De oude King Black Dragon
Door een recente update in RuneScape, kan de informatie in dit artikel verouderd zijn. Je kan dit artikel verbeteren door de informatie toe te voegen
King Black Dragon
King Black Dragon.png
Gevechtsinformatie
Combat level 276
Life points 40,000
Slayer level Level 1
Slayer XP 1104
Agressief? Ja
Giftig? Ja (100)
Immuun tegen vergif? Nee
Aanvalsstijl Melee, Magic, Dragonfire
Max hit 821+ (melee), 4,205+ (Dragonfire) zonder anti-dragon of dragonfire shield)
Zwakte Niets Niets
Overige informatie
Alleen voor members? Yes
Uitgebracht op 24 September 2002
100% drops Dragon bones en black dragonhide
Examine Was the biggest, meanest dragon around.
[bekijk][overleg]
King Black Dragon chathead.png
De King Black Dragon. is het 22e sterkste monster op RuneScape.

De King Black Dragon was het monster met het hoogste level tot 7 september 2004 toen de Kalphite Queen kwam. Daarna was hij het hoogste level in de Wildernis, maar deze werd snel vervangen door de Chaos Elemental. Daarna was hij het hoogste level Dragon, maar hij werd vervangen door de Mithril Dragon. Dan was hij het hoogste level gekleurde dragon, maar dat is nu de Queen Black Dragon. De King Black Dragon is nog steeds het monster met het hoogste level in RuneScape Classic.

De King Black Dragon kan ook gedood worden voor slayer als de taak Black Dragons is. 

Na EoC is er veel veranderd, deze informatie zal binnenkort gewijzigd worden!

The King Black Dragon Lair Edit

De King Black Dragon Lair is een multi-combat area, waardoor groepen hem tegelijk kunnen vechten. Het lair is in een Level 44 Wilderness grot dichtbij de Lava Maze. Je kan de grot binnen komen via een ladder in een gebied omringd door een hek, waar links een poort zit. In deze "kooi" zijn vier Lesser Demons. De ladder leid naar een gebied met poison spiders, en een hendel die de speler teleporteert binnenin het lair. De lair zelf is geen Wilderness, maar spelers zijn in de Wilderness tot ze aan de hendel trekken. Als een speler teleblocked wordt kunnen ze niet aan de hendel trekken, behalve als ze een Forinthry bracelet hebben. Spelers moeten ook opletten dat ze niet hoeven te vertrekken met de ladder, je kan gewoon weg teleporten.

Het is handig om de obelisks te gebruiken die door de Wilderness verspreid liggen, deze zullen je willekeurig naar andere obelisken in de Wilderness teleporteren door ze te activeren, eentje ervan is in Level 44 wildernis bij de Frozen Waste Plateau, en een andere kun je ten zuiden van de Lava Maze vinden, deze zijn beide dicht bij de King Black Dragon lair. Het enige gevaar is dat de spelers in een multicombat zone geteleporteerd kunnen worden, en dan aangevallen kunnen worden door verschillende Revenants. Let ook op dat je met een teleblock de obelisken niet kan gebruiken.het is aangeraden om vanaf combat level 80 ernaartoe te gaan. Dit is echter het minimum level. Er zijn wel gevallen bekend over spelers die met 70 combat de KBD al hebben verslagen. En zelfs lagere levels. Maar dan heb je wel een hoop ervaring nodig. Als je naar de KBD toe gaat, moet je je wel op het volgende voorbereide:.

1. Zodra je in de lair bent, zal je vrijwel meteen worden aangevallen. 2. Onderweg door de Wildernis heb je grote kans Revenants tegen te komen. 3. De KBD beschikt over een zeer gevaarlijke breath, namelijk poison breath, dus neem een anti poison mee.

Weetjes

* Er wordt vaak gedacht dat de KBD een ontzettend moeilijk is om te doden en dat je zeker 61 Ranged moet hebben. Dit is niet zo want er zijn wel degelijk spelers die het met lagere levels hebben gehaald.

