Wikia

Dragith Nurn

4.178pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Dragith Nurn
Dragith Nurn
Gevechtsinformatie
Combat level 20
Life points 250
Slayer level Nee
Agressief? Nee (alleen als je de Diamond demon statuette pakt)
Giftig? Nee
Immuun tegen vergif? Nee
Aanvalsstijl Magic, Ranged en Melee
Max hit 30
Zwakte Stab weakness icon.png Stab
Slash weakness icon.png Slash
Salve amulet.png Salve amulet en Salve amulet (e).png Salve amulet (e)
Overige informatie
Alleen voor members? Nee
Uitgebracht op 15 March 2010
100% drops Bones, Mask part 5; Mask part 5 wordt alleen gedropt als de seler niet mask part 5 heeft of de voltooide Mask of dragith nurn.
Examine The mindless husk of a long-dead necromancer.
[bekijk][overleg]

Dragith Nurn was een necromancer uit de Fifth Age die geleefd heeft in Misthalin in de stad Lumbridge. Hij speelt een rol in het verhaal van The Blood Pact quest, waar hij later gevonden kan worden in een undead vorm.

Dragith was onderzoeker van de Wizard's Tower wanneer hij begon met het studeren in de Zamorakian manier van magic en necromancy. Om de kunst verder te ontdekken, maakte Dragith een werkkamer onder Lumbridge waar hij experimenteerde op gestolen stoffelijk overschotten van overleden mensen en dieren.

In het jaar 129 van de Fifth Age, ontdekte Xenia Dragith's geheim en wist hem te overrtuigen om zijn werk te verlaten. Dragith overzag de constructie van de Lumbridge Catacombs, wat diende als een plaats voor de overleden personen van Lumbridge.

Tijdens The Blood Pact wilden verschillende Zamorakian de werkkamer van Dragith heropenen en de Undead vrij te laten op Lumbridge. Als spelers de quest voltooien, kunnen spelers de werkkamer van Dragith binnen komen waar ze kunnen vechten tegen het opgeroepen lijk van Dragith om de ritual mask te krijgen.

GeschiedenisEdit

Vroeger leven en onderzoekEdit

Dragith Nurn groeide het grootste gedeelte van zijn leven op in Lumbridge, hoewel het onbekend is of Lumbridge zijn geboorte plaatst is of niet. Hij staat bekend dat hij gewerkt heeft in de Wizard's Tower waar hij gewerkt heeft voor de vernietiging van de toren. Details over zijn vroegere leven zijn echter onbekend.

Dragith studeerde in de Wizard's Tower waar hij runes en magic studeerde. Op een bepaald moment werden de Zamorakian tovenaars toegestaan in de toren, waardoor Dragith toegang had tot bepaalde magische studies die later verloren gingen tijdens de vernietiging van de toren. Aangezien dat Dragith een wel bekende en respecteerden tovenaar was, in zowel Lumbridge als de Wizard's Tower, zal hij waarschijnlijk de toren hebben betreed als een Saradomin volgeling.

Op een bepaald punt werd Dragith gefacineerd door de kunsten van de Necromancer kunsten van de Zamorakian of de re-animatie van de overleden lichamen en geesten. Dragith gebruikte beide middelen van de Wizard's Tower en van zich zelf. Dragith maakte uitgebreide notities, die later de vernietiging van de toren overleefde.Om zijn onderzoek uit te testen, bouwde Dragith een geheime ondergrondse werkkamer onder Lumbridge, dicht bij de kerk van Lumbridge.

Studies en doodEdit

Om zijn werk kamer te bevoorraden, stal Dragith een aantal overleden lichamen van de begraafplaats van het kerkhof, die hij uit de dood opriep met zijn Necromancer studie. Hij gebruikte ook de resten van de overleden goblins, die hij uit de bossen haalde van de stad. Hoewel hij de meeste van de resten opnieuw wist op te roepen naar een psychisch niveau, dwong Dragith een aantal geesten om terug te komen, en ze te binden in de vorm van een spin. In tegenstelling tot Necromancy, experimenteerde Dragith ook op dieren rassen zoals cockroaches, bats, rats en flies, meestal om ze sterker of groter te maken. Dragith sprak uiteindelijk een spreuk over zichzelf uit dat hij zelf zal worden opgeroepen als hij zal overlijden. Tijdens dit ritueel, en andere, gebruikte hij het masker.

Lumby Catacombs.png

De toegang naar de Lumbridge Catacombs, ontworpen door Dragith.

De vernietiging van de Wizard's Tower door de Zamorakians in het jaar 70, deed niets goed voor de onderzoeken van Dragith. Het duurde echter tot het jaar 129 dat Dragith's onderzoeken ontdekt werden door een vrouw genaamd Xenia. Xenia wilde Dragith niet verlinken en probeerde daarom in de plaats Dragith te overtuigen van zijn acties. Uiteindelijk besloot Dragith om haar advies op te volgen en verliet zijn onderzoek. Later stelde hij voor om een netwerk van catacombe te bouwen onder het kerkhof van de kerk waar de overledenen begraven konden begraven worden.

