Chaos Elemental

Talk2 Share

Stub.png Dit artikel is een stub!

Dit artikel of sectie is een stub. Je kunt helpen door hem te verbeteren.

Chaos Elemental
Chaos Elemental.png
Gevechtsinformatie
Combat level 305
Life points 250
Aanvalsstijl Melee, Ranged, en Magic
Max hit 280
Zwakte Bolt weakness icon.png Bolts
Examine pUre A cHaOs of crEatuRe!
[bekijk][overleg]

De Chaos Elemental is te vinden ten zuiden van het Rogue's Castle in level 50 van de Wilderness, het is aangeraden om hem te verslaan met een groepje, ook wel clan genoemd. Hij kan je vergiftigen en je weg teleporteren waardoor je hem niet meer kunt aanvallen. Dit monster is samen met de Kalphite Queen het enige monster dat een Dragon 2h-sword dropt, de Dragon 2h-sword word vaak gebruikt bij pest control vanwege haar special attack. Volgens Jagex kan de Chaos Elemental 280 hitten, maar er zijn ook mensen die zeggen dat hij boven de 300 kan hitten. Als je Protect from Magic aan hebt staan, zal het monster onder de 250 hitten.

Aangeraden SkillsEdit

  • 60 Attack, voor een Dragon wapen, omdat dat veel effect zal hebben op de Chaos Elemental.
  • 37 Prayer
  • 70 Ranged, als je Ranged op het monster gebruikt.

TipsEdit

  • Neem een invertaris vol met monkfish of beter mee, summer pie is ook aangeraden , want hij kan je spullen uitdoen , met summer pies gaat je inventory niet leeg , dan kan hij geen spullen unequippen.
  • Het is aangeraden om een Elemental shield te dragen omdat het monster dan lager zal hitten.
  • Je kan hem alleen gaan verslaan, maar met een clan is veiliger. Neem een ervaren clan mee met spelers van boven de level 80 combat.
  • Kijk uit voor andere spelers, die je kunnen aanvallen in de Wildernis
  • Als je aan het vechten bent tegen de Chaos Elemental, kan je worden aangevallen door wolven van level 64. Ben je een wat lager level, dan is het beste om ze doden. Want dan heb je daarna geen last meer van de wolven. Als je een hoog level hebt, kun je ze het beste gewoon negeren.
  • Je hebt zeker 37 Prayer nodig, omdat je dan Protect from Magic kan gebruiken. Heb je dat niet, dan kan je maar beter niet tegen de Chaos Elemental gaan vechten, omdat dit monster dan erg hoog hit.
  • Neem een wapen mee met een handige special attack. Bijvoorbeeld een Dragon dagger, mace of claws.

Wapens en bepantsering

Als je tegen zo'n sterk monster als de Chaos Elemental gaat vechten, zijn goede wapens en bepantsering een must. Draag bijvoorbeeld een volledige Barrows uitrusting in combinatie met Void Knight gloves. Het nadeel van Barrows is dat je dat sowieso verliest als je dood gaat. Als je niet het risico wil lopen om je mooie, dure Barrows uitrusting te verliezen, is volledig Dragon een goed alternatief. Draag als wapen een abyssal whip, of een Dragon scimitar. Of, als je gaat rangen, een Rune crossbow of een Dark bow. Magie is geen goede methode om de Chaos Elemental te verslaan.

Chaos Elemental.pngWeetjes

  • De Chaos Elemental kreeg op 1 februari 2011 een nieuw uiterlijk. Het monster lijkt helemaal niet meer op wat het vroeger was.
  • Toen de Chaos Elemental een nieuw uiterlijk kreeg, werden de Revenants uit de Wildernis verwijderd en in forthery dungeon gestopt..