  • Wist je dat de KBD kan praten? (Alleen in een quest).

Aangeraden skills:

60 Attack (voor een Dragon wapen)

70 Strength ( hoger is aangeraden)

60 Defence (want Dragon armour of beter is aangeraden)

70 Ranging (voor Black D'hide armour en ruby bolts (e)). 70 Ranged is geen must, maar wel erg handig.

Een hoog Summoning level is aangeraden, het liefst boven de 40, omdat je dan Bull Ants kan oproepen. Bull Ants kunnen namelijk spullen voor je dragen.

Aanvallen Edit

De King Black Dragon gebruikt alleen melee wanneer hij vecht, maar hij heeft een hele hoge defence, en gebruikt 4 verschillende types van dragon breath aanvallen met redelijk sterke aanvallen, die hem gevaarlijk maken. Hij heeft de volgende dragonbreath aanvallen:

  • Normale dragonfire,
  • Stroom-achtige breath die je stats omlaag halen, dus het is verstandig om Attack, Strength en Defence potions mee te nemen,
  • Ice breath die zorgt dat spelers niet kunnen bewegen of aanvallen,
  • Poison breath die 80 kan hitten.

Al deze breaths zijn long ranged, inclusief de normale dragonfire. Ze kunnen ook enorme schade aan doen aan diegene zonder de benodigde bescherming. Als de gebruiker een Antifire potion en een Anti-dragon shield gebruikt, kan de King Black Dragon nog 100 hitten met zijn 3 unieke breaths, maar zijn normale breath hit zolang de potion werkt altijd 0. Als je hem vermoort is het makkelijker een cirkel om hem te vormen. Hij pauzeert tussen zijn aanvallen om een doel te kiezen. Hij kan niet iedereen op hetzelfde moment aanvallen.

Suggesties voor het vechten Edit

King Black Dragon fight.png

Spelers die de King Black Dragon bevechten.

Voor diegene die nog nooit tegen de King Black Dragon hebben gevochten, en ze zijn dit van plan, kun je het best deze suggesties doorlezen. Wanneer spelers meer gewend raken om ertegen te vechten, zullen ze hun mogelijkheden kennen, en zich daarop aanpassen, deze suggesties zijn vooral voor "first-timers" naar het King Black Dragon's Lair.

Ten eerste is het belangrijk dat je een Anti-Dragon shield meeneemt van de Dragon Slayer quest (deze kan vervangen worden door een Dragonfire shield), deze zal je beschermen tegen het meeste van zijn fire-breath aanvallen. Je kan ook de Protect from Magic prayer gebruiken. De eerste twee zullen een deel van de aanval verzwakken. In combinatie met de antifire potionzalhij0 hitten. Let op: Protect from Magic doet niets als je een van de twee bovengenoemde schilden gebruikt. Het is aangeraden dat je een prayer level van 43 hebt voor Protect from melee, omdat hier de draak het hardst mee hit. Het is aangeraden om melee te gebruiken, tenminste op de eerste trip, en om een one-handed melee wapen gebruikt, samen met Prayer items zodat je prayer langer blijft. Een veelgemaakte discussie tussen spelers is dat of je Dragonhide armour of Karil's set moet gebruiken, je kan ook andere armours gebruiken met een hoge magic defence. Het is momenteel onbekend of het helpt, maar veel mensen dragen het in plaats van prayer spullen, het ligt aan jou. Vergeet ook niet om 3-5 Prayer potions, 1-2 Antipoison potions, stat restore potions, 1-2 antifire potions, super sets, en veel eten mee te nemen (Sharks worden aangeraden). Het is ook aangeraden om een one-click teleport mee te nemen, zoals ectophial of een teletab, voor het geval van nood. De King Black Dragon wordt vaak vermoord met groepen, maar veel hogere level spelers kunnen hem solo'en. Een andere optie is om héél veel voedsel mee te nemen, en de rapid heal prayer aan, en een Dragonfire shield. Het is aangeraden om tenminste 2 mensen in je groep te hebben, áls je een groep hebt. Het is net aangeraden dat je deze strategie gebruikt als je de dragon gaat solo'en, omdat je je hitpointsnodigzalhebben. 'Let op! Vergeet niet dat als je zonder bescherming voor zijn fire breath tegen hem vecht hij 600 kan hitten! Sommige spelers proberen de KBD zonder Anti dragon shield te verslaan. Dit is ontzettend moeilijk, maar toch kan het wel '.

