Wikia

Druid

4.181pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Druid
Druid witte robes.PNG
Gevechtsinformatie
Combat level 33
Life points 30
Slayer level Onbekend bewerk
Slayer XP Onbekend bewerk
Agressief? Nee
Giftig? Nee
Immuun tegen vergif? Onbekend bewerk
Aanvalsstijl Melee en Magic
Max hit Onbekend
Zwakte Onbekend bewerk
Overige informatie
Alleen voor members? Ja
100% drops Bones
Examine Loves nature.
A nature lover.
[bekijk][overleg]

Voor de aanvalbare druide zie Druid (historisch)

Druids Mn.jpg

Een concept art van de Druids

De Druids (in het Nederlands druïden) zijn de officiële volgelingen van de god Guthix. Ze mogen niet verward worden met de Chaos druid, welke volgelingen van Zamorak zijn. De druïden staan bekend voor hun liefde voor natuur, kruidenkunde, het bereiden van drankjes en andere zaken. Hun magie is anders dan dat van andere tovenaars en rune magie gebruikers en ze dragen altijd een sikkel en kruidentas bij zich mee. Druïden handelen meestal vredig, maar kunnen ook niet-vredig zijn, net zoals hun god Guthix.

Geschiedenis Edit

Het is onbekend wie de druïden heeft gesticht maar ze bestaan al sinds lange tijd. Nadat Guthix ging slapen, hebben ze de Stone of Jas (steen van Jas) voor hem verborgen, diep in de grotten van Lumbridge. Hier bouwden ze een ondergrondse tempel, waar ze de steen in plaatsten, en een soort beveilingingsyteem zodat niet iedereen hier binnen kon gaan. Het beveilingsysteem was een cirkel met stenen erin, ook wel een 'stonehenge' genoemd. Als nagedachtenis aan de druïden die de tempel hebben gebouwd, maakten de druïden een replica van de tempel in Taverley, de stad van de druïden. Hier vereerden ze hun god Guthix.

Vroeger leefden de druïden in een klein stadje ten zuiden van Varrock, maar dit werd veroverd door de Dark Wizards. De Dark Wizards ontwijdden het altaar en riepen de demoon Delrith op om zo Varrock te vernietigen (wat uiteindelijk mislukt is). De druïden zijn hierdoor verhuisd naar de stad Taverley waar ze nu nog steeds in harmonie leven.

Bekende druïden Edit

Trivia Edit

  • Op 15 januarie 2008, met de update van Summoning, kregen alle druïden een grafische update, samen met de stad Taverley.
  • Op 31 januarie 2012 kregen de druïden een tweede grafische update samen met de Troll warzone. Hierdoor werden ze ook onaanvalbaar.
  • De Hallowed/Unhallowed robe beloning van de 2012 halloween event is gebaseerd op de kleren van de druïden.

Around Wikia's network

Random Wiki