Wikia

Gnome

4.178pages on
this wiki
Add New Page
Talk1 Share

Gnome chathead.png Gnomes, of kabouters, zijn een ras in RuneScape. Net als de mensen, hebben ze hun eigen rijk, voedsel, Questen, transportatie en Mini Games. De meeste gnomes bevinden zich in het koninkrijk Kandarin.

Gnome treehouse.png

Een gnome huisje

Gnomes lijken erg veel op mensen. Ze zijn alleen kleiner van ongeveer 1 meter hoogte. Ze dragen vaak groene kleren en punt mutsen. Op vele manieren lijken ze op de Dwarves, hoewel de dwergen erg veel haar hebben. Ook hebben de gnomes punt oren, net als de Elven.

Gnomes zijn veel intelligenter dan vele andere rassen in RuneScape. Gnomes houden erg van de natuur, maken hun huizen in bomen of onder de grond en wonen in bossen. Ondanks hun vredig leven, hebben ze ook een goed getraind leger, dat vele andere legers overweldigd. Ze gebruiken daarvoor vaak Terrorbirds en Tortoises, in samenhang met pijlen en bogen of metalen wapens.

Gnomes zijn erg berust op vrede en zijn een vriend een vele rassen. Ze houden van kopen, muziek, de natuur, dieren en het uitvinden van nieuwe dingen.

De Gnomes zijn waarschijnlijk het ras dat zich het meest heeft ontwikkeld in de techniek. Zoals de uitvinding van de Gnome Gliders, parachutes, verschillende militaire voorwerpen zoals de ballistic en de bekende Gnomecopters in Lumbridge.

Er is nog weinig bekend over de religie van de gnomes. Vele geloven dat de gnomes de god van balans, Guthix volgen. Er bestaat een aantal bewijzen hiervoor: de gnome Hazelmere is een gnome die heeft gezegd dat hij loyaal aan Guthix is. Ook de spreuk "Claws of Guthix" kunnen worden behaald van een gnome in de Mage Arena. Het praatje ging dat Guthix de Gnomes en de Dwarves als eerst heeft ontworpen, maar ze later te klein vonden om te overleven in de wildernis. Dit praatje is bekend gemaakt in de Meeting History Quest, dat het een vals praatje was, omdat de mensen door de Portal of Life, in Gielinor kwamen.

Vestigingen Edit

Tree Gnome Stronghold.png

De Gnome stronghold

Gnomes zijn vooral te vinden in het gebied Kandarin. Ze hebben daar twee grote vestiging steden.

Een aantal kleine vestigingsplaatsen:

Vele gnomes zijn verspreid over heel RuneScape. Ze zijn bijvoorbeeld te vinden bij de Gnome Gliders en vele Farming perkjes. Ook lopen vele gnomes rond, over heel Gielinor.

Beesten van de Gnomes Edit

De gnomes gebruiken beesten om mee te vechten. Veel van hun militairen zijn uitgerust met verschillende beesten. De beesten die ze gebruiken zijn:
Gnome Terrorbird.png

Transport Edit

Er zijn ook bijzondere manieren van transport die de Gnomes gebruiken, en spelers kunnen ze ook gebruiken na het doen van bepaalde questen:

Belangrijke Gnomes Edit

Hazelmere.png

Hazelmere

Around Wikia's network

Random Wiki