Ice giant

Ice giant
Ice giant
Gevechtsinformatie
Combat level 74
Life points 3700
Slayer level Level 1
Slayer XP 50
Aanvalsstijl Melee
Max hit 185
Zwakte Fire weakness icon.png Fire spells
Overige informatie
Alleen voor members? Nee
Uitgebracht op 6 april 2001
100% drops Big bones
Examine He's got icicles in his beard.
Vertaling Hij heeft ijspegels in zijn baard.
[bekijk][overleg]

Ice giants zijn een reuzensoort. Zoals de naam al zegt zijn ze te vinden in gebieden met ijs. Ze hebben relatief veel Hitpoints en gebruiken snijdende aanvallen waarmee ze 70 schade kunnen aanrichten. Ze laten altijd Big bones achter en zijn zwak voor vuurspreuken. Veel spelers bevechten hen voor ervaring of voor Charms. Ice giants waren het derde monster dat de titel: "het sterkste monster in RuneScape", hield. Hij was de opvolger van de Black Knights als sterkste monster. Al snel werden de Ice giants verdreven van de eerste plek door de level 69 Orks. Ook de orks werden na een tijdje van de troon geslagen door de Green dragons.

Locaties Edit

Trainen op Ice giants Edit

In de Asgarnian Ice Caves is een safespot waarvandaan je de Ice giants van een afstand aan kan vallen. Ice warriors kunnen er wel komen en de speler aanvallen. Deze kooi is ver van de bank, behalve als je de "Cabbage Port' van de Explorer's ring 3 gebruikt. Ook zijn daar slechts 3 Ice giants die je kan aanvallen.

White Wolf Mountain is beter, die bevatten 4 Ice giants, en er zijn safespots door ladders en dode bomen die je kunt gebruiken. Om de dichstbijzijnde bank te gebruiken moet je 50 mining hebben, je moet dan een gesteente mijnen ten noorden van de Gnome Glider, de zuidelijke ladder afgaan, en aan het eind van de tunnel weer naar boven gaan. Een andere optie om naar de bank te gaan is naar Catherby via deze berg of de tunnel van Fishing Contest te gaan. Doordat er zoveel safespots zijn is dit ook en goede plaats voor sterkere boogschutters.

Mogelijke buit Edit

100% Edit

Wapens en bepantsering Edit

Runes Edit

Gems Edit

Charms (Alleen voor members) Edit

Seeds (Alleen voor members) Edit

Overige Edit

Weetjes Edit

  • Ice giants hebben geen botten die je kunt zien, maar toch droppen ze big bones. Dit heeft een relatie met RuneScape Classic, waar deze monsters op grote mannen met blauwe baarden leken.
  • Als deze monsters lopen zie je ijspegels op de grond.
  • Ze hebben 2 kloppende organen binnenin hen.
  • Het ziet er naar uit dat ze met één van hun voeten tikken wanneer ze stilstaan.
  • Voordat er een aanval komt (van jou of hem), stijgen de ijspegels die hij heeft achtergelaten op.
  • Wanneer een Ice giant dood is, verdwijnen de ijspegels en hij smelt. Interessant is dat de Moss giant ook doodgaat alsof hij smelt.

Zie ook Edit