Wikia

Count Draynor

4.178pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Count Draynor
Count Draynor
Gevechtsinformatie
Combat level 34
Life points 350
Slayer level Nee
Agressief? Ja
Giftig? Nee
Immuun tegen vergif? Nee
Aanvalsstijl Melee
Max hit 40 (ongeveer)
Zwakte This template's parameter is erroneous! Onbekend. Magic weakness icon.png Magic
Overige informatie
Alleen voor members? Nee
100% drops Niets
Examine Stop looking and run!
[bekijk][overleg]

Count Victor Draynor Drakan, beter bekend als Count Draynor, is een Vampier die leeft in de kelder van Draynor Manor. Hij is verantwoordelijk voor vele doden in zijn rol in verschillende oorlogen. Count Draynor is het doelwit tijdens de Vampire Slayer quest waar spelers opdracht krijgen om hem te vermoorden. Hij is de broer van Lord Lowerniel Vergidiyad Drakan, de leider van Morytania en blijkt als duizenden jaren oud te zijn. Hij is de zwakste vampier in RuneScape, de reden hiervoor is door het oversteken van de River Salve.

Geschiedenis Edit

Volgens Malak is Draynor de broer van Lord Lowerniel Vergidiyad Drakan, de heerser over Morytania sinds de Third Age. Weinig is bekend over het vampieren ras, wat de relatie tussen Drakan en Draynor en hun afkomst onbekend. Sinds Draynor waarschijnlijk naar Gielinor kwam was dit ongeveer tijdens de Second Age, wat hem ouder dan 8.000 jaar oud maakt.

Draynor en de rest van het vampieren ras, waren aanbidders van de god Zaros voor enkel jaren. Zaros was de heerser over het grootste gebied van Gielinor en was in de Second Age de machtigste god van Gielinor. Toen Drakan samenzweerder met Zamorak, tegen Zaros, en hem versloegen in zijn fort, was Draynor niet aanwezig tijdens deze gebeurtenis. Hoewel, na de verbanning van Zamorak en zijn terugkeer, keerde Draynor samen met zijn broer en het vampieren aan Zamorak's zijde.

Count Draynor's coffin.png

Count Draynor's grafkist in Draynor Manor.

Tijdens de God Wars, richtte Drakan zich op het Hallowland, waar hij goedkeuring kreeg van Zamorak om het te veroveren in ruil voor het verraden van Zaros. Het hele vampieren ras, inclusief Draynor, volgde hem naar het Hallowland. Uiteindelijk wist Drakan Hallowvale, de hoofdstad van Hallowland, te veroveren en in 1.100 van de Fourth Age begon Drakan met het uitbreiden van zijn rijk in Misthalin. Draynor hielp met het verdedigen van het leger tijdens de Misthalin-Morytania oorlog. Draynor was aanwezig bij de Silvarea pas waar de meeste gevechten plaatst vonden. Tijdens een gevecht was Draynor gescheiden van het hoofd leger en toen hij probeerde om weer terug te komen, werd hij niet toegelaten door Drakan. Hoewel de River Salve net gezegend was, waardoor wezens zoals vampieren en weerwolven binnen Morytaina zwakker werden als ze Morytania uitkwamen, werd Draynor verbannen door Drakan voor een onbekende reden, echter noemt de vampier Solomon Lamescus, Draynor "zwak".

Draynor werd extreem zwak door het zegenen van de Salve. Op een of andere manier wist Draynor zich te bevinden inhet westelijke gedeelte van Misthalin waar hij zich vestigde in een landhuis wat nu bekend staat als Draynor Manor. Hij zal terreur aanrichtten rondom het huis waar hij zich constant zou voeden op voorbijgangers.

Tijdens de Vampire Slayer quest zullen speler hem moeten verslaan om de quest te voltooien. Hij zal zich bevinden in de kelder van Draynor Manor. Hij zal erg zwak zijn als de speler een Hammer, Stake en een garlic gebruiken. Het is aangeraden om Protect from Melee op te zetten aangezien hij met Melee aanvalt. Spelers zullen de laatste slag moeten uitdelen met een Stake hammer. Hij kan schade opleveren met een normaal wapen maar zal vermoord moeten worden met de Stake hammer. Spelers die de quest al een keer voltooid hebben, kunnen Count Draynor niet opnieuw vermoorden.

Vorige:
Delrith
Titel:
Sterkste quest monster
Volgende:
Elvarg

Around Wikia's network

Random Wiki