Wikia

Herb

4.181pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Een herb is een blad dat gebruikt wordt om drankjes te maken met de Herblore skill. Er zijn veel verschillende herbs, elke kan in combinatie met een Vial of water en een tweede ingrediënt gebruikt worden om een potion te maken, en met sommige herbs kan je er meerdere soorten potions maken. Herbs zijn er in twee soorten, grimy(vuile) en clean(schone) herbs; om een potion te maken heb je een schone nodig. Als je een herb krijgt als drop van een monster, of uit de farming skill, zijn ze altijd grimy, en je hebt een bepaald herblore level nodig om ze te kunnen 'cleanen' (schoonmaken). Als je herbs krijgt als beloning voor een Random event, kan het wel zijn dat ze clean zijn.

Herb tabel Edit

HerbLevel nodig
om schoon
te maken
Experience
schoonmaken
Guam leaf32.5
Marrentill53.75
Tarromin115
Harralander206.25
Ranarr weed257.5
Toadflax308
Irit leaf408.75
Avantoe4810
Kwuarm5411.25
Snapdragon5911.75
Cadantine6512.5
Lantadyme6713.125
Dwarf weed7013.75
Torstol7515

Jungle Potion herbs Edit

Deze herbs kunnen alleen schoongemaakt worden na het starten van de Jungle potion quest. Ze spelen een rol in de quest en zijn niet ruilbaar.

HerbLevel nodig
om schoon
te maken
Experience
schoonmaken
Ardrigal32.5
Rogue's purse32.5
Sito foil32.5
Snake weed32.5
Volencia moss32.5

Notities Edit

Goutweed is een bijzondere herb die een rol speelt in sommige quests. Sanfew ruilt ze tegen normale herbs in een 1 op 1 ratio.

De herb Farming patch is handig tijdens, en na My Arm's Big Adventure, omdat de herbplant dan niet ziek worden.

Als je het level nog niet bereikt hebt om een herb schoon te maken, kan de herbalist in Nardah het schoonmaken voor 200 gp.

Around Wikia's network

Random Wiki