Edgeville dungeon

Edgeville dungeonEdit

295px-Edgeville dungeon map.png
Edgeville dungeon is een dungeon gelegen Onder edgeville en de wilderness. De dungeon kun je in twee delen splijten. Het deel voor p2p en f2p.

Het deel voor f2p.Edit

Je kunt in het deel voor f2p komen door in het huisje ten zuid westen van Grand Exchange te gaan, hiervoor is een brass key nodig. Je kunt ook dor een luik in het zuiden van Edgeville gaan. In de dungeon zijn verschillende monsters en npc's. Er zijn onder andere Hill giants, zombies en skeletons te vinden. Er is ook een buis tussen het riool van Varrock en Edgeville dungeon, om hier door heen te gaan heb je level 70 Agility nodig. Vlakbij die buis staat een slayer master, om een task van hem te krijgen moet je combat level 40 of hoger zijn. Er is ook een mijn waar je adamantine, silver, coal en iron ore kan hakken.

Het deel voor p2p.Edit

Dit deel van de dungeon bevindt zich geheel onder de Wilderness, er kunnen dus revenants komen! Dit deel van de dungeon is kleiner maar er is meer te doen. Als je de dungeon in wilt kun je dat op drie manieren doen, door de twee manieren die ook door f2p en je kunt er naar toe teleporteren, Padewwa teleport. Hier voor heb je 2 laws, 1 blood en een air rune en de quest Desert treasure voor nodig. Je loopt dan naar de meest noordelijke gang tot bij de poort waar warning signs staan. In de grot zijn ook monsters, waarvan de gevaarlijkste Black demons van level 172. In het begin van de grot zitten Chais druids van level 13, deze droppen snel herbs. Er zitten ook thugs van level 23 en er is een Resource dungeon, als je hier in wilt heb je minimaal 10 dungeoneering nodig. Als je verder loopt zul je recht Giant skeletons van level 48 vinden en links een poort waar Giant skeletons en Poisen spiders zijn. Als je in dan naar het oosten gaat kom je bij de black demons en als je naar het noorden gaat over de Agility shortcut bij Earth warriors van level 44. Er is hier ook een trap, als je die op gaat kom je in de Wilderness op een heuveltje waar je niet vanaf kunt.

Geld maken in Edgeville dungeon.Edit

Er zijn in de Edgeville dungeon twee goede manieren om geld te maken, een voor f2p en een voor p2p. De eerst manier is naar de Hill Giants via het huisje ten zuid westen van Grand Exchange. Ga hier Hill giants killen en pak de bones en eventuele betere drops op zoals limproots, charms oppakken is ook handig. De tweede manier is Chaos druids killen, dit kun je het beste in de rescource dungeon doen want daar zitten meer druids en het zit niet in de Wilderness. Als je geen level 10 Dungeoneering hebt ga je dat doen in de dungeon zelf. Ga niet kijken welke herbs duur zijn want wachten op dure herbs duurt altijd langer.