Wikia

Marimbo

4.178pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Marimbo
Marimbo.png
Geslacht Vrouwelijk
Geloof Plezier en Hedonisme
Oorspronkelijke soort Gorilla
Symbool Marimbo symbol.png
Goddelijkheidsniveau 5
Kleuren Bruin, Geel
Examine The gorilla goddess of good times.
[bekijk][overleg]
Marimbo chathead.png
Marimbo is de aloude en ondeugende beschermgodin van de apen. Op een gegeve moment ging ze naar Ape Atoll om volgers te zoeken. Hier vond ze de apen; waarbij het onbekend is of zij haar kennis met hen deelde. Marimbo besloot om op Ape Atoll te blijven en de apen vereren haar nu nog. Vanaf het moment dat de Edicts of Guthix werden geactiveerd was Marimbo gedwongen om Gielinor te verlaten en volgens Mod Osborne, nam ze dit niet zo zwaar op en gaf er zelfs een feest over. Dit is in tegenstelling tot de andere goden die niet blij waren om Gielinor te verlaten. In Marim, de hoofdstad van Ape Atoll bevind zich de enige bekende tempel van Marimbo. Grote beelden van Marimbo zitten in Marimbo's Tempel Spelers kunnen ze zien naast het altar op de eerste verdieping van het gebouw. De standbeelden beelden haar aan als een gorilla. Haar symbool is een triangel (of diamand) die naar beneden is gericht waaraan een verticale lijn aan hant. Dit symbool kan worden gezien op Hafuba's hoed en zij rug. En ook aan Bonzara, Denadu en Lofu mace en chest.
Marimbo face concept art.png

Marimbo's gezicht concept art, dat werd getoond op RuneFest 3.

TriviaEdit

  • In een live stream met Mod Osborne, werd het bevestigd dat de Pest Control eilanden vroeger van Marimbo waren voordat ze werden voergenomen door de pests.
  • Voor dat de Missing, Presumed Death quest uitkwam, was Marimbo een mannelijke god maar dit is veranderd naar vrouwelijk omdat er te weinig vrouwelijke goden in gielinor waren.
  • Marimbo was uitgenodigd om te komen bij het toetreden van Sliske in het Empyrean Citadel tijdens Missing, Presumed Death. Maar Marimbo was druk bezig met haar eigen verwelkomingfeest en kon niet komen.
  • In een toekomstig World Event zal Marimbo een wedstrijd houden met Brassica Prime, het word geen gevecht op leven een dood maar meer een wedstrijdje.

Around Wikia's network

Random Wiki