DropsEdit

WeaponsEdit

Item Quantity Rarity GE Market Price
Rune battleaxe.png Rune battleaxe 1 4 Rare 24,800
Dragon 2h sword.png Dragon 2h sword 1 5 Very rare 134,207
Dragon spear.png Dragon spear 1 5 Very rare 37,900
Rune spear.png Rune spear 1 5 Very rare 12,300

ArmourEdit

Item Quantity Rarity GE Market Price
Dragon helm.png Dragon helm 1 5 Very rare 60,200
Rune kiteshield.png Rune kiteshield 1 4 Rare 44,300

Ranged EquipmentEdit

Item Quantity Rarity GE Market Price
Iron arrow 5.png Iron arrow 500, 1000 2 Common 12,000 - 24,000
Mithril dart 400 4 Rare 28,800
Rune arrow 5.png Rune arrow 41-200 4 Rare 6,806 - 33,200

RunesEdit

Item Quantity Rarity GE Market Price
Air rune.png Air rune 500 2 Common 3,000
Chaos rune.png Chaos rune 100-250 4 Rare 5,900
Death rune.png Death rune 40, 50 4 Rare 12,840 - 16,050
Blood rune.png Blood rune 40, 50 4 Rare 14,440 - 18,050
Nature rune.png Nature rune 67 4 Rare 12,864

Potions/FoodEdit

Item Quantity Rarity GE Market Price
Strength potion (4) 1 2 Common 1,570
Antipoison (4) 1 2 Common 1,670
Attack potion (4) 1 2 Common 281
Defence potion (4) 1 2 Common 817
Plain pizza.png Plain pizza 3 2 Common 3,258
Tuna.PNG Tuna 5 2 Common 355
Strange fruit.png Strange fruit 1-2 2 Common 913 - 1,826
Weapon poison 1 3 Uncommon 84

HerbsEdit

Herbs are dropped in assortments, amounts 1-3.

Item Quantity Rarity GE Market Price
Grimy guam 1-3 3 Uncommon 261 - 783
Grimy marrentill 1-3 3 Uncommon 114 - 342
Grimy tarromin 1-3 3 Uncommon 588 - 1,764
Grimy harralander 1-3 3 Uncommon 480 - 1,440
Grimy ranarr 1-3 4 Rare 5,625 - 16,875
Grimy irit 1-3 4 Rare 2,464 - 7,392
Grimy avantoe 1-3 4 Rare 3,268 - 9,804
Grimy kwuarm 1-3 5 Very rare 4,082 - 12,246
Grimy cadantine 1-3 5 Very rare 1,811 - 5,433
Grimy lantadyme 1-3 5 Very rare 5,951 - 17,853
Grimy dwarf weed 1-3 5 Very rare 4,350 - 13,050

GemsEdit

Item Quantity Rarity GE Market Price
Uncut sapphire.png Uncut sapphire 1 4 Rare 784
Uncut emerald.png Uncut emerald 1 4 Rare 1,355
Uncut ruby.png Uncut ruby 1 4 Rare 3,064
Uncut diamond.png Uncut diamond 1 4 Rare 8,866
Dragonstone.png Dragonstone 1 5 Very rare 72,200

OtherEdit

Item Quantity Rarity GE Market Price
Coins 10000.png Coins 1,000, 3,000 2 Common Not sold
Bones.png Bones 4 2 Common 484
Bat bones.png Bat bones 5 2 Common 2,165
Big bones.png Big bones 3 2 Common 1,584
Dragon bones.png Dragon bones 1 3 Uncommon 4,661
Loop half of a key.png Loop half of a key 1 4 Rare 19,700
Tooth half of a key.png Tooth half of a key 1 4 Rare 62,000
Baby dragon bones.png Babydragon bones 1-2 4 Rare 1,614 - 3,228
Clue scroll.png Clue scroll (hard) 1 4 Rare Not sold
Shield left half.png Shield left half 1 5 Very rare 66,800
Runite bar.png Rune bar 1 5 Very rare 16,000
Clue scroll.png Clue scroll (elite) 1 5 Very rare Not sold