Wikia

Dagannoth zijn zeemonsters. Er zijn er veel te vinden in het gebied bevolkt door de Fremennik, die ze Dagger-Mouths noemen en op ze jagen voor hun huiden, die gebruikt worden om armour van te maken. Er zijn vele soorten Dagannoth, de krachtigste zijn de drie Dagannoth Kings. Dagannoth worden toegewezen door Chaeldar, Sumona, Duradel/Lapalok en Kuradal als Slayer opdracht. Balmung, uitgebracht met de quest Blood Runs Deep raakt ze erg hard, vergelijkbaar met het effect van Keris op Kalphites.

Er zijn verschillende soorten Dagannoth, die variëren in level, plaats en soms naam. Voor informatie over een specifiek type dagannoth, lees het artikel.

Weetjes Edit

  • In de FunOrb game Armies of Gielinor, kan men een Dagannoth summonen. Jagex gebruikt daarbij de afbeelding van de Spirit dagannoth.
  • Ook al wordt als meervoud voor Dagannoth meestal Dagannoths gebruikt, bij het krijgen van een taak, noemen Slayer masters ze "Dagannoth".
  • Dagannoths zijn mischien gebaseerd op de Deep Ones van H.P. Lovecraft's The Shadow Over Innsmouth. In dit verhaal, worden de oude wezens Father Dagon en Mother Hydra aanbeden.

Around Wikia's network

Random Wiki