Wikia

Castle Wars

4.181pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Grim Reaper schoonmaken.png Dit artikel heeft een schoonmaak nodig!

Dit artikel of sectie moet verbeterd worden.

Wat is Castle Wars Edit

Bestand:Castlewars.png
Castle wars is een Mini Game waarbij 2 teams tegen elkaar strijden en proberen elkaars vlag te veroveren. Dit is een veilige Mini game waarbij je geen spullen verliest als je Dood gaat. Als je dood gaat zul je bij je eigen kasteel worden geteleporteerd.

Volgens de statistieken is Castle Wars de populairste mini game in RuneScape. Deze mini game is daarom ook alleen voor Members. Hoewel Castle Wars een veilige Minigame is, doen eigelijk alleen de"verfijnde vechters"eraan. Dat betekent dat het meestal gespeeld wordt door zeer sterke en ervaren spelers. Castle Wars is niet hetzelfde als Clan Wars. Bij Castle Wars kan je beloningen krijgen als jouw team wint. Bij Clan Wars is dit niet het geval. Bovendien is Castle Wars veel moeilijker dan Clan Wars. Clan Wars is meer voor de lol. In Clan Wars wordt gewoon geknokt. Zonder enig doel. Bij Castle Wars gaat iedereen echter voor de beloning. Omdat je geen spullen verliest, is het natuurlijk handig als je goede wapens meeneemt, met eventueel een speciale aanval. Bijvoorbeeld een Dragon dagger, of een Dragon mace of spear, en een Granite maul is ook erg handig.

Castle wars wordt het meest gespeeld in Werelden 24 en 82.

Bij deze mini Game draait het eigenlijk alleen om de strijd tussen Saradomin en Zamorak. Je hebt dan ook twee teams, Saradomin en Zamorak. Elk team is te herkennen aan hun cape een hood. Ook heeft elk team zijn eigen kasteel en eigen vlag die je moet verdedigen.

Locatie Edit

Castle Wars ligt in het verre westen van Gielinor. je kunt het vinden ten zuid-westen van Ardougne en ten westen van Yanille. Je kunt er ook heen teleporteren met een Ring of duelling.

Het gebouw Edit

portalenEdit

Als je bij het gebouw van Castle Wars bent aangekomen sta je in een gebouw met de portalen. Elke portaal stelt zijn eigen god voor.

  • Blauw, de portal naar het Saradomin team
  • Rood, de portal naar het team van Zamorak
  • Groen, de portal van balans, naar het team met de minste spelers.
Castle wars lobby.png

De portalen leiden je naar je gekozen team. Het is de bedoeling dat elk team even veel spelers heeft. Het spel zal ook alleen maar gespeeld worden met even veel mensen bij beide partijen. Als je in de groene portal stapt zal je in het team komen met de minste spelers. Dit is om het spel in balans te brengen.

BankEdit

Castle Wars heeft ook een bank. Hiermee kan je alleen je bank bemachtigen. De bank is te vinden in het gebouw en niet in het spel.

LanthusEdit

Lanthus staat voor de ingang van het gebouw van Castle Wars. Bij hem kun je een Castle Wars bepantsering omruilen voor tickets die je krijgt tijdens het spel.

Verboden spullenEdit

Bij deze mini game is het verboden om bepaalde spullen mee te nemen. Je mag geen voorwerpen mee nemen die je niet tijdens een gevecht gebruikt. Je mag dus bijvoorbeeld geen Holiday voorwerpen mee nemen. Het is ook verboden om helmen en capes mee te nemen. Ook is het verboden om huisdieren en eten of drinken zoals str potions mee te nemen.

De wachtkamer Edit

Zodra je in een portal bent gestapt kom je terecht in een wachtkamer. Deze wacht kamer is een ondergrondse grot en je kunt hier met je team voor bereiden op het gevecht. in deze grot zul je moeten wachten tot de tijd om is en je kunt spelen. De tijd staat boven in je scherm. Het wachten kan soms wel 20 minuten duren.

C-wars waiting room.png

Ook zal je een speciale cape en hood op hebben. Deze cape en hood laten je zien bij welk team je hoort. Saradomin heeft een blauwe cape en hood en het team van Zamorak zal een rode hood en cape dragen. Deze cape en hood kun je niet af doen.

Het spel Edit

Bij Castle Wars is het de bedoeling dat je elkaars vlag probeert te veroveren en het daarna naar je eigen kasteel terug brengt.

Als het spel begint zal je worden geteleporteerd naar je kasteel. Je wordt geteleporteerd naar de respawn kamer van het kasteel. In deze kamer zul je ook terecht komen als je Dood gaat. Je hebt 2 minuten om deze kamer te verlaten. In deze kamer kun je bandage van de tafel pakken en ook een tinderbox in de hoek van de kamer. Met bandages kun je levens krijgen tijdens het spel als je ze gebruikt. Je krijgt ook extra ren energie er bij als je ze eet.

