Wikia

Geld verdienen/Cooking (P2P)

< Geld verdienen

4.178pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Efficiëntie Cooking level nodig Details Andere benodigdheden
1***** Level 7 Ga naar het potato field ten noorden van Ardougne en verzamel potatoes. Tegenover het veld is er een huis met een range. Kook de potatoes op de range en bank ze in Ardougne. Ga dan terug en doe dit opnieuw. Gebakken potatoes zijn 205 coins waard. Je kan ook gewoon potatoes kopen van de G.E., ze bakken en je krijgt nog altijd het dubbele van de prijs waaraan je ze gekocht hebt. Ranges dichtbij banken zijn er in Catherby, Nardah en de Cooks' Guild. Je kan ook sacks meepakken en tot 10 keer meer potatoes meedoen in een keer. Zo krijg je meer profijt. hint: houd tien slots open; zonder beast of burdon, en je kan 190 potatoes meedoen in een enkele keer.

Zie artikel potatoe

2***** Level 14 Brouw Cider. Cider wordt gebruikt voor de Seers' Village Tasks Het is moeilijk om het te krijgen op de G.E., dus kan het wel nuttig zijn. Ghosts Ahoy is sterk aangeraden omdat daar een brouwerij is om cider te maken.
3***** Level 28

Een andere relatief makkelijke manier om gemakkelijk geld te verdienen is het bakken van buttered potatoes. Deze verkopen rond 1000 gp per stuk op members' worlds. De beste plaats om dit te maken is Lumbridge. Je kan er makkelijk buckets, cows' milk en potatoes krijgen. Er is ook een range en een dairy churn dichtbij. Om dit te maken, moet je de helft van je inventory volsteken met potatoes en de andere helft met buckets gevuld met cows' milk. Je moet eerst in het farmer's huisje de milk churnen om boter te krijgen. Dan ga je naar Lumbridge om de potatoes te bakken. Doe dit voordat je boter toevoegd. Je krijgt 199 xp voor elke buttered potatoe en een volle inventory van deze geeft je 20,000 gp.

