Wikia

Mort'ton

4.178pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Stub.png Dit artikel is een stub!

Locatie op de Kaart
Mort Myre Swamp
Abandoned Mine Mort'ton Barrows
Burgh de Rott

Mort'ton
[[Image:|300px]]
Geografische informatie
Koninkrijk Morytania
Alleen voor members? Ja
Aantal banken Geen
Aantal altaren Geen
Muziek Shadowland
Heerser Lord Lowerniel Vergidiyad Drakan
Teleportatiespot Geen
Gildes Geen
Inwoners Mensen, Afflicted en Shades

Mort'ton.PNG

[bekijk][overleg]
Mort'ton is een dorp in Morytania, ten zuiden van het Mort Myre Swamp. De stad wordt bevolkt door Afflicted en Shades. De stad speelt een grote rol in de Shades of Mort'ton Quest. Om in deze stad te komen moet je de Quest Nature Spirit hebben gedaan, om het Mort Myre Swamp in te komen. Als je het stadje betreedt zal het moeras effect over gaan waardoor je voedsel niet meer kan rotten.

De stad is onveilig en gevaarlijk. Er zijn twee veilige plaatsen: de General Store en het huis van Ulsquire Shauncy

Geschiedenis Edit

Het is vrijwel onbekend wanneer Mort'ton is ontstaan, maar enkele aanwijzingen leiden naar de Third Age of eerder. Mort'ton was voor de invasie van Lord Lowerniel Vergidiyad Drakan een grote markt stad die vooral gespecialiseerd was in funerals. Mort'ton werd een centrum van begrafenissen. Op een dag vervloekten de Vampyres uit Meiyerditch de inwoners van Mort'ton waardoor ze in Afflicted veranderden. Vele inwoners stierven en werden Shades. Het stadje werd al een gauw een plaag die uit iedereen die er kwam het leven zoog.

Wat is er te doen? Edit

Shade burning mini gameEdit

Shade.gif

Een speler die een shade cremeerd

Voor meer informatie, lees de Shades of Mort'ton (minigame) pagina!

Shades of Mort'ton (minigame) is een minigame waarbij je de overblijfselen van een Shade verbrandt zodat de geesten kunnen overgaan. Toen de vloek op de inwoners werd uitgebracht zouden ze allemaal in Shades veranderen als ze dood gingen. Die Shades waren gedoemd om eeuwig te blijven ronddwalen in het stadje. Een manier om hun te verlossen is door hun overblijfselen te verbranden. Spelers kunnen een shade cremeren door er één te vermoorden en vervolgens hun remains op te pakken. Ook moet het vuur eerst aangestoken worden. Dit wordt gedaan door middel van Pyre logs. Als je een Pyre log en remains hebt, kun je gaan cremeren. In het zuiden van de stad staan funerals. Hierop kan een shade gecremeerd worden.

Inwoners Edit

Mort ton intro.jpg

Mort'ton

Afflicted Woman.png

Een afflicted

Het stadje wemelt van de Shades maar heeft 3 echte inwoners.

Around Wikia's network

Random Wiki