Wikia

1rightarrow Bekijk het hoofdartikel: Magic
Old-king-black-dragon
Door een recente update in RuneScape, kan de informatie in dit artikel verouderd zijn. Je kan dit artikel verbeteren door de informatie toe te voegen
Monster Examine

Een speler die een Monster bekijkt met de spreuk Monsterexamine

De Lunar spreuken of Lunar magic, is het spreukenboek dat je krijgt na het voltooien van de Quest Lunar Diplomacy. Het boek bevat in totaal 33 spreuken. Na het voltooien van de Quest Dream Mentor hebben spelers de mogelijkheid over nog 7 andere spreuken, wat spelers in totaal tot 40 spreuken beschikt.

Lunar magic is vooral bedoeld om andere spelers te helpen. Je kan bijvoorbeeld iemand genezen van vergiftiging of iemand extra levens geven of meerdere mensen tegelijk teleporteren. Ook kun je bijvoorbeeld taarten bakken en veel meer.

Om de spreuken te activeren, moet je dat doen op Lunar Isle. Je kan het activeren door naar het Astral altar te gaan en het daar te veranderen door op pray te klikken.

De Lunar spreukenEdit

SpreukMagic LevelBenodigde runesXPOverig
Home Teleport iconHome Teleport65GeenGeenEen teleport die je zo vaak kan gebruiken als je wilt. Het duurt vrij lang voordat je geteleporteerd bent, dus is het niet handig om deze teleport als ontsnap middel te gebruiken.
Bake Pie iconBake Pie651Astral rune5Fire rune4Water rune 60Hiermee kun je ongebakken taart bakken.
Cure Plant iconCure Plant661Astral rune8Earth rune 60Geneest Farmingpatches.
Monster Examine iconMonster examine661Cosmic rune1Astral rune1Mind rune 61Hiermee kan je de monster stats bekijken. Onder stats wordt verstaan: combat level, hitpoints, maximale hit en of het monster wel of niet een kan worden opgedragen als een Slayer monster.
NPC Contact iconNPC Contact671Cosmic rune1Astral rune2Air rune 63Hiermee kan je de NPC's van een afstand bereiken zonder er heen te lopen. Je kan de volgende NPC's bereiken: Honest Jimmy, Bert the Sandman, Advisor Ghrim, Turael, Lanthus, Mazchna, Duradel, Vannaka, Murphy, Chaeldar, Sumona, Cyrisus en Larry.
Cure Other iconCure Other681Law rune1Astral rune10Earth rune 65Hiermee kan je een ander genezen van een vergiftiging.
Humidify iconHumidify681Astral rune1Fire rune3Water rune 65Vult alle lege vials in een inventory.
Moonclan teleportMoonclan Teleport691Law rune2Astral rune2Earth rune 66Teleporteert je naar Lunar Isle.
Tele Group Moonclan iconTele Group Moonclan701Law rune2Astral rune4Earth rune 67Teleporteert een hele groep naar Lunar Isle.
Cure Me iconCure Me711Law rune2Cosmic rune2Astral rune 69Geneest jezelf van vergiftigingen.
Ourania Teleport iconOurania Teleport711Law rune2Astral rune6Earth rune 69Teleporteert je naar het Ourania altar.
Hunter Kit iconHunter kit712Astral rune2Earth rune 70Geeft spelers een noose wand, een butterfly net, een bird snare, een rabbit snare, een teasing stick, een unlit torch, en een box trap.
Waterbirth Teleport iconWaterbirth Teleport721Law rune2Astral rune1Water rune 71Teleporteert spelers naar Waterbirth Island.
Tele Group Waterbirth iconTele Group Waterbirth731Law rune2Astral rune5Water rune 72Teleporteert een hele groep naar Waterbirth Island
Cure Group iconCure Group742Law rune2Cosmic rune2Astral rune 74Geneest een hele groep van vergiftigingen.