SOLO

Waarschijnlijk weet je wel wat solo'en is. Nou, als je het nog niet wist, het is als je een monster in je eentje verslaat. Als je de KBD wil solo'en, is het handig als je al wel wat ervaring hebt. Als je nog nooit tegen de KBD hebt gevochten, en je wil aan solo gaan doen, kan je het beste eerst in een groepje tegen de KBD gaan vechten. Dan heb je al wat ervaring als je gaat solo'en en heb je een grotere kans op slagen.

Drops Edit

100% dropEdit

Voorwerp Hoeveelheid Zeldzaamheid Marktprijs per stuk
Dragon bones.png Dragon bones 1 1 Altijd 1.815 coins
Black dragonhide.png Black dragonhide 1 1 Altijd 4.183 coins

CharmsEdit

WapensEdit

Voorwerp Hoeveelheid Zeldzaamheid Marktprijs per stuk
Rune longsword.png Rune longsword 1 3 Ongewoon 18.067 coins
Rune battleaxe.png Rune battleaxe 1 3 Ongewoon 23.730 coins

Munitie en runesEdit

Voorwerp Hoeveelheid Zeldzaamheid Marktprijs per stuk
Blood rune.png Blood rune 50 2 Vaak 421 coins
Death rune.png Death rune 50 2 Vaak 174 coins
Law rune.png Law rune 50 3 Ongewoon 210 coins
Mithril arrow 5.png Mithril arrow 250 3 Ongewoon 22 coins
Rune arrow 5.png Rune arrow 50 3 Ongewoon 151 coins
Runite bolts 5.png Runite bolts 25 3 Ongewoon 524 coins

UitrustingEdit

Voorwerp Hoeveelheid Zeldzaamheid Marktprijs per stuk
Rune sq shield.png Rune sq shield 1 3 Ongewoon 21.454 coins
Rune platebody.png Rune platebody 1 3 Ongewoon 37.548 coins
Dragon helm.png Dragon helm 1 4 Zeldzaam 58.594 coins
Dragon rider boots.png Dragon rider boots 1 5 Heel zeldzaam [1] 2.882.844 coins
Dragon rider gloves.png Dragon rider gloves 1 5 Heel zeldzaam [2] 1.917.639 coins

Ores en barsEdit

Voorwerp Hoeveelheid Zeldzaamheid Marktprijs per stuk
Adamant bar.png Adamant bar 1, 5 (noted) 3 Ongewoon 2.734 coins
Rune bar.png Rune bar 2 (noted) 3 Ongewoon 14.187 coins
Silver ore.png Silver ore 100 (noted) 3 Ongewoon 70 coins
Gold ore.png Gold ore 50 (noted) 3 Ongewoon 144 coins
Runite ore.png Runite ore 3 (noted) 3 Ongewoon 11.419 coins

