Wikia

Cadarn Clan

4.178pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

De Cadarn Clan is een van de acht elven clans die naar Gielinor reisden door de World Gate in de First Age.

GeschiedenisEdit

Tijdens de God Wars, werden de Elven voortdurend bedreigd door de oorlogen voorbij Arandar. Om de ontdekking van Prifddinas, de elven hoofdstad, te beveiligen, moesten zij zorgen dat niemand voorbij de bergrug die Tirannwn van Kandarin onderscheidde, zou komen. Wanneer aanvallende troepen hier voorbij zouden komen, zouden zij meteen geëlimineerd worden.

Als gauw bewees de Cadarn Clan zich de sterkste van de acht, en zou uiteindelijk bijna het hele Elven leger controleren. Dit maakte de Cadarn Clan ook bijzonder belangrijker, omdat zij vaak de enige waren die de Elven konden beschermen.

Zodra de God Wars ten einde kwamen, reisden veel Elven door de Underground Pass, Kandarin binnen, waar zij als kolonisten nederzettingen stichtten en allianties zochten onder leiding van King Baxtorian. Bijna alle leden van de Cadarn Clan verlieten Tirannwn, om de elven kolonisten te beschermen.

Echter, dit had tot gevolg dat Prifddinas aangevallen kon worden, niet door buitenlanders, maar door de Iorwerth Clan, één van de andere acht Elven Families. Onder leiding van Lord Iorwerth, was de Iorwerth Clan gemakkelijk in staat de stad over te nemen, wat ze in staat stelde de Tower of Voices te controleren. De andere zeven families waren gedwongen Prifddinas te verlaten.

Toen conflicten in Kandarin de Cadarn Clan dwong terug te keren naar Tirannwn, bleken zij niet in staat de Iorwerth Clan te verslaan. Zij leven nu met de overige zes clans, verbannen naar Isafdar, waar zij blijven vechten voor Prifddinas.

Het enige overgebleven lid, zover men weet, is Islwyn Cadarn.

Around Wikia's network

Random Wiki