Dad

Dad
Dad
Gevechtsinformatie
Combat level 101
Life points 1200
Slayer level Nee
Agressief? Nee
Giftig? Nee
Immuun tegen vergif? Nee
Aanvalsstijl Melee
Max hit 280 (ongeveer)
Zwakte Water weakness icon.png Water spells
Examine An unusually large troll.
[bekijk][overleg]
Dad chathead.png

Dad, in het Nederlands Vader of Pap/Pappa, is een level 101 troll waarmee spelers moeten vechten tijdens de Troll Stronghold quest. Dad is veel groter dan andere trollen en raakt ook veel harder dan de meesten waardoor hij uitgeroepen is tot een van de sterkste trollen. Hij is erg krachtig en kan tot boven in de 200 raken, maar hij valt langzaam aan.

Als hij raakt is er een kans dat hij een reuze zwaai maakt waardoor de speler door de lucht vliegt en tijdelijk verdooft raakt. Spelers wordt aangeraden om een stab aanval te gebruiken samen met de Protect from Melee prayer.

Dad-stops.png

Dad vraagt de speler zijn leven te sparen.

Als hij bijna verslagen is, vraagt Dad of je zijn leven wil sparen. Hierna zal hij niet meer aggressief zijn, en kan je hem niet meer aanvallen.

WeetjesEdit

  • Omdat bijna alle trollen genoemd worden naar het eerste ding dat ze eten, Dad zal waarschijnlijk zijn naam hebben gekregen na het eten (of proberen te eten) van zijn vader.
  • Hij is de enige niet-aggressieve aanvalbare trol.