Wikia

Jas

4.178pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Jas
Voeg alstublieft een afbeelding toe!
Geslacht Man
Geloof Onbekend bewerk
Symbool Onbekend
Kleuren Onbekend bewerk
[bekijk][overleg]
1rightarrow.png Voor he object met de vergelijkende naam, bekijk de Stone of Jas pagina

Jas is een mysterieus wezen waar van zeer weinig bekend is. Vermoedelijk is Jas een Elder god, omdat hij bestond al voordat Guthix was aangekomen op de vlaktes van Gielinor, mogelijk is Jas zelfs de schepper van Guthix of Gielinor. Zijn enige overgebleven erfenis op gielinor is de mythische Stone of Jas, een krachtig magisch object dat misschien door Jas zelf is gemaakt. Het is bijna zeker dat de krachten van jas zelfs die van Guthix zouden overtreffen, wat hem het sterkste bekende wezen in RuneScape zal maken, aangezien Guthix gezien werd als de machtigste god.

Het meeste wat bekend is over Jas, komt uit de While Guthix Sleeps quest, waar bekend werd gemaakt dat Jas in feite een wezen was die van geslacht een man zou zijn.

Tijdens de While Guthix Sleeps quest zullen spelers een visioen krijgen als ze de Stone of Jas aanraken. In het visioen wordt verteld dat de Stone of Jas de eigendom is van de Elder god's en dat het beschermd werd door de Dragonkin.

Een lid van de Fremenniks genaamd V-------, de steen aanraakte en dat de steen hem veranderde, waardoor hij waarschijnlijk de eerste Moon clan magïer werd.

Zie ook Edit

Weetjes Edit

  • JAS, staat in de echte wereld voor Java Application Server.

Around Wikia's network

Random Wiki