Wikia

Father Aereck

4.178pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Father Aereck
Father Aereck.png
Biografische informatie
Uitgebracht op 4 januari 2001
Soort Human
Geslacht Man
Locatie Lumbridge
Examine He seems to be very devout.
Overige informatie
Alleen voor members? Nee
Quest NPC? The Restless Ghost
The Lost Tribe
Handelaar? Gravestones

Father Aereck location.png

[bekijk][overleg]
Father Aereck chathead.png

Father Aereck is een priester van Saradomin die zijn meer dan 230 jaar oude kerk in Lumbridge onderhoudt. Spelers moeten tegen hem spreken om de The Restless Ghost quest te starten. Hij speelt ook een rol in de The Lost Tribe quest als één van de inwoners van Lumbridge waarmee spelers moeten spreken over de rare bezigheden onder het Lumbridge Castle. Hij zal ook grafstenen van spelers upgraden als ze de The Restless Ghost quest hebben voltooid. De winst van het verkopen van deze grafstenen gaat naar het Varrockian Guards' Widows & Orphans Fund. In zijn jongere jaren werd Father Aereck vrienden met een andere priester genaamd Father Urhney, die op dit moment in het Lumbridge Swamp verblijft als een kluizenaar. Volgens Uhrney werkt Father Aereck zich altijd in de nesten, zoals toen hij zichzelf bleef verstrikken in de touwen van de bel toen ze allebei nog priesters in opleiding waren.

Weetjes Edit

  • Father Aereck beweert dat Guthix, Saradomin en Zamorak broeders zijn, maar dit is niet waar, want Zamorak werd niet geboren als een god, maar kreeg zijn hedendaagse macht door Zaros te verraden. Dit betekent dat hij niet weet dat Zamorak nog niet vanaf het begin een god was, niet afweet van Zaros of niet afweet van het verraad dat gepleegd is door Zamorak. De term "broeder" kan mogelijk ook geïnterpreteerd worden als "spirituele broeders" of wezens van dezelfde klasse.
  • Als spelers aan Father Aereck vragen wie Saradomin is, zal hij heel verbaasd zijn en zeggen dat hij dacht dat iedereen in Gielinor wist wie Saradomin is. Als spelers dan zeggen dat ze niet van deze wereld zijn, zal hij denken dat ze een grap met hem zitten uit te halen. Als spelers zeggen dat ze aliens zijn die een vermomming dragen, zal hij proberen zichzelf te beschermen met een kruis. Als spelers zeggen "This is just a computer game." ("Dit is gewoon een videogame."), zal hij antwoorden, "I... beg your pardon?" ("Wat... zei u?"), en zal de speler automatisch reageren met "Never mind." ("Laat maar.").
  • Father Aereck is vrienden met Father Uhrney, waarschijnlijk een woordspeling op Eric en Ernie, de beroemde Britse komieken in Morecambe & Wise.
  • Op 15 December 2009 verscheen er een symbool naast zijn naam in het rechts-klik menu. Gelijkaardige symbolen verschenen in de rechts-klik menu's voor andere objecten. Het kleine symbool betekent dat hij een (free-to-play) quest start.
  • Father Aereck zal 5 ancient bones geven na de voltooiing van de The Restless Ghost quest.
  • Father Aereck gebruikt dezelfde avatar als de priesters in de FunOrb game, Armies of Gielinor.

Around Wikia's network

Random Wiki