Overig Edit

Voorwerp Hoeveelheid Zeldzaamheid Marktprijs per stuk
Coins 1000.png Coins 1000-3000 2 Vaak Niet verkocht
Yew logs.png Yew logs 50 (noted) 2 Vaak 167 coins
Magic logs.png Magic logs 10 (noted) 2 Vaak 615 coins
Black dragon tail-bone.png Black dragon tail-bone 1 3 Ongewoon [3] Niet verkocht
Last riders.png Last riders 1 5 Heel zeldzaam [4] Niet verkocht
Kbd head.png King Black Dragon head 1 4 Zeldzaam [5] Niet verkocht
Ancient effigy.png Starved ancient effigy 1 4 Zeldzaam Niet verkocht
Court summons.png Court summons 1 4 Zeldzaam Niet verkocht
Clue scroll.png Clue scroll (hard) 1 4 Zeldzaam Niet verkocht
Clue scroll.png Clue scroll (elite) 1 5 Heel zeldzaam Niet verkocht
Draconic visage.png Draconic visage 1 5 Heel zeldzaam [6] 1.218.691 coins
Dragon kite ornament kit (or).png Dragon kite ornament kit (or) 1 5 Heel zeldzaam [7] 11.833 coins
Dragon kite ornament kit (sp).png Dragon kite ornament kit (sp) 1 5 Heel zeldzaam [8] 6.052 coins
  1. Wordt samen gedropt met de vaak voorkomende drop.
  2. Wordt samen gedropt met de vaak voorkomende drop.
  3. Wordt alleen gedropt tijdens de Fur 'n' Seek wish list.
  4. Last Riders wordt voor iedereen gedropt als er dragon rider gloves of boots gedropt worden, tenzij de speler het boek al heeft.
  5. Ongeveer 1/60.
  6. Geschat op 1/4754.
  7. Wordt samen gedropt met de vaak voorkomende drop.
  8. Wordt samen gedropt met de vaak voorkomende drop.

Rare drop table dropsEdit

Dit monster dropt voorwerpen van de rare drop table.
De ring of wealth verhoogt de kansen op een drop, maar is niet verplicht.

