Experiment No. 2

Experiment No. 2
Experiment no 2.png
Gevechtsinformatie
Combat level 109
Life points 101
Slayer level Level 1
Slayer XP Kan niet als task worden gegeven.
Agressief? Nee
Giftig? Nee
Immuun tegen vergif? Nee
Aanvalsstijl Melee en Ranged
Max hit 13
Zwakte Slash weakness icon.png Slash
100% drops Bones, Shrunk ogleroot x1
Examine A very odd looking creature..
[bekijk][overleg]

Experiment No. 2 kan gevonden worden in het riool naast het huis van de heks in Taverley tijdens en na de Grim Tales quest. Dit monster heeft geen enkele relatie met de Summoning skill. Dit monster heeft een Melee en Ranged aanval maar het zal alleen Melee gebruiken als de speler dicht bij hem is en Ranged als de speler ver van hem af is. Dit monster heeft een redelijk goede Defence. Ook zijn Strength moet je niet onderschatten. Hij kan namelijk 130 hitten. Soms zelfs hoger. Er wordt niet veel gevochten tegen dit monster omdat hij redelijk sterk is en over het algemeen geen kostbare of handige spullen dropt. Zijn beste drop is de Mystic earth staff. Deze staff is vrij kostbaar, maar hij dropt dit niet vaak. Hij dropt echter wel vaak herbs. Deze herbs kan je gebruiken om Herblore omhoog te krijgen. Dat is een van weinige goede drops die hij achterlaat.

Waarschuwing: De verdediging van dit monster tegen een specifieke stijl van combat neemt snel toe naarmate de speler het aanvalt met die stijl. Deze verdediging hebben andere Experiment No. 2's niet.

Drops Edit

100% drops Edit

Herbs Edit

Runes Edit

Overige drops Edit

Weetjes Edit

  • Als je naar de zijkant kijkt van het monster kun je de bal zien van het kind in de Witch's House quest. De bal zit geperst in de zijkant van het hoofd van het monster. Zelfs nadat je de quest hebt voltooid zit de bal er nog aan vast.
  • Een Experiment bone is een zeldzame drop die gebruikt wordt in de Rag and Bone Man quest. Het bot kan je niet begraven.
  • Als het monster aanvalt met Ranged, gooit hij de Shrunk ogleroot die in zijn arm op zijn hoofd zit. De ogleroot die hij gooit valt op de grond als hij de speler heeft geraakt, net zoals de ammunitie van Ranged wapens.