Wikia

Maple tree
Maple tree
Enkel voor members? Nee
Woodcutting
level
45
Woodcutting
experience
100, of 0,1 op Miscellania
Logs Maple logs (25gp)
Farming level 45
Farming
experience
3404
Examine I bet this makes good syrup!

Maple trees, in het Nederlands ook wel Esdoorn of Ahorn, zijn roze-roodkleurige bomen die omgehakt kunnen worden door zowel gratis als betalende spelers met een woodcutting level van 45 of hoger. Per log krijgt de speler 100 experience. Daarnaast kunnen maple trees ook geplant worden met behulp van de farming skill; ook hier is level 45 vereist.

Maple logs zijn zeer populair om verschillende skills mee te trainen: naast woodcutting zijn firemaking en fletching daar de belangrijkste voorbeelden van. Dit komt onder meer door hun lage prijs en toch vrij hoge experience. Deze logs worden dan ook enorm veel verhandeld op de Grand Exchange.

Veel spelers hakken maple trees om zo hun woodcutting level te laten stijgen totdat 60 bereikt is. Dan wordt meestal overgeschakeld op yew trees, die meer waard zijn.

Locaties Edit

Maple trees zijn op verschillende locaties terug te vinden. Hieronder worden deze opgesomd.

Van al deze locaties is Seers' Village verreweg het populairst. De nabijheid van een bank zorgt ervoor dat spelers snel opnieuw kunnen beginnen hakken. Deze locatie is dan ook aan te raden aan alle spelers die zo snel mogelijk hun woodcutting willen trainen m.b.v. maple trees.

Farming Edit

Maple seeds kunnen met de farming skill volgroeien tot een maple tree. Deze handeling vereist 45 farming. Dit gebeurt in een tree patch, die op verschillende locaties terug te vinden zijn over de spelwereld. Een volledig volgroeide boom geeft 3.4K farming exp. en kan herhaaldelijke keren omgehakt worden. Voor meer informatie kun je terecht bij de farming skillguide.