Toon/Verberg rare drop table
Voorwerp Hoeveelheid Zeldzaamheid Marktprijs per stuk
Coins 250.png Coins 250; 381; 450; 3,000; 9,000; 12,000 2 Vaak Niet verkocht
Uncut sapphire.png Uncut sapphire 1 2 Vaak 939 coins
Uncut emerald.png Uncut emerald 1 2 Vaak 1.848 coins
Uncut ruby.png Uncut ruby 1 2 Vaak 3.507 coins
Loop half of a key.png Loop half of a key 1 3 Ongewoon 18.109 coins
Tooth half of a key.png Tooth half of a key 1 3 Ongewoon 26.738 coins
Uncut diamond.png Uncut diamond 1 3 Ongewoon 3.934 coins
Uncut dragonstone.png Uncut dragonstone 1 4 Zeldzaam 13.464 coins
Dragonstone.png Dragonstone 1 4 Zeldzaam 9.546 coins
Dragon dagger.png Dragon dagger 1 2 Vaak 16.412 coins
Rune javelin.png Rune javelin 5 4 Zeldzaam 198 coins
Adamant javelin.png Adamant javelin 20 5 Heel zeldzaam 65 coins
Rune spear.png Rune spear 1 5 Heel zeldzaam 10.861 coins
Dragon spear.png Dragon spear 1 5 Heel zeldzaam 36.387 coins
Dragon dagger.png Dragon dagger 50 (noted) 5 Heel zeldzaam 16.412 coins
Rune kiteshield.png Rune kiteshield 1 5 Heel zeldzaam 30.891 coins
Shield left half.png Shield left half 1 5 Heel zeldzaam 64.239 coins
Dragon helm.png Dragon helm 1 5 Heel zeldzaam 58.594 coins
Adamant bolts 5.png Adamant bolts 200 3 Ongewoon 198 coins
Rune arrow 5.png Rune arrow 150-200; 500 4 Zeldzaam 151 coins
Onyx bolts 5.png Onyx bolts 150 4 Zeldzaam 8.028 coins
Battlestaff.png Battlestaff 200 (noted) 4 Zeldzaam 7.002 coins
Air orb.png Air orb 1000 (noted) 4 Zeldzaam 2.692 coins
Fire orb.png Fire orb 1000 (noted) 4 Zeldzaam 2.688 coins
Vecna skull.png Vecna skull 1 5 Heel zeldzaam 72.022 coins
Water talisman.png Water talisman 1 3 Ongewoon 7.345 coins
Earth talisman.png Earth talisman 25-35 (noted) 3 Ongewoon 1.959 coins
Fire talisman.png Fire talisman 25-35 (noted) 3 Ongewoon 1.946 coins
Chaos talisman.png Chaos talisman 1 3 Ongewoon 997 coins
Nature talisman.png Nature talisman 1 3 Ongewoon 989 coins
Pure essence.png Pure essence 500-15000 (noted) 3 Ongewoon 27 coins
Nature rune.png Nature rune 47-77 4 Zeldzaam 400 coins
Soul rune.png Soul rune 20 4 Zeldzaam 320 coins
Death rune.png Death rune 50; 121 4 Zeldzaam 174 coins
Blood rune.png Blood rune 50 4 Zeldzaam 421 coins
Raw swordfish.png Raw swordfish 125 - 250; 1000 (noted) 3 Ongewoon 537 coins
Raw shark.png Raw shark 250-500 (noted) 3 Ongewoon 971 coins
Big bones.png Big bones 150 - 500 (noted) 3 Ongewoon 346 coins
Coal.png Coal 150-7500 (noted) 3 Ongewoon 175 coins
Adamantite ore.png Adamantite ore 150-800 (noted) 3 Ongewoon 1.038 coins
Silver ore.png Silver ore 100 (noted) 4 Zeldzaam 70 coins
Adamant bar.png Adamant bar 1000-7000 (noted) 4 Zeldzaam 2.734 coins
Runite ore.png Runite ore 100 (noted) 4 Zeldzaam 11.419 coins
Rune bar.png Rune bar 1,50,150 (noted) 4 Zeldzaam 14.187 coins
Clean ranarr.png Clean ranarr 33 (noted) 3 Ongewoon 2.914 coins
Clean toadflax.png Clean toadflax 25-250 (noted) 3 Ongewoon 4.848 coins
Clean snapdragon.png Clean snapdragon 30-120 (noted) 3 Ongewoon 4.201 coins
Clean torstol.png Clean torstol 10-100 (noted) 3 Ongewoon 4.825 coins
Saradomin brew (4).png Saradomin brew (4) 250 (noted) 5 Heel zeldzaam 12.131 coins
Watermelon seed 5.png Watermelon seed 3 3 Ongewoon 605 coins
Yew seed 5.png Yew seed 1-50 4 Zeldzaam 32.126 coins
Magic seed 5.png Magic seed 1-6 4 Zeldzaam 75.613 coins
Palm tree seed 5.png Palm tree seed 10 4 Zeldzaam 116.948 coins
Snapdragon seed 5.png Snapdragon seed 1 4 Zeldzaam 549 coins
Torstol seed 5.png Torstol seed 1-31 4 Zeldzaam 3.428 coins
Fellstalk seed 5.png Fellstalk seed 2 4 Zeldzaam 407 coins
Yew logs.png Yew logs 100-20000 (noted) 4 Zeldzaam 167 coins

Weetjes Edit

KBD full.jpg

Concept art gemaakt voor het verwachte uiterlijk van de King Black Dragon.

  • De King Black Dragon kan praten, zoals je kan zien in de A Tail of Two Cats quest, tijdens de laatste cutscene als hij bezocht wordt door Bob. Terwijl hij praat, probeert een speler de King Black Dragon te solo-en, maar dit mislukt en hij sterft.
  • Vroeger was er een andere beginnersquest namelijk Learning the Ropes. In die quest kwam de Three Headed Dragon in. Deze leek erg op de King Black Dragon, alleen heeft hij groene schubben. Jammer genoeg is deze quest vervangen door Unstable foundations. Hier komt een red dragon in voor.