Wikia

Lumbridge

Overleg1
4.324 pagina's
op deze wiki
Lumbridge
[[Image:|300px]]
Geografische informatie
Koninkrijk Misthalin
Alleen voor members? Nee
Aantal banken 2
Aantal altaren 1
Muziek Harmony
Heerser Duke Horacio
Teleportatiespot Lumbridge Teleport, Lumbridge Home Teleport, Terugkeer Spot
Gildes Onbekend bewerk
Inwoners Humans

Lumbridge map.png

[bekijk][overleg]
Locatie op de Kaart
Lumbridge North
Draynor Village Lumbridge Al Kharid
Lumbridge Swamp
Lumbridge lodestone icon

Lumbridge is de stad waar je komt als je voor het eerst voet zet op de wereld van RuneScape na het voltooien van Unstable Foundations. Lumbridge is een stad wat behoort tot het koninkrijk van Misthalin. De stad ligt ten westen van de woestijn en de woestijn stad Al Kharid, ten zuiden van Varrock en op de stad Dorgesh-Kaan waar je de quest Death to the Dorgeshuun voor nodig hebt. Lumbridge staat bekend als de begin stad van alle spelers, doordat nieuwkomers hier Advisor Roddeck kunnen vinden die je door het spel heen helpt. Zij geven je hulp met verschillende Skills en leren je hoe je geld kan maken, door bijvoorbeeld voor iemand te werken. Ook staan er her en der Signposts die je informatie geven. Lumbridge ligt naast de River Lum. Lumbridge kreeg twee grafische updates: één in 2005 en één in 2008. In 2011 werd Lumbridge Swamps overigens nog eens goed onder handen genomen.

Ook is Lumbridge het respawn punt voor spelers die dood gaan. Als spelers dood gaan, zullen ze naar een punt verdwijnen. Voor spelers die hun punt niet om hebben gekeerd, is voor alle spelers Lumbrigde het punt waar ze verschijnen. Members kunnen hun respawn punt omzetten naar Falador of Camelot.

Geschiedenis Bewerken

De lumb

Lumbridge is genaamd naar deze brug die gebouwd is over de rivier de Lum

Lumbridge muur

De nieuw gebouwde muur van Lumbridge

In het jaar 1937, van het vierde tijdperk in Gielinor, lang na de God Wars, was Lumbridge een kleine nederzetting van de rivier de Lum. Hier werd een brug gebouwd die de twee delen met elkaar verbond. Ze noemden de brug, de Lum Bridge, of als je het aan elkaar zet Lumbridge. Sinds de brug daar werd gebouwd werd de nederzetting groter doordat reizigers en handelaars makkelijk de rivier konden oversteken vanaf de woestijn. Door de snelle handel route onstond er een handels verdrag tussen woestijn, Lumbridge en vele eilanden in de buurt zoals Entrana, Crandor en Karamja.

In de nederzetting werd al snel een houten fort om heen gebouwd dat dienden voor bescherming, tegen vooral Goblins, die zich vestigden langs de rivier. Met de jaren groeide de nederzetting en werd een officiële stad. Al gauw werd er van het houten fort een stenen kasteel gebouwd met hoge muren en een stadspoort. De stad werd een trotse stad en al gauw werd de hertog aangewezen: Duke Polonius. Hij werd de eerste Duke (hertog) van Lumbridge. Hij kreeg het bevel over Lumbridge bij de koning van Misthalin. Duke Polonius kreeg een zoon, genaamd Horacio. Hij werd waarschijnlijk geboren op het eiland Crandor, wat in die tijd nog een mooi en prachtig eiland was, voordat het verwoest werd door Elvarg. Elvarg viel ook het stadje Rimmington binnen, wat ten westen van Lumbridge ligt. Hij vermoorde daar een aantal overlevenden van Crandor, die hij volgde. Sinds die dag zijn de inwoners van Lumbridge bang dat Elvarg terug zal keren en bemanden ze mensen op de torens, om te zien of Elvarg er aan zal komen. Op het moment is Duke Horacio de hertog en baas over Lumbridge. In de quest Dragon Slayer moet je Elvarg doden.

Op de dag van vandaag wordt Lumbridge nog steeds bedreigt door vijanden buiten de muren. De Goblin nederzetting staat er nog steeds en de inwoners hebben regelmatig last van Goblin aanvallen.

De stad Bewerken

RunescapeRiverLum

Een plaatje van Jagex toont duidelijk alle aspecten van Lumbridge aan. Het arme oosten waar de goblins zich vestigen staat fel in contrast van het welvarende westen van de mensen. In het midden van het plaatje kun je ook de typerende brug van Lumbridge terugvinden.

