw genaamd Nardarine. Nardarine was een aanhanger van Saradomin, in een stad ten noorden van de woestijn, die verwoest is tijdens een gevecht tussen Saradomin en Zamorak krachten. Nardarine ontsnapte voordat de strijd al te heftig werd en dwaalde alleen door de woestijn. Ze bidde tot Saradomin voor hulp, echter Saradomin moest zijn aandacht besteden aan het gevecht dat gaande was.

Elidinis hoorde echter haar gebeden, en bracht Nardarine water. Nardarine vroeg Elidinis een plaats waar zij in vrede kon leven, weg van het lijden dat voort kwam uit de God Wars. Elidinis stemde toe op de voorwaarde dat Nardarine en haar afstammelingen een eed van trouw aflegden, en ze creëerde de stad Nardah met daarin een standbeeld om haar te aanbidden.

Later kwamen steeds meer vluchtelingen uit de God Wars naar Nardah. Nardarine stond dit toe zolang ook zij een eed van trouw af zouden leggen, net als zij had gedaan.

Routes Edit

  • Fairy ring code D-L-Q. Ga dan naar het oosten tot waar de kaart ophoudt en dan naar het zuiden.
  • Magic carpet (200 coins van Shantay Pass naar Pollnivneach. Loop dan naar het zuiden naar Pollnivneach's andere tapijten handelaar. Betaal hem nogmaals 200 coins van Pollnivneach naar Nardah).
  • Ga vanaf Shantay Pass naar Uzer, loop dan naar het zuiden. (Na The Golem)

Winkels Edit

  • General Store
Nardah General Store
Proprietor: Kazemde
Voorwerp Prijs Voorraad
Empty pot.png Pot 1 coin 5
Jug.png Jug 1 coin 2
Shears.png Shears 1 coin 2
Bucket.png Bucket 2 coins 3
Bowl.png Bowl 2 coins 1
Cake tin.png Cake tin 13 coins 2
Tinderbox.png Tinderbox 1 coin 2
Chisel.png Chisel 1 coin 2
Hammer.png Hammer 1 coin 5

De kaart laat een Herbalist winkel zien. Dit refereert naar Zahur, de herbalist (kruidenkenner). Hoewel Zahur tegen betaling kruiden schoonmaakt, verkoopt zij echter geen kruiden of andere gerelateerde voorwerpen.

InwonersEdit

Bewakers Edit

Er zijn enkele Guards (bewakers) in Nardah die aangevallen kunnen worden.

Kenmerken Edit

Magic CarpetEdit

Spelers kunnen Ali Morrisane's Magic Carpet system gebruiken om vanaf hier naar Pollnivneach te reizen. Deze route kost 200 coins per keer.

Elidinis StatuetteEdit

Elidinis Statuette is een standbeeld, dat dient als altar, die spelers hun prayer punten laat herstellen en het Hitpoints verhoogt tot boven het daadwerkelijke level. Om dit altar te kunnen gebruiken moet de speler de Spirits of the Elid quest voltooid hebben.

The HerbalistEdit

Zahur, de kruidenkenner, is een persoon in Nardah die de herbs van spelers schoon kan maken. Dit kost 200 coins per herb. Spelers krijgen hiervoor geen Herblore experience.

Quests Edit

Around Wikia's network

Random Wiki