Wikia

Burthorpe

4.178pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Burthorpe
Burthorpe new.png
Geografische informatie
Koninkrijk Asgarnia
Alleen voor members? Nee
Aantal banken 3
Aantal altaren 1
Muziek Principality
Heerser Prince Anlaf
Teleportatiespot Games Necklace & Home Teleport
Gildes Warriors' Guild & Heroes' Guild
Inwoners Human

Burthorpe map 2012.png

[bekijk][overleg]
Locatie op de Kaart
Death Plateau
Warriors' Guild Burthorpe Black Knights' Fortress (gebouw)|Black Knight's Fortress
Heroes' Guild

Burthorpe lodestone icon.pngBurthorpe is een stad ten noordwesten van Falador en is momenteel de uitvalsbasis van de Imperial Guard van Asgarnia.

Burthorpe is een van de twee gebieden van Asgarnia dat niet door de White Knights gecontroleerd wordt. (Het andere is het Black Knights' Fortress, van de rivalen van de White knights, de Black Knights.) De Imperial Guard controleert Burthorpe, en ze zijn trouw aan de koninklijke familie van Asgarnia, in het bijzonder aan de Crown Prince Anlaf. De Imperial Guard denkt dat de White Knights hun macht genomen hebben, in plaats van gekregen van King Vallance voor hij vertrok. De koning is lange tijd niet gezien, en Anlaf is ondergedoken uit angst dat hij gevangen of vermoord wordt.

De Troll Country ligt net ten noorden van Burthorpe, en soms is er angst dat de Trolls zullen binnenvallen. Vooral het Death Plateau blijkt gevaarlijk, want daar hebben veel zwaar bewapende trollen een kamp opgezet. De Imperial Guard, met hulp van avonturiers, heeft dingen kunnen ondernemen om het gevaar toch nog te verminderen.

Burthorpe grenst ook aan de Wilderness, maar het is niet mogelijk onmiddellijk van de ene naar de andere plaats te gaan. Toch heeft de stad twee beacons in het Beacon Network. Avonturiers testen deze beacons soms uit, als deel van de All Fired Up minigame.

IngangenEdit

Burthorpe kan bereikt worden van Taverley in het zuiden, of vanaf het Death Plateau in het noordoosten. Een games necklace kan je teleporteren naar de Burthorpe Games Room, en een Combat bracelet kan teleporteren naar net buiten de Warriors' Guild.

Bijzondere DingenEdit

  • Burthorpe is ook waar de Warriors' Guild zich bevindt, die een grote verscheidenheid aan melee-gerelateerde minigames bevat. Je attack en strenth level moet opgeteld ten minste 130 te zijn om hier binnen te mogen
  • De Rogue's Den zit in de bar ten zuiden van het kasteel in Burthope. Het bevat de Rogue's Den minigame, de master of Thieving, een banker, en andere dingen.
  • Er is een mechanisme om een kamer met materiaal te openen, dit is nodig voor de Death Plateau Quest
  • Turael, de laagst beschikbare slayer master, kan je vinden in het huis met het gele icoon. Hij geeft de gemakkelijkste Slayer taken, en heeft de gebruikelijke slayer items te koop. Hij kan ook slayer taken veranderen. Zelfs na de Smoking Kills quest geeft deze 0 Slayer punten voor een task.
  • Dunstan heeft een smithy (smederij) in het noorden van de stad.

QuestsEdit

De volgende quests kunnen worden gestart in Burthorpe:

Non-player characters (NPCs)Edit

BurgersEdit

MilitairenEdit

TriviaEdit

  • De mensen van de Imperial Guard, behalve de belangrijke NPCs, (vooral Soldier die je kan aanvallen) spreken in 'jargon'. Eigenlijk praten ze in het Latijn.
  • Een van de guards zegt 'Cogito ergo sum', hetgeen betekent 'Ik denk, daarom ben ik'.
  • De relatie tussen Burthope en Falador doet denken aan die tussen de Sovjetunie en de Verenigde Staten tijdens de Koude Oorlog.
  • Burthorpe heeft het grootste aantal minigames in een stad, in totaal zijn er zo 7.

Around Wikia's network

Random Wiki