Lumbridge is vergeleken met enkele andere steden relatief klein, er zijn wel een aantal shops. Het is hier vooral altijd druk omdat dit de startplaats is van alle nieuwe spelers. En ook voor alle spelers die dood gaan, tenzij anders ingesteld. De stad kun je verdelen in 2 gebieden, gescheiden door de rivier: Het gebied in het Oosten wordt bewoond door Goblins, en kenmerkt zich door het verwilderde landschap en verwoeste huizen. Het gebied in het westen wordt bewoond door mensen, waar je de welvaart terug kunt zien in de landschap en de huizen. Hier staat ook het kasteel van Lumbridge en ook de winkels zijn hier te vinden. In het echt werd Lumbridge gebaseerd op de Engelse stad in Cambridge.

Lumbridge intro

Lumbridge

Transportatie Bewerken

Er zijn verschillende manieren om in Lumbridge te komen, behalve lopen.

  • Lumbridge home teleport: Een spreuk (die je altijd kan gebruiken) waardoor je naar de Lumbridge Castle wordt geteleporteert.
  • Canoe varen: Spelers kunnen doormiddel van Woodcutting, met een canoe reizen.
  • Lumbridge teleport: Spelers die 31 Magic hebben en 1 Law, 3 Air en 1 earth rune hebben kunnen naar Lumbridge teleporteren of met een teleport tab.
  • Dood gaan: Spelers die hun respawn punt in Lumbridge hebben staan (standaard is lumbridge).

Inwoners Bewerken

Tutors Bewerken

Magic, Melee en Ranged tutor zijn tegenwoordig boven de general store te vinden met een speciaal trainingsgebouw. Ze geven je nog steeds samples. De meeste tutors zijn nu weg en vervangen door de Advisor Roddeck.

Combat instructors lacotie

Combat instructors lacotie

OverigeBewerken

Doomsayer

De Doomsayer

Duke van Lumbridge

De Duke, de hertog van Lumbridge

MonstersBewerken

Goblin level 2

Giant spider level 2

Imp level 2

Spider level 1

Sheep (voor de wol te scheren)

Ram level 3

Rat level 1

Cow level 2 (Er bestaan ook vrouwelijke koeien, maar die kun je niet doden)

Het kasteel van LumbridgeBewerken

Lumbridge Flag Raise

Iemand die de vlag van Lumbridge naar boven heist. Dit is tevens ook het hoogste punt van Lumbridge

BanksBewerken

Op de tweede verdieping van het kasteel is een bank te vinden. Deze bank heeft alle opties: Grand Exchange en item lending. Ook staat hier de bank tutor, die je alles kan uitleggen over het bank systeem.

Voor de spelers die Recipe for Disaster, helemaal hebben voltooid, kunnen gebruik maken van de Culinaromancer's Chest. Dit is een bank kist in de kelder van het kasteel.

SpawnsBewerken

Een spawn is een locatie waar een voorwerp op de grond ligt.

  • Bronze arrow - bij de noordelijke trap
  • Pot, jug, bowl, knife - in de keuken
  • Bucket, knife, leather gloves, leather boots - in de kelder
  • Mind rune - begane grond, bij de zuidelijke trap
  • Bronze dagger - eerste verdieping, bij de zuidelijke kamer
  • Logs (4) - bovenste verdieping
  • Bronze pickaxe (2) - op de bovenste verdieping van de poort toren

ShopsBewerken

De shops verkopen dit, en waar ze zijn wordt ook aangegeven.

Bij het questteken (de blauwe ster) kun je restless ghost starten, bij de groene ster kun je de lumbridge/d'nor achievement diary starten, bij het vraagteken is er ook nog een guide en een range om op te koken.

In de kerk is ook nog een altaar waar je je prayer punten kunt opladen, die je gebruikt voor prayer.

Lummy-axe-store

Als je buiten het kasteel komt ga dan naar het zuiden, dan kom je de Bob's Brilliant Axe's shop tegen.

Bij Bob kun je verschillende dingen laten repareren, waaronder een dharok's greataxe, maar dit kun je ook zelf doen als je je eigen huis hebt met Construction.

Lummy-general-store

Als je uit het kasteel komt ga dan naar het noorden, hier vind je het huis waar je Advisor Roddeck van Unstable Foundations voor het laatste hebt gezien, een General Store en een trainingsruimte voor Melee, Magic en Ranged.

Rond het netwerk van Wikia

Willekeurige wiki