Wikia

Dungeoneering/Magic

< Dungeoneering

4.178pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Magic is een lastige skill om te gebruiken in Dungeoneering, aangezien je voor de betere spells een Runecrafting level nodig hebt van 65 om Death Runes te maken. Als je die eenmaal hebt, kun je de extreem nuttige spell 'Vengeance' gebruiken als je 94 magic hebt, of de beste F2P spells (namelijk blasts). Vooral in grotere groepen is Magic zeer nuttig in combat, omdat de meeste spelers melee gebruiken (omdat het geen ammo kost en men zonder penalty armour kan dragen) en men moeite heeft met andere melee creatures in de dungeon. Vooral warriors van level 100+ hebben een zeer hoge melee en range verdediging, en kost een speler zeker de helft van zijn Prayer Points om te verslaan - of de hele beginvoorraad voedsel.

Magic in Dungeoneering is verder ook nuttig vanwege High level Alchemy (44 runecrafting voor nature runes) om tweemaal zoveel waarde uit je charm en armour/weapondrops te halen als dat de smuggler je ervoor geeft, en voor de extreem nuttige Gatestone (54 runecrafting voor law runes) die je kunt droppen om er gratis wanneer je wilt heen te teleporteren (dan breekt de gatestone en moet je een nieuwe maken). Met de Gatestone kun je tevens vluchten van een baasgevecht. Van de Luminescent Icefiend kun je niet vluchten.

De experience die je krijgt voor noncombat spells (alchemy) en combat spells die nog een ander effect hebben dan damage (snare, vengeance) is sterk gereduceerd.

Around Wikia's network

Random Wiki