Wikia

Death to the Dorgeshuun

4.183pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Death to the Dorgeshuun is de derde quest van de Dorgeshuun quest series. De quest voorziet de terugkeer van Sigmund. Hij probeert de Dorgeshuun te vernietigen met een minder subtiel plot dan de vorige keer. Ook ontmoet je Zanik, een hoofdrolspeler van de series.

Edit

Quest details:
Death to the Dorgeshuun
Startlocatie
Praat met Mistag in de grotten onder Lumbridge castle.
Uitgebracht op
21 juni 2006
Moeilijkheidsgraad
Experienced Gemiddeld
Duur
Gemiddeld (~1 uur)
Enkel voor members?
Ja
Vereiste skills
  • 23 Thieving
  • 23 Agility
Vereiste quests
Voorwerpen die nodig zijn
Monsters te doden
Light creature.png Waarschuwing!

Ga naar de kelder van Lumbridge Castle, door de trapdoor in de keuken te gebruiken. Ga naar de grot aan de achterkant van de kelder en praat met Kazgar, hij zal je naar de mijn brengen.

Praat nu met Mistag, hij zal je vertellen dat de leiders van H.A.M. een aanval aan het voorbereiden zijn. De Dorgeshuun willen een agent naar het hoofdkantoor van H.A.M. sturen, maar de Dorgeshuun zijn nog nooit op de oppervlakte van RuneScape geweest. Mistag verzoekt je om de agent een tour van Lumbridge te geven. Hij vertelt je ook dat je twee vermommingen nodig hebt zodat jullie niet opvallen tussen de H.A.M. leden.

Je hebt nu twee volledige H.A.M. robes sets nodig (robes, cloak, gloves, boots, logo, hood en shirt). Je kunt ze van andere spelers kopen, maar je kunt ze ook zelf krijgen door ze te stelen van H.A.M. members of door H.A.M. guards te doden.

Lumbridge Tour Edit

Praat met Zanik, ze zal één van de robes sets van je pakken. Ze vraagt je of je haar Lumbridge wilt laten zien. Je kunt met haar praten om te vragen of ze al genoeg heeft gezien. Het maakt niet uit in welke volgorde je haar alles laat zien, maar in de volgende volgorde is het 't snelst:

  • Praat met Duke Horacio op de eerste verdieping van het kasteel.
  • Neem Zanik mee naar buiten het kasteel. Wanneer je het kasteel verlaat opent er een dialoog. Je moet door dit dialoog heen klikken om verder te kunnen gaan met de quest. Als dit de eerste keer fout gaat, kun je gewoon terug het kasteel in lopen en weer opnieuw naar buiten gaan.
  • Praat met een Man of Woman.
  • Praat met een level 2 Goblin (naast de general store). Probeer Zanik in de buurt van de goblin te krijgen om een dialoog te starten. Het kan zijn dat het niet werkt, je moet dan opnieuw inloggen.
  • Praat met de general store manager of de assistant. Zanik koopt vervolgens een bucket, hammer en een newcomers map.
  • Praat met de Lumbridge Sage, net buiten het kasteel.
  • Praat met Father Aereck, in de kerk tegenover het kasteel.
  • Er zijn nog meer mensen die met of over Zanik praten, maar zijn hun zijn niet vereist om de quest te voltooien.

Nadat je met Zanik hebt gesproken, kun je haar vragen over het teken op haar voorhoofd. Als ze niet met je praat, kun je weg teleporteren en terug gaan naar de kelder. Ze vertelt je dat ze het teken heeft gekregen toen ze de Tears of Guthix verzamelde, en dat ze er voor bestemd is om iets groots te doen.

HAM Entrance.png

Nu moet je weer terug naar de H.A.M. headquaters. Vergeet je H.A.M. robes niet aan te trekken.

H.A.M. Infiltreren Edit

Je moet nu de trapdoor naar de dungeon 'lockpicken'. Klim naar beneden en praat met een H.A.M. member of Guard. Je krijgt nu te horen dat hun leiders, Sigmund en Johanhus, iets aan het voorbereiden zijn om van de Dorgeshuun af te komen, maar ze willen hun plannen niet delen met de rest van de leden.

Je kunt Johanhus Ulsbrecht vinden in de zuiderlijke kamer. Praat met hem over de goblins, maar hij wilt zijn plannen niet met jou delen. Ga naar het zuiden van de hoofdkamer, Zanik ziet nu een trapdoor.

*wordt vervolgd.

Around Wikia's network

Random Wiki