3***** 140k/Hour Level 35 Je kan nu uncooked pizza maken. Er zijn drie manieren om een pizza base te krijgen: Een kopen op de G.E. voor 424 coins per pizza base (snelste methode), Naar Fat Tony in de Wilderness Bandit Camp gaan en een kopen voor 4gp. Of je kan gewoon flour en water mengen. Je kan tomaten en kaas krijgen voor respectievelijk 139 en 62 gp. Of je kan z krijgen van Fat Tony, de Culinaromanncer's chest of van Aggie's huis. De makkelijkst manier om kaas te krijgen is om melk te churnen tot kaasbollen. Dan kan je ze in stukken snijden met een mes. Hiervoor heb je level 48 cooking nodig, maar als je een hoger cooking level hebt, kan je meer kaas snijden uit een bol. Uncooked pizzas kan je verkopen voor 1,002 coins per stuk. Als je alle ingrediënten van de G.E. gehaald hebt, heb je nog 377 coins per pizza over.
3***** 280k/Hour Level 38 Pats of butter verkopen voor 384 coins en zijn redelijk gemakkelijk om te maken, het vergt wel wat tijd. Pak een bucket of milk (ofwel gekocht van de G.E. ofwel van een koe, ofwel van de culinaromancers' chest), ga naar een dairy curn en churn de melk tot boter. Een alternatief is om cream tot boter te churnen. De churn van het Cooking Guild is dicht bij de G.E., maar de churn in Zanaris (Lost City nodig) is dichter bij een bank. Een andere manier (meer geld) is in Zanaris 14 buckets met melk churnen tot pats of butter. Met de 14 buckets die je nu over hebt, ga je naar de sand pit, ten zuid-westen van de churn en de buckets vullen met zand. Dat geeft je nog eens 4,500 coins extra per inventory.
3***** Level 42 De Gnome Restaurant activiteit kan je veel geld opleveren van een klein beetje startgeld. Sommige rewards zijn meer waard dan 1,8 m. Deze rewards zijn wel zeldzaam. Alle bestellingen kunnen voldaan worden met level 42 cooking. Sommige quests kunnen handig zijn om te transporteren wanneer je de activiteit doet.
1***** Level 50 Koop een wrapped oomlie van de G.E. (wel zeldzaaam om te krijgen van de G.E.), kook het en verkoop de cooked oomlie wrap aan de G.E. voor 769 coins profijt.
4***** Level 60 Op level 60 kan je curry maken. Dit kan je verkopen aan 498 coins per curry en er is veel vraag naar. Curry is niet gemakkelijk te maken, je hebt bowls, potatoes, cooked meat en spices nodig. De snelste methode is om de potatoes (21 coins) te kopen, het toe te voegen aan het meat (beef of chicken) en wat kruiden (303 gp) of 3 curry leaves (92 pg) in een bowl met water. Omdat je door de G.E. regels slechts 100 bowls per uur kunt kopen is de beste methode om de bowls in de Falador general store te kopen, ze vullen met water en dan banken. Curry maken zal een winst opleveren van 108 coins per curry wanneer je alle ingrediënten gekocht hebt van de G.E. Elke curry geeft je 280 cooking xp op. Wanneer je level 74 krijgt, zal je nooit meer Curry aanbranden. Dit geeft veel meer winst op.
4***** 540k/hr Level 67 Nu kan je cooked sweetcorn in een bowl steken. Je krijgt dan een bowl of sweetcorn. Use dan een tuna met de bowl en je krijgt een tuna and corn. Wanneer je snel kan klikken, kan je tot 1000 tuna en corns per uur maken. Je kan zo tot 540K per uur winst hebben. Let wel op: deze methode geeft veel winst op, maar geen enkel experience.
4***** 265k/Hour Level 68 Tuna potatoes, een van de beste voedsels in het spel, verkopen voor ongeveer 1155 coins per stuk. Wanneer je de sweetcorn en potatoes farmed, de bowls craft, de boter churned en de Tuna zelf vist, krijg je een maximum winst. Tegenstrijdig duurt het wel langer. Het duurt rond 40 minuten om zelf een batch of potatoes en sweetcorn te farmen. Wanneer je alles koopt, krijg je een winst van 516 coins per potato. Maar het is misschien beter voor de winst en de experience die je krijgt om alles zelf te doen. Om tuna potatoes te koken heb je een range nodig. Die in Lumbridge castle is de beste en dicht bij een bank. Wanneer je Recipe for Disaster gedaan hebt, kan je in de kist onder het kasteel bowls en boter halen.
5***** 470k/Hour level 95 Raw Summer Pie

Benodigdheden: 95 cooking, pie shell, strawberry, watermelon, cooking apple

Pie shell: 760 gp
Strawberry: 9 gp
Watermelon: 68 gp
Cooking apple: 318 gp

Raw summer pie: 1,974 gp

Profit per pie: 819 gp

Wanneer je dit een lange tijd wil maken, is het aangeraden om de ingrediënten te stockeren in je bank. De ingrediënten zijn redelijk makkelijk te verkrijgen, maar de shells hebben een limiet van 1K per 4 uur. Je kan dus een redelijk hoge winst maken.
Je zou moeten 680 tot 700 stukken per uur moeten kunnen maken. Dit geeft je een mooie winst wanneer je ze verkoopt.

4***** 0k/Hour Level 95 met Cooking gauntlets Het koken van Rocktail kan een goede manier zijn om geld te verdienen. Het vraagt wel 95 cooking en Family Crest (quest). Maar weinig spelers kunnen deze methode gebruiken. Deze methode hangt wel af van de prijzen van de G.E. Een raw Rocktail kan soms meer waard zijn dan een gekookte. Check eerst de G.E. database om te zien of deze methode winst kan opleveren of niet.

Around Wikia's network

Random Wiki