Als je genoeg bandages hebt gepakt en eventueel een tinderbox moet je de kamer verlaten. Je kunt dit doen om door de portal tussen de muren te stappen. Je bent dan nu op de eerste verdieping van het kasteel.

Het kasteelEdit

Ieder team heeft zijn eigen kasteel. De twee kastelen zijn identiek aan elkaar, ze verschillen alleen aan kleur. Elk kasteel heeft drie verdiepingen. Op de begane grond kun je de wapen kamer vinden. Hier liggen allemaal handige voorwerpen die je kunt gebruiken voor het spel. De voorwerpen kun je vinden op de tafels. De voorwerpen die er liggen zijn:

  • Rocks: Kun je afvuren met de katapult
  • Rope: Kan je gebruiken om de muur op te klimmen
  • Pickaxe: Om de stenen in de gang onder de grond weg te hakken
  • Toolkit: Om je katapult en andere dingen mee te repareren
  • Barricade: Hiermee kun je de weg blokkeren voor anderen
  • Explosive potion: Met dit explosieve drankje kun je katapulten en baricades van de tegenstander kapot maken, maar ook de stenen ondergronds weghalen door de potion erop te selecteren.
  • Bucket of water: Hiermee kun je barricades en katapulten die in de fik staan doven

Op de begane grond kun je ook nog een trap vinden die je naar de ondergrondse dungeon leidt. Op de eerste verdieping zal je de respwan kamer vinden. Ook op deze verdieping wordt de vlag verdedigd. Meestal staan hier mensen met Ancient Magic of met Melee die je al opwachten. Op de tweede verdieping zal je een kamer vinden met een luik erin. Als je door die luik gaat zal je in de respawn kamer komen. Verder zal er nog een trap naar de derde verdieping zijn. Op de derde verdieping staat de vlag. Het is de bedoeling dat je de vlag beschermd tegen de vijand. Ook zal de veroverde vlag van de tegenstander hierin moeten worden geplaatst. De vlag staat in een standaard en je hoeft gewoon op de vlag te klikken om hem te pakken.

De muurEdit

Ook is het kasteel omgeven door een muur. Deze muur is de verdediging muur voor het kasteel. Op deze muur staan meestal veel mensen die met Ranged of met Magic schieten. Deze muur staat om het kasteel heen en je kunt het kasteel alleen maar binnen komen door de hoofdingang, de achterdeur of via een touw aan de muur. Ook staat op de muur een katapult. De katapult kun je gebruiken om rocks, die je kunt pakken op de tafels, af te schieten. Stop een rock in de katapult en probeer te richten met de katapult. Je kunt alleen met de katapult op je eigen terrein schieten. Als je met de katapult schiet zul je ook je eigen spelers raken. tenzij je de Quest Catapult Construction hebt voltooid, zal je niet op je eigen teamleden schieten.

De oppervlakte Edit

De rivier split het gebied in twee stukken. Het stuk in het westen is het gebied van Zamorak en het gebied in het oosten is het gebied van Saradomin. De rivier splits het gebied en je kunt erover heen springen over de stepping stones of over de bruggen naar het eiland. Het eiland staat in het midden van het veld. Het eiland staat in het midden van de rivier en je kunt er komen door over de bruggen te lopen. Op het eiland staan 4 torens en twee ingangen die naar de ondergrondse dungeon leiden. Op deze torens staan soms mensen met Ranged en Magic te schieten.

Castle Wars middle.png

Er wordt over het hele veld gevecht. De meeste mensen die aanvallen zijn met Melee en de verdedigers zijn met Magic en Ranged.

De ondergrondse grotEdit

Onder Castle Wars bevindt zich een grot van vier gangen en een middenplaats. De grot verbindt de twee kastelen met elkaar en het eiland in het midden. Aan het eind van de vier gangen heb je een kans dat die is ingestort. Als dit gebeurt moet je de stenen weg hakken met een pickaxe die op de begane grond kunt vinden. Ook is het mogelijk dat dat gedeelte van de grot kan instorten terwijl je daar loopt. Als dit gebeurt ben je in één slag dood.Ook is het mogelijk om met een "explosive potion" de grot in één keer kan worden op geblazen

Ingestorte muur

Dood gaan Edit

het kan gebeuren dat je dood gaat tijdens het spel. Als dit gebeurt kom je weer terecht in de respawn kamer in jouw kasteel. Je verliest geen voorwerpen en je kan gelijk weer verder spelen.

Het scherm Edit

Tijdens het spel zullen er allemaal symbooltjes op je scherm komen. Elk symbool geeft de status van iets aan.

