Iban

Stub.png Dit artikel is een stub!

Dit artikel of sectie is een stub. Je kunt helpen door hem te verbeteren.

Lord Iban
Iban.png
Biografische informatie
Uitgebracht op 3 Maart 2003
Soort Mens
Geslacht Man
Locatie Temple of Iban
Examine The great and dreadful Lord Iban
Overige informatie
Alleen voor members? Ja
Quest NPC? Underground Pass
Handelaar? Nee
[bekijk][overleg]
Lord Iban after quest.png

Iban!

Iban is de spirituele zoon van Zamorak. Hij werkte oorspronkelijk voor de Black Knights, maar hoewel hij heel sterk was, werd hij toch verslagen en gedood door de White Knights.

Leven Edit

Over het begin van zijn leven is niet zo veel bekend, behalve dat hij genoot van fijnere dingen in het leven en dat hij nobel was. Later voegde hij zich bij de Kishra of Black Knights en trainde onder de leiding van Lord Daquarius, de huidige leider van de Black Knights. Hij was een briljant krijger en had buitengewone vaardigheden in gevechten, maar de White Knights slaagden er in hem te omsingelen en vervolgens te doden. Toen heeft een heks, waarschijnlijk diegene die je in quest ziet, hem terug tot leven geroepen en toen heeft Iban de Underground Pass overgenomen en maakte er een plaats van onheil en het kwade van. King Lathas noemt Iban "een gek die denkt dat hij de zoon van Zamorak is. In God letter 23 werd er gevraagd of Iban nu echt de zoon is van Zamorak of of hij nu gewoon gek is. Zamorak antwoordde: "Beide".

Iban's volgelingen Edit

Zijn volgelingen bestaan uit de menselijke Disciples of Iban, Soulless en een paar goblin. Er zijn ook verschillende wezens in het verleden waarvan gezegd werd dat ze van Iban waren. Zijn volgelingen zijn te herkennen aan de rode Zamorak robes en hun wit haar.

Underground Pass Edit

Tijdens de Underground Pass quest is het de taak van de speler Iban te verslaan. Dit moet je doen door de Doll of Iban (een soort voedoe pop) in de put van de troonkamer te gooien.

Voor meer informatie, bekijk de quest journal van de Underground Pass quest.

Items Edit

Ibans staff.PNG

Ibans staff

Er zijn niet veel items die aan Iban gelinkt, maar er is er toch ééntje: de Iban Staff. Deze krijg je na de Underground Pass quest en je kan er Iban Blast mee doen.