Barbarian Teleport iconBarbarian Teleport752Law rune2Astral rune3Fire rune 76Teleporteert jezelf naar Barbarian Outpost.
Stat Spy iconStat Spy752Cosmic rune2Astral rune5Body rune 76Hiermee kun je de skill levels, hitpoints en de hoeveelheid Prayer punten zien. Stat Spy kan ook worden uitgesproken over spelers die Accept Aid hebben uitstaan.
Tele Group Barbarian iconTele Group Barbarian762Law rune2Astral rune6Fire rune 77Teleporteert een hele groep naar Barbarian Outpost.
Superglass Make iconSuperglass Make772Astral rune6Fire rune10Air rune 78Veranderd al het sand en soda ash of seaweed of swamp weed in Molten glass.
Khazard Teleport iconKhazard Teleport782Law rune2Astral rune4Water rune 80Teleporteert je naar Port Khazard.
Tele Group Khazard iconTele Group Khazard792Law rune2Astral rune8Water rune 81Teleporteert een hele groep naar Port Khazard
Dream iconDream791Cosmic rune2Astral rune5Body rune 82Laat spelers slapen waardoor ze per 20 seconde 1 Hitpoints erbij krijgen.
String Jewellery iconString Jewellery802Astral rune10Earth rune5Water rune 83Maakt bij elke umstrung amulet in een spelers invertory, een amulet met een touwtje eraan.
Stat Restore Pot Share iconStat Restore Pot Share812Astral rune10Earth rune10Water rune 84Geeft aan hele groep stats.
Magic Imbue iconMagic Imbue822Astral rune7Fire rune7Water rune 86Maak gecombineerde runes zonder talismannen.
Fertile Soil iconFertile Soil832Nature rune3Astral rune15Earth rune 87Zal een Farming patch bedekken met super compost.
Boost Potion Share iconBoost Potion Share843Astral rune12Earth rune10Water rune 88Geeft een boost aan een groep.
Fishing Guild Teleport iconFishing Guild Teleport853Law rune3Astral rune10Water rune 89Teleporteert je naar de Fishing guild
Tele Group Fishing Guild iconTele Group Fishing Guild863Law rune3Astral rune14Water rune 90Teleporteert een hele groep naar de Fishing guild.
Plank Make iconPlank make861Nature rune2Astral rune15Earth rune 90Maakt van een log een plank.
Catherby Teleport iconCatherby Teleport873Law rune3Astral rune10Water rune 92Teleporteert een speler naar Catherby.
Tele Group Catherby iconTele Group Catherby883Law rune3Astral rune15Water rune 93Teleporteert een hele groep naar Catherby.
Ice Plateau Teleport iconIce Plateau Teleport893Law rune3Astral rune8Water rune 96Teleporteert een speler naar het Ice plateau in level 53 van de Wildernis.
Tele Group Ice Plateau iconTele Group Ice Plateau903Law rune3Astral rune16Water rune 99Teleporteert een hele groep naar het Ice plateau in level 53 van de Wildernis.
Energy Transfer iconEnergy transfer912Law rune1Nature rune3Astral rune 100
Heal Other iconHeal Other921Blood rune3Law rune3Astral rune 101Geeft 75% van jouw Hitpoints naar een andere speler.
Vengeance Other iconVengeance Other932Death rune3Astral rune10Earth rune 108Geeft aan een andere speler de mogelijkheid op Vengeance.
Vengeance iconVengeance942Death rune4Astral rune10Earth rune 112Een terugkeer aanval op de tegenstander.
Heal Group iconHeal Group953Blood rune6Law rune4Astral rune 124Geef 75% van jouw Hitpoints aan een hele groep.
Spellbook Swap iconSpellbook swap961Law rune2Cosmic rune3Astral rune 130Geeft spelers de mogelijkheid om een spreuk uit een ander spreuken boek uit te kunnen spreken.