Castle Wars score interface.png

Einde van het spel Edit

Het spel zal pas afgelopen zijn als de 20 minuten om zijn. Het maakt niet uit wat de stand is. je kunt ook gelijk spelen. Als de tijd om is zal je naar het gebouw worden geteleporteerd. Als het spel beëindigd is kun je tickets ontvangen. met deze tickets kun je beloningen kopen bij Lanthus. De beloning bestaat uit een mooi Castle Wars bepantsering. De tickets die je kunt ontvangen krijg je van het winnen van een potje. Elk deel van het armour geeft 5% hogere hits in castle wars games, maar niet erbuiten.

  • Gewonnen: 2 tickets
  • Gelijk spel: 1 ticket (elke partij)
  • verloren: 0 tickets

De tickets kun je inwisselen bij Lanthus.

Afbeelding Item Gelijk aan Kost
Basic decorative helm.png Basic decorative helm Steel helm 4 tickets
Basic decorative shield.png Basic decorative shield Steel kiteshield 6 tickets
Basic decorative platelegs.png Basic decorative platelegs Steel platelegs 6 tickets
Basic decorative platebody.png Basic decorative platebody Steel platebody 8 tickets
Basic decorative sword.png Basic decorative sword Steel longsword 5 tickets
Detailed decorative helm.png Detailed decorative helm Mithril helm 40 tickets
Detailed decorative shield.png Detailed decorative shield Mithril kiteshield 60 tickets
Detailed decorative platelegs.png Detailed decorative platelegs Mithril platelegs 60 tickets
Detailed decorative platebody.png Detailed decorative platebody Mithril platebody 80 tickets
Detailed decorative sword.png Detailed decorative sword Mithril longsword 50 tickets
Intricate decorative helm.png Intricate decorative helm Adamant helm 400 tickets
Intricate decorative shield.png Intricate decorative shield Adamant kiteshield 600 tickets
Intricate decorative platelegs.png Intricate decorative platelegs Adamant platelegs 600 tickets
Intricate decorative platebody.png Intricate decorative platebody Adamant platebody 800 tickets
Intricate decorative sword.png Intricate decorative sword Adamant longsword 500 tickets
Profound decorative helm.png Profound decorative helm Rune helm 650 Tickets
Profound decorative platebody.png Profound decorative platebody Rune Platebody 1100 Tickets
Profound decorative platelegs.png Profound decorative platelegs Rune Platelegs 800 Tickets
Profound decorative shield.png Profound decorative shield Rune Kiteshield 500 Tickets
Profound decorative sword.png Profound decorative sword Rune Longsword 800 Tickets
Faithful shield.png Faithful shield Rune kiteshield met een prayer bonus 200 Tickets
Guthix halo.png Guthix halo N/A 300 Tickets
Saradomin halo.png Saradomin halo N/A 300 Tickets
Zamorak halo.png Zamorak halo N/A 300 Tickets
Castle wars flag cape.png Castle wars flag cape N/A 2 Tickets
Castle wars kills cape.png Castle Wars kills cape N/A 2 Tickets
Castle wars hobbyist cape.png Castle wars hobbyist cape N/A 2 Tickets
Castle wars enthusiast cape.png Castle wars enthusiast cape N/A 2 Tickets
Castle wars professional cape.png Castle wars professional cape N/A 2 Tickets
Saradomin team hood.png Saradomin Hood - 10 tickets
Saradomin team cape.png Saradomin Cloak Normal cape 10 tickets
Zamorak team hood.png Zamorak Hood - 10 tickets
Zamorak team cape.png Zamorak Cloak Normal cape 10 tickets
Ballista base.png Ballista base N/A 2 tickets
Ballista bolt stack.png Ballista bolt stack N/A 2 tickets
Ballista bow.png Ballista bow N/A 2 tickets
Ballista ammo.png Ballista ammo N/A 4 tickets
Cw super attack potion (4).png Melee potion set 1 Super Attack, 1 Super Strength, 1 Super Defence, 1 Super Energy 1 ticket
Cw super magic potion (4).png Magic potion set 1 Magic Essence, 1 Super Defence, 1 Super Energy 1 ticket
Cw super ranging potion (4).png Ranged potion set 1 Ranged potion, 1 Super Defence, 1 Super Energy 1 ticket
Castle wars manual.png Castle Wars Handbook - Gratis

Overige Edit

Castlewars poster 800x600.jpg

Vervul je Castle Wars collectie met een een mooie Castle Wars poster. Deze poster werd in November 2007 gepost door Jagex. Deze prachtige poster stelt alles voor wat er in Castle Wars te beleven valt. Voor meer RuneScape poster klik hier.

Around Wikia's network

Random Wiki