Jelly

Jelly
Jelly.png
Gevechtsinformatie
Combat level 78
Life points 75
Slayer level Level 52
Slayer XP 75
Agressief? Nee
Giftig? Nee
Immuun tegen vergif? Nee
Aanvalsstijl Ranged-based melee
Max hit 5
Zwakte Crush weakness icon.png Crush
100% drops 2 Soul fragments (alleen in Soul Wars)
Examine
  • Needs cream...
  • Wibbly.
  • Wobbly...
  • There's always room for jelly.
  • Doesn't look so tough...
  • Looks scared to see me.
[bekijk][overleg]

Een Jelly is een Slayer monster. Je hebt level 52 Slayer nodig om de Jelly te kunnen doden. Ze worden vaak gekillt omdat ze redelijk vaak level 3 clue scrolls droppen, daarbij komt dat ze het minst sterke monster zijn die level 3 clue scrolls droppen. Anders dan de meeste andere monsters en voorwerpen, hebben Jellies verschillende examine teksten.

Locaties Edit

Sterke en zwakke puntenEdit

Jellies vallen aan met Magic en Melee. Het is daarom erg belangrijke een goede Magic defence te hebben. Denk hierbij bijvoorbeeld aan full Dragon hide of Karil's armour, hierdoor hitten ze erg slecht. Als je een erg laag Ranged level hebt kun je er ook voor kiezen om Mystic robes of Ahrim's robes te dragen.

Als je een Protect prayer wilt gebruiker kun je het best Protect from Melee gebruiken, dit omdat Jellies weinig zullen hitten als je een goede Magic defence hebt. De meeste mensen gebruiken Melee om de Jellies te doden, het is echt ook mogelijk om Ranged of Magic te gebruiken. Maar Magic is niet echt aan te raden omdat Jellies een goede Magic defence hebben en je daardoor erg weinig zult hitten.

De locaties van de Jellies staan hierboven al aangegeven. Maar het is wel belangrijk om te weten dat zich in de Chaos Tunnels ook Poison spiders bevinden, in dezelfde ruimte als zich de Jellies bevinden. Zij zullen je automatisch aanvallen tenzij je Combat level 129 bent of hoger. Daarom kiezen de meeste spelers ervoor om de Jellies te doden die zich bevinden in de Fremennik Slayer Dungeon. In de ruimte daar bevinden zich geen anders monsters.

Een andere plek waar zich Jellies bevinden is in de Mini Game Soul Wars.

DropsEdit

100% dropsEdit

RunesEdit

Weapons and armourEdit

GemsEdit

CharmsEdit

OtherEdit