De kerk omarmde dit idee en onder Dragith's toezicht werden de catacombe ontworpen en gebouwd. Dragith ontwierp in het geheim de catacombe zodat ze zijn werk kamer verborgen zouden houden, omdat hij de wezens niet langer kond beheersen omdat ze voor hem te krachtig waren geworden. Uiteindelijk werden de catacombe gebouwd en de enige connectie tussen de werk kamer en de catacombe werden verzegeld door Dragith met een magische spreuk zodat hij alleen de enige was die zijn werk kamer kon betreden. Wetend dat hijzelf opgeroepen zou worden als hij sterft, besloot Dragith dat hij zichzelf zou bevinden in een afgesloten deel, van zijn werk kamer, zodat zijn opgeroepen lichaam geen schade kon aanrichten. Uiteindelijk stierf Dragith in zijn werk kamer en zijn geheimen werden nooit ontdekt door de inwoners van Lumbridge.

De ontdekking van de catacombeEdit

De volgende gebeurtenissen spelen zich af in The Blood Pact quest.

In het jaar 169 ontdekte een jonge toveraar van de Wizard's Tower, genaamd Caitlin, de overgebleven notities van Dragith ontdekte, die de vernietiging van de toren had overleefd. Ze werd gerekuteerd door Reese die de ware reden wist te ontrafelen van de Lumbridge catacombe , en samen besloten zij om de werk kamer van Dragith te openen. Ze vonden uiteindelijk een derde lid genaamd Kayle waar ze samen Ilona, een student van de Wizard's Tower, wisten te ontvoeren die ze wilde opofferen om de werk kamer te openen.

The Blood Pact The Prisoner.png

Caitlin, Reese en Kayle leidde Ilona in Dragith's catacombe.

Hun acties werden gezien door Xenia, die gestopt was met haar avonturen. Xenia wist een speler (jij) te rekruteren die de catacombe in zou gaan achter de groep. De speler wist met succes de leden van de groep te vermoorden, maar Reese wist de werk kamer te bereiken, maar Reese wis met succes de werk kamer te openen dat leidde tot zijn eigen dood. De monsters bleven in de werk kamer omdat er niemand was om hun te leiden.

DropsEdit

100%Edit

Armour en wapensEdit

SierradenEdit

RunesEdit

OverigeEdit

WeetjesEdit

  • Er was een glitch waar spelers de Dragith Nurn van andere spelers onden aanvallen.
  • Hoewel Dragith Nurn een volger van Zamorak is, dropt hij nog steeds Holy Symbols, die Saradomin items zijn.
  • Wanneer hij met ranged aanvalt, zal hij onderdelen van zijn eigen lichaam naar de speler gooien.
  • Hoewel hij het hele Mask of Dragith Nurn draagt, dropt hij alleen het vijfde onderdeel.
  • Op de dag van uitkomst was er een glitch waar spelers oneindig vaak Dragith Nurn konden oproepen. Veel spelers gebruikte deze glitch als een manier om te trainen.
  • Dragith Nurn is op het moment erg populair bij veel spelers om te vermoorden voor een Clue scrolls, aangezien hij al snel een level 2 clue scroll dropt.
  • Dragith Nurn lijkt op een skelet tovenaar in het rood behalve zijn staf en masker.
  • Als je Dragith Nurn vermoord en het standbeeld probeert te pakken voordat het schild opgeheven is, zullen er twee Dragith Nurns verschijnen. Dit is nog niet gerapeerd.
  • Op de dag van uitkomst, gloeide de ogen en het centrum van zijn torso blauw, terwijl ze nu rood gloeien.
  • Tijdens zijn unieke sterf animatie, zullen de twee helften van zijn lichaam afsplitsen en op de grond vallen.
  • Hij kan gezien worden als een boss, omdat hij aanvalt met melee, magic en ranged.
  • Hoewel hij tot de Undead behoort, kan hij niet worden verzwakt met de Crumble Undead spreuk.
  • Soms als spelers hem vermoorden en hij snel respawns, zal hij nog steeds een lege constitution balk boven zijn hoofd hebben.
  • Zelfs na het pakken van het Diamond statuette van de Plinth, kunnen spelers nog steeds Dragith oproepen door het aanraken van de plinth.
  • Uit een test is gebleken datt een speler met 70+ combat ongeveer 37.000 experience kan verdienen in een uur door tegen hem te vechten in een lege wereld.
  • Zijn naam kan verwijzen naar "Dagoth Ur", de hoofd vijand uit "The Elder Scrolls III, Morrowind".
  • Dragith was één van de weinige “dingen” die Particles bevatten.

Around Wikia's network

Random Wiki