Wikia

Glouphrie

4.183pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Glouphrie chathead.png
Glouphrie
Glouphrie.
Biografische informatie
Uitgebracht op 15 augustus 2006
Soort Gnome
Geslacht Man
Locatie Arposandra
Examine A weasly, shifty-looking Gnome Mage.
Overige informatie
Alleen voor members? Ja
Quest NPC? The Eyes of Glouphrie - The Path of Glouphrie
Handelaar? Nee
[bekijk][overleg]

Glouphrie the Untrusted was een Gnome. Hij was een illusionist in de tijd van King Healthorg, maar omwille van zijn crimineel gedrag tegen de spirit tree werd hij verbannen. Hij komt voor in de The Eyes of Glouphrie quest en hij speelt een rol in The Path of Glouphrie. Hij is waarschijnlijk verantwoordelijk voor het zenden van evil creatures die zich vermommen als cute creatures naar de Tree Gnome Stronghold.

De Slag om AtarisundriEdit

Glouphrie,KingHealthorg,Hazelmere,andOaknockpose.png

De enige tortoise die er 'écht' was tijdens De slag van Atarisundri.

In de 4th Age won Glouphrie zijn vertrouwen van King Healthorg en van waarschijnlijk nog veel andere gnomes. De Slag om Atarisundri speelde zich af in het zuiden van de Tree Gnome Stronghold, toen de gnomes tegen de goblins moesten vechten. Echter waren de goblins met vele meer, en had alleen King Healthorg een tortoise die hij gekregen had van Admiral Bake. Glouphrie was een magiër en adviseur van de koning, en tijdens de slag kwam hij op een plan. Hij gebruikte illusionaire magie om meerdere tortoises te laten verschijnen, die er eigenlijk niet echt zijn. Hierdoor vluchtten alle goblins en hadden de gnomes gewonnen zonder dat er maar één slachtoffer viel. De goblins vielen hiernamaals nooit meer aan.

De Zilveren Spirit TreeEdit

Nadat Glouphrie zijn vertrouwen had gewonnen, werd dat op een gegeven moment totaal verpest. De speler komt er tijdens The Grand Tree achter dat Glouphrie de dood van een zilveren spirit tree heeft proberen stil te houden. Toen dat de koning van de gnomes hierachter kwam, werd hij onmiddelijk verbannen van de Tree Gnome Stronghold. Vanaf hieraf kreeg hij de naam, the Untrusted.

ArposandraEdit

De stad die Glouphrie heeft gesticht, heet Arposandra. Biologische experiment die ze daar in de stad uitvoerde, leidde tot het ontstaan van Warped Terrorirds en Warped Tortoises. Deze wezens zijn veel agressiever en sterker dan hun natuurlijke tegenhangers en bezitten neveneffecten zoals extra grote en andere eigenschappen. De meest zorgwekkende van deze neveneffecten is echter hun verhoogde intelligentie. Deze terrorbirds beheersen de menselijke taal en de massaproductie van deze wezens lijkt er gauw aan te komen. De grote productie van de stad veroorzaakt grote hoeveelheden afval, wat de vorm aanneemt van een een kleverig, giftig vloeistof, waarvan bekend is dat het explosieve chemische verbindingen bevat. De stad is niet in staat gebleken dit vloeistof veilig te verwijderen en pompt het daarom naar het oppervlak. Dit afval verzamelt zich in het zuiden van Isafdar en wordt door de onwetende elven Poison Waste genoemd.

Around Wikia's network

Random Wiki