Wikia

Brugsen Bursen

4.178pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Brugsen Bursen.png
Brugsen Bursen location.png

Brugsen Bursen is de schepper van de Grand Exchange. Spelers moeten eerst met hem of de Grand Exchange tutor praten voordat ze de Grand Exchange kunnen gebruiken. Hij bevindt zich bij de ingang, en is makkelijk zichtbaar door zijn heldere kleren en zijn megafoon. Hij geeft een gedetailleerdere introductie in de Grand Exchange dan de Grand Exchange tutor.

Brugsen werkte in zijn ouders' general store toen hij jonger was. Daar leerde hij veel over vraag en aanbod. Toen hij ouder werd, stelde hij een groep samen die verschillende aanbiedingen met geld maakte. Het werd snel zeer populair, en uiteindelijk besloot Brugsen zijn idee over Runescape te verspreiden. Hij maakte toen een deal met de bankiers om hem te helpen de Exchange te "runnen", waarna hij hem bouwde naast Varrock Palace. Brugsen kan gevonden worden bij de ingang van de Grand Exchange.

Hij dwaalt tegenwoordig nog steeds rond op de Exchange, hoewel spelers nu een folder kunnen pakken uit één van de forderzuilen in de Exchange om de tutorial te beginnen die de tutor geeft. Hij lijkt enigszins op Balthazar Beauregard, die de Circus Distraction and Diversion runt, behalve het feit dat hij geen demoon is.

Als een speler probeert zijn Dwarf multicannon op te zetten in de Grand Exchange, zal hij roepen:"My grand exchange is for peaceful trading. Go play with your cannon somewhere else!"

Around Wikia's network

Random Wiki