De Nederlandse vertaling van Abyss is Afgrond.

HapiAbyss

De Abyss is een snelle en gevaarlijke route om Runecrafting te trainen. De Abyss is een onbekende locatie in Gielinor, maar spelers kunnen er komen door zich zelf erheen te laten teleporteren door de Mage of Zamorak die in het noorden van Edgeville staat aan het einde van de River Lum. Om in de Abyss te komen moet je eerst de Mage of Zamorak miniquest voltooien. Het reizen door de Abyss is alleen voor members.

Locaties Edit

Abyss locatie

De routes naar de mage of Zamorak.

De Mage of Zamorak bevindt zich ten noorden van de stad Edgeville.

Strategie:Edit

  • Als je de Wildernis in stapt, REN je naar de mage. Let wel op want er lopen verschillende PKers rondt.
  • De snelste weg is de rode weg.
  • De gele weg is de weg langs de rivier. Een iets veiliger manier.

WaarschuwingenEdit

  • In de Wildernis lopen verschillende PKers rond!
  • Als je de Abyss betreedt, zal je Prayer naar 0 gaan!
  • Als je de Abyss betreedt zal je een doodshoofd boven je hoofd krijgen, wat betekent dat je ALLES verliest als je dood gaat!
  • In de Abyss lopen verschillende monsters rond van level 41 tot 81 die je allemaal tegelijkertijd kunnen aanvallen omdat het een multi combat gebied is!
  • Spelers die via de Abyss, het Law altar in willen, mogen geen wapens of armour mee hebben!

In de Abyss Edit

Als je je zelf laat teleporteren door de Mage of Zamorak, zul je in de Abyss komen. De Abyss zit vol met Abyssal leechs (combat level: 41), Abyssal guardians (combat level: 59) en Abyssal walkers (combat level: 81). De hele Abyss is een multi combat gebied, wat betekend dat iedereen je tegelijk kan aanvallen!

Buitenste ringEdit

De buitenste ring, is het gebied waar je geteleporteerd zult worden. Hier lopen alle monsters rond die je zullen aanvallen. Het is de bedoeling om zo snel mogelijk in de binnenste ring te komen. Je kunt de binnenste ring inkomen door verschillende Skils te gebruiken, bijvoorbeeld door het weg hakken van lange slierden.

De blokkades zullen steeds veranderen van plaats!

De TendrilsEdit

De tendrils zijn de lange slierten die de ingang blokkeren. Je kunt ze weg hakken met een hatchet (axe).

De rocksEdit

De rocks blokkeren ook een ingang. Je kan ze weg hakken met een pickaxe. Dus als je een hoog Mining level hebt is het aangeraden een pickaxe mee te nemen.

Distract EyesEdit

De Distract eyes zijn 2 ogen die je moet omzeilen om door de ingang te komen. je moet ze met de Thieving skill afleiden zodat je erdoor heen kan.

De GapsEdit

Een grote slurf staat voor een ingang. Je kunt hier door heen kruipen en hoeft hiervoor geen skill te gebruiken.

De boilsEdit

Er staat een grote boil voor een ingang die je kan aansteken met een Tinderbox.

Binnenste ringEdit

Abyss

De locaties van de ingangen naar de altaren

In de binnenste ring bevinden zich de ingangen naar de altaren en de Dark mage. De Dark mage behoudt de Abyss bij elkaar en kan je pouches repareren.

  • Je kan het cosmic altar niet in als je Lost City nog niet hebt voltooid!
  • Je kan het law altar niet in als je wapens of armour mee hebt!
  • Je kan het Death Altar niet in als je Mourning's Ends Part II hebt voltooid!
  • Je kan het Bloed altaar niet in als je Legacy of Seergaze hebt voltooid!
  • Spelers kunnen niet door de ingang naar het Soul Altar gaan!

Pouches Edit

Pouches zijn zakjes waar meer Rune of Pure essence in kunnen. Je zult erachter komen dat ze erg handig zijn tijdens het trainen van Runecrafting. In de Abys] lopen allemaal monsters rond die pouches droppen. Pouches zijn zakjes waar je pure essence kan in opslaan. Voor elke pouch heb je weer een verschillend level voor nodig. Elke pouch kan ook een bepaald aantal essence meenemen. Er zijn in totaal 4 pouches. Je er kunt er maar van elk één hebben. Je krijgt een small pouch van de Mage of Zamorak na het voltooien van zijn Mini quest.

Pouch Level Hoeveel essences Waar te krijgen
Small pouchSmall Pouch 1 3 essences Van de Mage of Zamorak
Medium pouchMedium Pouch 25 6 essences Gedropt door Abyssal monster / gratis verkrijgbaar in de runecrafting guild
Large pouchLarge Pouch 50 9 essences Gedropt door Abyssal monsters
Giant pouchGiant Pouch 75 12 essences Gedropt door Abyssal monsters

De pouches kunnen erg goed van pas komen tijden het craften van je runes. In totaal heb je 30 extra essence mee dan normaal als je alle pouches hebt. Je pouch kan ook kapot gaan. Dan wordt hij wat donkerde en zal hij minder essence kunnen inladen. Als dit gebeurt dan moet je in Abyss met de Dark Mage praten in het midden van de Abyss. Hij zal de kapotte pouch gratis voor je reparen.

Omdat de Abyss een gevaalijke plek is om pouches te krijgen is het handig om naar een wereld te gaan met allemaal abbysal monsters. Deze wereld kan je alleen betreden met de Fairy rings. De code zal ALR zijn. In deze wereld lopen alle Abyssal monsters rond inclusief de Abyssal demon. In deze wereld zal je geen doodshoofd krijgen en je prayer zal niet omlaag gaan.

Strategie Edit

Wat heb je nodig? Edit

Als je de juiste spullen hebt loop dan naar Edgeville. Neem zo veel mogelijk Pure essence mee als je kan. Dan gaan we nu naar de Abyss.

Extra Info Edit

  • Dit is de enige plek waar je Abbysal charms kan krijgen als drop.
  • Er is 1 manier om niet skulled te raken, en dat is: koop of maak als je crafting 58 is, een Diamond Bracelet.

Daarna Enchant je hem (mage 57) tot een Abyssal Bracelet. De functie van de Abyssal bracelet is dat je 5x als je de abyss in gaat geen doodshoofd boven je hoofd heb. Als je bracelet uitgewerkt is verdwijnt die.

  • Als je je Pouch verloren hebt kun je weer een small pouch bij de Dark Mage op halen.

Afbeelding

  • Als je een medium en een Large pouch wilt moet je de Abyssal Leanch vermoorden want die hebben maar 10 levens dus je hebt ze sneller dood.
  • Als je law runes wilt craften moet je geen armour of wapens aan, maar een amulet of Glory kun je wel dragen.