Wikia

Bonde Farm Massacre

4.178pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Bonde Farm Massacre
East Ruins.PNG
De ruïnes van de boerderij.
Vond plaats in
Bonde Farm, centrale Wildernis
Uitkomst
Moord op alle inwoners, op één na, en het begin van de Spirit Beasts voedings cyclus.
Strijders
Onbekende groep schurken Bonde Familie en knechten
Commandanten
Onbekend N.V.T.
Kracht
Onbekend Vier burgers
Slachtoffers
Geen Vier burgers

De Bonde Farm Massacre was een slachtpartij die plaatsvond in ongeveer het jaar 1769 van de Fourth Age. De moorden vonden plaats op een Bonde Family Farm in het centrum van de Wildernis ten noorden van Misthalin en Asgarnia. De moordenaars zijn nooit geïdentificeerd of ook maar vervolgd, door het gebrek aan rechtspraak in het afgelegen gebied,

Achtergrond Edit

De slachtpartij vond plaats op een onbekend tijdstip tijdens het jaar 1769 van de Fourth age. Enkele jaren eerder verhuisde de familie vanuit de snel ontwikkelende hoofdstad van Misthalin, Varrock naar het woeste gebied in het noorden, waar zij in staat bleken gewassen te verbouwen. De boerderij was niet de enige nederzetting in de wildernis, maar was één van de vele boerderijen en nederzettingen die gesticht werden om de wildernis opnieuw te kolonizeren.

De Bonde familie bracht drie knechten mee: Jallek Lenkin, Meranek Thanatos en Gargon. Jennica Bonde, de vrouw van Erik Bonde, stierf enkele jaren nadat de familie zich had gevestigd, door een giftige beet van een spin.

De moord Edit

Op het tijdstip van de moord was Gargon blijkbaar in een nabij gelegen dorp voor een boodschap. Hierdoor is hij de enige inwoners die de slachtpartij overleefde. Vroeg op de avond werden de familie en de knechten aangevallen door een groep geweldadige mannen, wiens afkomst en aantal onbekend zijn. Het is te verwachten dat zij de familie slechts voor hun plezier vermoorden, gezien het buitensporig geweld dat is gebruikt bij de aanval.

Erik en zijn acht jaar oude dochter, Summer, werden gevangen samen met de twee overige knechten. De mannen martelden de slachtoffers op onbekende wijze, voordat zij hen vermoordden. Zij verlieten na de slachtpartij weer en zouden nooit geïdentificeerd worden.

Nasleep Edit

Spirit beast 4.PNG

De Spirit Beast die de zielen van de slachtoffers ving.

Gargon, de knecht die niet aanwezig was tijdens de moorden, arriveerde en trof de lichamen van de slachtoffers aan. Hij begroef de lichamen in een kleine grot ten noorden van de boerderij, waar Jennica al enkele jaren begraven lag. Toen is hij vertrokken, en men vermoed dat hij enkele jaren later dood is gegaan. Hoewel het mogelijk is dat hij de moorden door heeft gegeven aan de politie van Misthalin, is het niet te verwachten dat er ooit onderzoek naar is gedaan, aangezien het zich diep in de wildernis bevindt en dat niet onder het gebied valt van Misthalin.

Ondertussen begaven de zielen van de slachtoffers zich in een soort eindeloze dimensie bekend als de Spirit Plane. Hun zielen, die gevangen waren door een krachtige Spirit Beast, waren gedwongen om in deze dimensie te blijven, waar de Spirit Beast zichzelf voedde op hun energie. Summer beschreef de eerste weken van hun gevangenschap als ware martelling, waar de groep niets kon dan schreeuwen van pijn. De group raakte steeds meer gewend aan de pijn en voor vijfhonderd jaar waren zij gedwongen te lijden, terwijl het monster alsmaar krachtiger werd. De familie werkte in stilte aan plannen om te ontsnappen. Deze plannen worden uitgevoerd in de Spirit of Summer en Summer's End quests, waarin de speler hen helpt te ontsnappen.

Around Wikia's network

Random Wiki