Wikia

Catablepon

Overleg0
4.328 pagina's
op deze wiki
Catablepon
Catableons
Gevechtsinformatie
Combat level 49, 64, 68
Life points 400, 700, 500
Slayer level Level 1
Slayer XP 40, 70, 50
Agressief? Ja
Giftig? Nee
Immuun tegen vergif? Nee
Aanvalsstijl Melee, Magic
Max hit 5, 7
Zwakte Ranged weakness icon Ranged
Overige informatie
Alleen voor members? Nee
100% drops Bones
Examine Big... Cow-like... But cows don't have serpent tails!
[bekijk][overleg]

Catablepon zijn monsters dat op groene buffels lijken en leven in op de derde verdieping van de Stronghold of Security. Ze zijn agressief tegen alle spelers. Ze gebruiken de Magic spreuk Weaken, om de speler zijn of haar Strength te verlagen met 15%. Het is dus aangeraden voor members om een Dragon battleaxe mee te nemen, zodat de speler zijn of haar strength weer kan verhogen. Het trainen op deze wezens is daarom afgeraden, doordat Weaken vaak uitgesproken zal worden door de Catablepon. Ze zullen aanvallen met Melee en met de magic spreuk Weaken. De Catablepons kunnen beide aanvallen tegelijkertijd aanvallen. Ze kunnen het alleen uitspreken als ze vlak naast de speler staan. Het is mogelijk dat ze schade kunnen opbrangen met weaken, maar ze kunnen ook missen.

Ze staan ook bekend doordat ze vaker een Clue scroll achterlaten, nadat ze vermoord worden. In de noord-westelijke kamer van de derde verdieping is een safe spot voor het gebruik van magic, Ranged of een Halberd. De safe spot is aan de westelijke kant van het vierkantige tuk met tendrils bij de Skeletons. In het centrum van de oostelijke kamer is ook een safe spot.

Drops Bewerken

100% drop

Runes Bewerken

Gems Bewerken

Seeds (Members) Bewerken

Herbs (Members)Bewerken

Charms(Members) Bewerken

Andere drops Bewerken

Rond het netwerk van Wikia

Willekeurige wiki