Wikia

King Raddallin

4.178pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

King Raddallin
Overleden
Biografische informatie
Uitgebracht op Nee
Soort Mens
Geslacht Mannelijk
Locatie Nee
Examine Nee
Overige informatie
Alleen voor members? Nee
Quest NPC? Nee
Vereiste skills Nee
Vereiste quests Nee
Handelaar? Nee
[bekijk][overleg]

King Raddallin was de eerste koning van Asgarnia, een menselijke natie dat opgericht was tegen het eind van het Vierde Tijdperk.

GeschiedenisEdit

Falador map.png

Falador, hoofdstad van Asgarnia

Van King Raddallin wordt gezegd dat hij veel stammen en leengoederen bijeengebracht heeft in het gebied onder zijn regime en heeft leiders van verscheidene andere dorpen trouw aan hem laten zweren en, nog belangrijker, zijn god, Saradomin, die altijd een belangrijke rol gespeeld heeft in de geschiedenis van Asgarnia.

King Raddallin was toen op zoek om een hoofdstad voor zijn koninkrijk te maken, en hiervoor nam hij twee krachtige politieke stammen van het gebied aan, de Witte ridders en de Kinshra, algemeen bekend als Zwarte Ridders. Deze twee sekten hielpen bij de constructie van Falador, de wittte stad waar Raddalin zijn huis in hade gemaakt tijdens de beginjaren van het Vijfde tijdperk. King Raddallin construeerd basissen voor de twee stammen, om zijn waardering voor hun hulp te tonen, zodat een fort werd opgericht in de naam van de Kinshra en een machtig kasteel gebouwd in het centrum van Falador voor de witte ridders.

De zwarte ridders werden echter boos, omdat Raddallin de Witte Ridders liever bleek te hebben door hun kasteel in het midden van Falador te bouwen. Sommigen geloven dat hij dit misschien gedaan heeft omdat de Witte Ridders een vrome Saradoministische sekte waren, terwijl de Kinshra beroemd zijn om hun Zamorakische aard. Sinds de bouw van het Witte Ridders Kasteel is er een bittere rivaliteit ontstaan tussen de twee facties en hoewel Raddallin ze onder controle wist te houden toen hij leefde, maakten zijn vroegtijdige dood en de opvolging van zijn zoon King Vallance het mogelijk om de rivaliteit en onrust te laten groeien. Toen Vallance oud en ziek werd, verzwakte de centrale autoriteit en bereikte de rivaliteit een toppunt toen Sir Amik Varze, de leider van de Witte Ridders in het jaar 162 van het Vijfde Tijdperk, profiteerde van de zieke koning en verklaarde dat de Kinshra geen kracht mochten hebben in Asgarnia.

De latere koud oorlog die volgde duurde maar een jaar voordat de Zwarte Ridders een invasie begonnen, wat uitliep op de Belegering van Falador in het jaar 164. De invasie faalde en Falador had gezegevierd, maar de conflicten met de Zwarte Ridders gingen nog vele jaren door en dat is nu ook nog zo.

Voorafgegaan door Titel Opgevolgd door
Geen, Regime opgericht (sinds einde van het Vierde Tijdperk) Leider van Asgarnia King Vallance

Zie ook Edit

Around Wikia's network

Random Wiki